Toon posts:

[Raid] Geen Boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag voor het eerst een Promise tx2 100 fasttrack controller geinstalleerd! Nu heb ik in de bios van dit kaartje een nieuwe array aangemaakt, echter was een van de schijven al bootable.....

Ik heb 2 * 60gb stripe ingesteld, alleen als ik nu mijn computer aanzet krijg ik in beeld

Checkin blablabla
................................................................

EN DAN!!!!!::::::>>>>>> Press Ctrl-F to enter setup

Verder helemaal nix!
Waardoor kan dit komen doe ik iets verkeerd, moet ik nog iets instellen in mijn eigen bios?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Euh? Kun je nog eens stap voor stap beschrijven wát je allemaal al had gedaan?

In ieder geval moet er in de BIOS ingesteld worden dat de PC moet booten vanaf een externe IDE (SCSI) controller, er moet een actieve primaire paritie op de HDD zitten, de controller moet ingesteld zijn om van die ene HDD/array te booten.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat wat jij nu beschrijft heb ik allemaal gedaan! Maar bij het opstarten geeft mijn kaart aan: scanning ide-drives.

Dit is wel OK, maar dit duur circa 30 sec. (veel te lang dus)
Dan komt er een overzichtje te staan met 2+0 stripe 120gb enz. enz. (je kent het wel)
Vervolgens komt er ook nog eens circa 1.30min. "press ctrl-f to enter fastbuilt utility" in het scherm te staan! pas hierna gaat mijn pc verder met booten en komt er te staan ntldr is missing! maar dat los ik later wel op... ;)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Is de bekabeling en bejumpering 100% zeker weten in orde? Wanneer een detectie te lang duurt, dan ligt het hoogstwaarschijnlijk daaraan.. Zie ook de OM FAQ :)

Verwijderd

Topicstarter
Goed, de bekabeling? is het bij een tx2 kaartje van belang dat de master eerst op de kabel zit en vervolgens de slave.... of is het misschien het beste om ze bijde op verschillende poortjes te houden?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Zoals ik al zei, check de OM FAQ :z

Kijk bijvoorbeeld onder 'mijn IDE config is relatief langzaam' etc :)

Verwijderd

De volgorde master/slave mag niet uitmaken, maar iedere HD op z'n eigen poort zal zeker snelheidswinst geven

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

um ben ik nou zo simpel aan het denken (goede mogelijkheid :) )
maar het klinkt eigenlijk gewoon alsof alles goed zit, en hij nu aan het wachten is om iets om van af te booten..........

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het opstarten van een RAID config -in mijn geval ook een TX2- duurt inderdaad wat lang.

In de handleiding staat goed omschreven hoe je een array aanmaakt met een nieuwe (lege) schijf of met een bestaande schijf. Niets mis mee.

ARME AOW’er

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het is altijd verdraaide vervelend als een topic eindigt en je niet weet of iets nu is opgelost of niet.

Is het opgelost dan graag een melding HOE zodat een andere er misschien ook iets aan heeft. Dit schiet niet op zo.

ARME AOW’er

Verwijderd

Tsja... tis vast gevonden in 1 van de pagina's van BalusC :+

Heb vandaag ook een RAID config geïnstalleerd... loopt prima hoor... Alles SCSI
de RAID controller is de eerste... maar boot gewoon vanaf de onboard controller.
Met IDE moet t gewoon tzelfde werken >:)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Mijn promise doet er idd net zo lang over (iets meer dan een halve minuut, dus BalusC, dit valt onder "features"/nerveuze users, niet onder traagheidsproblemen), bootable maken is searchwerk, en de ts zal zich wel schamen hier nog op terug te komen...
GuardianAngel schreef op 12 February 2003 @ 10:26:
Het is altijd verdraaide vervelend als een topic eindigt en je niet weet of iets nu is opgelost of niet.

Is het opgelost dan graag een melding HOE zodat een andere er misschien ook iets aan heeft. Dit schiet niet op zo.
...als ik dit onder elk topic zet waar de ts niet meer reageert gaat mijn postcount through the roof ;)

Het is natuurlijk wel moeilijk heh, op ctrl-f duwen met de handleiding naast je. 't Is gewoon een ontzettende searchvraag :( Wen er maar aan, we zijn uiteindelijk toch een helpdesk :) En nee, dat vind ik ook niet leuk :{

Ik ben *wel* trots op je :> helpt dat?

[ Voor 6% gewijzigd door Rataplan op 24-02-2003 04:11 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 16:19:
Ik heb vandaag voor het eerst een Promise tx2 100 fasttrack controller geinstalleerd! Nu heb ik in de bios van dit kaartje een nieuwe array aangemaakt, echter was een van de schijven al bootable.....

Ik heb 2 * 60gb stripe ingesteld, alleen als ik nu mijn computer aanzet krijg ik in beeld

Checkin blablabla
................................................................

EN DAN!!!!!::::::>>>>>> Press Ctrl-F to enter setup

Verder helemaal nix!
Waardoor kan dit komen doe ik iets verkeerd, moet ik nog iets instellen in mijn eigen bios?
mensjes als we nu eens goed lezen ;)

wat vinder jullie dat hier niet aan klopt(de quote, ik maak het jullie makkelijk ;))? juist... dit kan niet zover ik weet..
je moet volgens mij beide hdd's helemaal leeg hebben wil je ze kunnen laten booten cq er een os opzetten, dit omdat alles wat je erop zet word verdeelt over de 2 hdd's. Dus iets van 16 kb is 8 kb op de ene schijf en 8 kb op de andere schijf.

naja veel sterkte ermee, en post aub even je preciese specs+instellingen ervan

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2003 05:54 . Reden: wat vergeten ;x ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 24 February 2003 @ 05:53:
mensjes als we nu eens goed lezen ;)
We kunnen hier wel lezen hoor ;) de ts moet gewoon eerst een raid-array initialiseren en synchroniseren, en daarna kan 'ie gewoon formatteren en partitioneren en bootable maken en zo.

Als er iemand iets moet lezen, dan is het de ts die de handleiding erbij moet pakken. Staat het hele verhaal in.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1