[XP] Automatisch een map bij opstarten. (register wijzigen)

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:37
Telkens als ik windows xp opstart wordt er een explorer scherm geopend met de inhoud van de map "C:\WINDOWS\System32\". Dit irriteerd mij. Via google groups heb ik gelezen dat het de oorzaak kan zijn dat er programma's worden opgestart vanuit het register die niet met aanhalingstekens zijn omsloten. Ik heb dus met Windows XP Startup Tracker v2.1 van www.dougknox.com achterhaald wat er bij het opstarten allemaal gestart wordt. Er werd inderdaad een programma uit de System32 map opgestart en zonder "", namenlijk:

C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE

die heb ik in het register op meerdere plaatsen gewijzigd naar

"C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE"

Bij msconfig werd ctfmon.exe ook fout genoemd. Daar heb ik hem uitgeschakeld. Maar het probleem bleef bestaan. Ik start windows weer op en krijg vrolijk weer de inhoud van "C:\WINDOWS\System32\" te zien. Het gekke is ook dat in het register een "" rondom het pad van C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE ook weer weg zijn. Mijn wijzigingen zijn keihard terug gezet.

De Startup Tracker geeft ook niet aan dat er andere programma's worden opgestart vanuit de System32 map bij het booten.

Wat kan ik nu nog doen om het mapje bij opstarten niet meer te zien?

[ Voor 4% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 08-02-2003 15:46 ]

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

probeer het voor de aardigheid eerst eens met msconfig, daar vind je onder opstarten (waarschijnlijk dezelfde) lijst met programma's die worden opgestart. Als hier trouwens een batch (.bat of .cmd) file tussen staat, kan die nog meer programma's openen.

Anders even de mogelijkheden handmatig nalopen en zoeken onder
• x:\documents and settings\username\start menu\programs\startup
• hkey_local_machine\software\microsoft\windows\currentversion\run
• hkey_local_machine\software\microsoft\windows\currentversion\runOnce
• hkey_current_user\software\microsoft\windows\currentversion\run
• hkey_current_user\software\microsoft\windows\currentversion\runOnce
• services.msc
• sysedit -> .ini lijstje
• ik geloof dat er nog wat vage mogelijkheden zijn zoals het starten als shell, maar waarschijnlijk kom je er zo wel uit..

Localhost is where the heart is

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:37
idd SilentStorm ik heb het gevonden. mbv Advanced StartUp Manager zag ik dat er een programma bij stond met als pad """. Deze heb ik uitgeschakeld en daar mee was het probleem verholpen. Bij msconfig stond hij trouwens niet vermeld.

Ik had me dus te veel op ctfmon.exe gericht en niet naar andere opstart items gekeken...

bedankt.