Toon posts:

Koelertje + Prophet II mx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Greetz :P

Ik heb een paar vraagjes. Vraagje waarvan het antwoord niet lang hoeft te zijn.

INFO:
-Ik heb een PIII450, 64 MB ram en een mooie Hercules 3d Prophet II mx retail videokaart. De videokaart loopt op dit moment op 195/193, met de detonatorIII 6.47 drivers.
Ik behaal een mooie score van 3650 3dmarks en mag dus echt niet klagen.
Toch, een spel als Need 4 Speed Porsche- Challenge moet echt nog wel soepeler draaien in 800x600 met alle details aan,... Dat wordt allemaal wek wat beter wanneer ik er 128 mb ram bij douw :)

POINT:
Ik wil ten eerste mijn videokaartje nog veel harder laten werken en lopen. Ik lees hier verhalen van mensen die de kaart op 220/220 hebben laten lopen, en ik wil dit ook wel....alleen moet ik dan waarschijnlijk wel een coolertje aanschaffen :P

VRAGEN:

1) wat voor koelertje moet ik kopen?
2) hoe zet je zoiets vast?
3) waar stop je die koeler in/op? Ik heb ev. nog enkele PCI sloten over (ik weet echter niet of dit kan dmv een pci-slot..)

4) hebben jullie verder nog tips betreffende mijn systeem en/of het overclocken van mijn videokaartje?

thx y'all,

Bas.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 00:21 schreef xystus het volgende:
De videokaart loopt op dit moment op 195/193, met de detonatorIII 6.47 drivers.[/quote]!!! LET OP PEOPLEZZZ:

ik heb een minor typfoutje gemaakt!
Dit móét zijn 185/193 zonder enige vorm van koeling M'kay? Dus níet 195/193.

:P

Verwijderd

Schroef er gewoon een afgedankt socket7 fannetje op, of eentje van een 486. Met een schroefje plug je hem zo op je heatsink.
Wat je beter kan doen is je geheugen aktief koelen.
Heb ik ook gedaan en mijn geheugen loopt nu tijdens spelletjes 130!
Wil je plaatjes (ik heb ze al twee keer eerder hier gepost) dan hoor ik dat nog wel.

groeten, frits

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 02:46 schreef frits het volgende:
Schroef er gewoon een afgedankt socket7 fannetje op, of eentje van een 486. Met een schroefje plug je hem zo op je heatsink.
Wat je beter kan doen is je geheugen aktief koelen.
Heb ik ook gedaan en mijn geheugen loopt nu tijdens spelletjes 130!
Wil je plaatjes (ik heb ze al twee keer eerder hier gepost) dan hoor ik dat nog wel.

groeten, frits[/quote]eeeehhhh :P ,

sorry man, maar ik snap dus echt niet wat je bedoeld..!
1) de heatsink, is dat dat blauwe 'ding' wat op mijn kaart zit?
2) wat bedoel je met het geheugen aktief koelen? Doe je dan iets anders, dan dat je een fannetje op je heatsink schroeft?..
3) ik ben nog ZEER onervaren op dit terein, kun je me stap voor stap alles uitleggen? Dan is er nog een kansje dat ik het ooit zelf durf uit te voeren :)

Ik weet bijv. al wel dat je eerst de kap van de kast moet halen, voordat je de koeler op de videokaart kan doen :P

thx again.

ps. Jij zei dat je geheugen nu zelfs op 130 loopt. Is dit dan zo snel, of een typfout?

Verwijderd

Mijn geheugen op m'n videokaart loopt op 230 MHz, het was dus inderdaad een typfout.
De heatsink is inderdaad dat blauwe ding op je videokaart. Daar kun je gewoon een ventilator-tje opschroeven.
Je geheugen aktief koelen: plak er ook een heatsink op en koel deze ook met een fannetje. Het geheugen koelen heeft veel meer zin, als het koelen van de heatsink die al op je kaart zit.

Toch maar de plaatjes van mijn systeem:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~f_b/Hercules1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~f_b/Hercules2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~f_b/Hercules3.jpg

Verwijderd

Hmm....heb je ook een gleuf gemaakt in je koelelement (geheugen)? Er zaten nl. twee dingetjes (ben niet zo technisch :P) die uitstaken, zodat er kortsluiting/beschadiging er aan kan kon ontstaan. (zit tussen de geheugenchippies)

Ik heb een fannetje op me koelelement geschroeft die over me geheugen blaast (had geen zin in moeilijk doen..wou meteen uittesten, daarna vond ik het wel best) en een slotkoeler die de warmte van de core zuigt, me kast uit....

Ik heb nog een socket 7 koelertje liggen (van me fan) en zoals ik het nu zie, kan die makkelijk op m'n geheugen....vraag is alleen, hoe heb je (indien van toepassing) die gleuf erin gemaakt?

Gewoon opmeten en proberen te vijlen?

[edit] Oh ja, Hercules MX draait nu op 200/210, (eerst op 205/210, maar kreeg laatst af en toe artifacts)!

Verwijderd

Ik heb eerst geprobeert om er een geultje in te vijlen, maar dit ging niet zo goed.
Vervolgens heb ik mijn boormachine gepakt en ben ik twee gaatjes gaan boren. Dat ging makkelijk en snel dus dat vijlen zou ik maar niet gaan proberen.

Groeten, Frits

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 november 2000 14:23 schreef frits het volgende:Je geheugen aktief koelen: plak er ook een heatsink op en koel deze ook met een fannetje. Het geheugen koelen heeft veel meer zin, als het koelen van de heatsink die al op je kaart zit.
:? sorry man, ik zal wel simpele vragen stellen, maar eeeh:
-Wát is je geheugen op de videokaart?..Is dat soms het gedeelte náást de heatsink?
-Hoe 'plak' je daar een fannetje op? Met wat voor lijm dus? Moet je oppassen met plakken, waar mag geen lijm bijv.?

IK WIL GEEN STOMME DINGEN DOEN! DIE KAART WAS EEN RIP UIT M'N LIJF :)

thx again! 8-)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

ok ff van het begin... waar koop ik heatsinks voor mijn videogeheugen ?
hoe 'plak' ik ze erop ? en moet daar dan ook gewoon een 4-86 koelertje op ?

Geen inspiratie

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

1) 4 cm 12v fan
2) gewoon met kleine schroefjes (als ze er allemaal in zitten klemt ie vast)
3) gewoon op de heatsink, en je kan een cooler kopen die in een pci slot past

bij oc-shop kun je heatsinkjes krijgen voor je geheugen, zit tape onder om ze vast te zetten.

Je kunt je ook uitleven met een ijzer zaag op een oude heatsink van een slot 1 ofzo. En die vast zettenmet een klein drupje seconde lijm op de hoekjes en verder koelpasta er onder.

= TheGrimReaper op tweakers

Verwijderd

Dus als ik een pci slotkoeler naast de geforce zet is dat voldoende koeling voor de geheugenchips ? Dat bevestigen van die extra heatsink en zagen enzow zie ik niet zitten.... alhoewel... zit dat ding op die foto alleen met 2 kabelbandjes vast ?? :?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

die heatsinks bij OC-shop zijn die voor video geheugen ? zijn toch voor gewoon intern geheugen of lees ik dat verkeerd ?( staat geen plaatje bij )

Geen inspiratie

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Check mijn post op ut videokaart forum
ik wouw dus un GOrb op mun GF2MX gaan zette >:)...
Maar kweenie of da gaat lukke....

I see dead pixels...

Pagina: 1