Ik heb een probleem met een verbinding tussen twee pc's. Netwerk aangelegd tussen twee XP machines en werkte als een zonnetje. Eergister viel echter opeens zonder reden mijn internetverbinding weg. Alles werkt nog op het netwerk, maar mijn 2e pc heeft dus nu geen internet. Kan iemand mij misschien een beetje wegwijs maken wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn??
-intern de firewall uit?
-alle tcp/ip settings gecheckt (protocol eraf halen en opnieuw instellen wil ook wel eens
werken)
-ligt toevallig het internet gewoon eruit
(heb ik tot 2 keer toe gehad had ik alles draaiend lag chello eruit, ik doorklooien kom ik er later achter dat er gewoon een storing was)
-alle tcp/ip settings gecheckt (protocol eraf halen en opnieuw instellen wil ook wel eens
werken)
-ligt toevallig het internet gewoon eruit
(heb ik tot 2 keer toe gehad had ik alles draaiend lag chello eruit, ik doorklooien kom ik er later achter dat er gewoon een storing was)
weet iemand nog een leuke signature?
Verwijderd
Wellicht kun je nog even wat informatie geven...sunflame schreef op 08 februari 2003 @ 14:42:
Ik heb een probleem met een verbinding tussen twee pc's. Netwerk aangelegd tussen twee XP machines en werkte als een zonnetje. Eergister viel echter opeens zonder reden mijn internetverbinding weg. Alles werkt nog op het netwerk, maar mijn 2e pc heeft dus nu geen internet. Kan iemand mij misschien een beetje wegwijs maken wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn??
Heeft de 1ste PC nog wel verbinding met het Inet?? Hoe share je het internet tussen de 2 PC's op dit moment??
Nee, ik heb mijn hele pc al opnieuw geconfigureerd. De eerste bak draait lekker snel op de kabel, de pc's hebben onderling in het netwerk geen enkel probleem, maar internet weigert pertinent.
De tweede bak pingt wel naar een adres maar met een time van 450 ms....

Ik heb voor het delen gewoon de wizard van xp gebruikt...
(Ik weet het: "foei"
)
De tweede bak pingt wel naar een adres maar met een time van 450 ms....
Ik heb voor het delen gewoon de wizard van xp gebruikt...
(Ik weet het: "foei"
Verwijderd
ping van 450ms is niet normaal in een netwerkje.
• is de utp kabel goed?
• drivers van de netwerkkaart goed geinstalleerd?
• geen firewall aanstaan?
• voor de rest geen conflicten op "server"pc?
• wat voor kaarten+utp kabel gebruik je?
• is de utp kabel goed?
• drivers van de netwerkkaart goed geinstalleerd?
• geen firewall aanstaan?
• voor de rest geen conflicten op "server"pc?
• wat voor kaarten+utp kabel gebruik je?
Verwijderd
Heb je wellicht een firewall op je systeem staan?
Begin die eerst maar eens uit te schakelen.
Controleer ook de standaard firewall van XP!
Begin die eerst maar eens uit te schakelen.
Controleer ook de standaard firewall van XP!
Pagina: 1