SuSE Linux modem problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grub
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-02-2024
ok ik weet dat dit een bekend probleem is, het zgn. 'Winmodem' probleem, en geloof me; ik heb er alles aan gedaan wat ik kon.

Als eerste heb ik gezocht voor mijn oude modem, naar evt. Linux drivers.
Toen ook nog eens met de search optie van dit forum.

Toen niets lukte, ben ik er vanuit gegaan dat mijn oude modem dus een Winmodem was, en heb een nieuwe aangeschaft. Ik heb er speciaal bijgezegd dat het geen winmodem moest zijn, en compatibel met Linux. Ik heb nu een E-Tech Intel 536 EP 'hardmodem', dus volgens mij moet dat gewoon goed zijn. O jah, het gaat trouwens over PCI-modems.

Ik heb echter nog steeds hetzelfde probleem. Linux herkent de modem niet. Als ik hem handmatig configureer op /dev/modem dan werkt het totaal niet. Op de seriele poort(Sptty0 ofzo??) doet hij iets meer, maar dan komt een van deze meldingen:

- helaas, modem niet gereed
- modem bezig

Dus mijn vraag is: is er hier iemand die een gewone PCI modem draaiend heeft onder Linux, misschien zelfs SuSE linux? Wat voor modem is dat en hoe heb je dat gedaan?
Reuze bedankt alvast, want ik kan niet verder met mijn LPI als ik die modem niet aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

als je zeker wilt zijn dat je een "echt" modem hebt moet je zorgen voor een extern modem die zijn vrijwel altijd goed.

weet iemand nog een leuke signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grub
Ja ok... maar ondersteund linux dan geen enkele interne modem? Ik bedoel, dat is dan toch ook |:(

En dan heb ik nog wat tegen externe modems.... :) Ik bedoel waarom zou je extern doen als het intern kan. Het is waarschijnlijk belachelijk maar ik heb het gevoel dat externe modems in het museum thuishoren... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens de volgende HOWTO door.
http://www.ibiblio.org/pu...l_single/Modem-HOWTO.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grub
He bedankt! Daar zal toch vast wel iets instaan waarmee ik verder kan... ;)