Linux routing/firewall vs. nieuw thompson ADSL modem

Pagina: 1
Acties:

• MrHighStone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Na deze post (Linux router + nieuw Thompson adsl modem) te hebben gelezen vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is van een linux router in deze.
Als deze thompson modem al een router/firewall is, waarom dan alsnog een Linux server hiervoor neerzetten?

En tja, is dit nou internet & telefonie; netwerk troubleshooting of non-windows os... :?

Een file op de A12 is nooit grappig...

Verwijderd

Dat hangt er van af wat je er mee wilt. Voor standaard router/Internet deel werk met wat portforwarding lijkt het niet nodig. Echter een Linux router/firewall heeft veel meer mogelijkheden. Als je die echter niet gebruikt zie ik geen reden om daarvoor dan ook nog een Linux server te plaatsen. Tenzij je het leuk vindt om met een Linux bakje te werken natuurlijk ... :)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

MrHighStone schreef op 08 February 2003 @ 14:23:
Na deze post (Linux router + nieuw Thompson adsl modem) te hebben gelezen vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is van een linux router in deze.
proxy, vpn, mailscanning, advanced routing, logging, etc, etc, etc.

• MrHighStone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik vind het idd leuk om een linux bakkie te gebruiken, maar in het verleden was het zeg maar noodzaak om daarmee de rest van mijn netwerk het web op te krijgen.
Ik gebruikte daarvoor ClarkConnect.
Zit me nu dus af te vragen wat nou precies hiervan de toegevoegde waarde is...

Een file op de A12 is nooit grappig...

Verwijderd

Je hebt met Linux een heel http://sourceforge.net en http://freshmeat.net vol met software die wel draait op je Linux bak en niet op je adsl router :) Dus mogelijkheden zat ....
Maar een adsl modem blijf je nodig hebben met een adsl verbinding lijkt me. Dus van versus zoals je topictitel zegt is denk ik niet echt sprake.