Toon posts:

Flash mx scrollbar koppelen aan textbox

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een flash movie met daarin een scrollbar en een text gedeelte.( Multiline dynamic input) Niet zelf gemaakt maar die standaard scrollbar component van flash mx gebruikt. Ik wil dat de scrollbar automatisch mee scrolt als er tekst bij komt in de text box, maar dat doet hij niet. Ik heb de scrollbar in zijn properties wel gekoppeld aan de tekstbox met target scrollbar = naam textveld. Iemand een idee?

edit:

Ik heb het geheel al werkende maar dan doormiddel van actionscripting. Ik kan me alleen niet voorstellen dat dat niet gewoon automatisch zou kunnen gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 14:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt niemand die dit ooit gedaan heeft, of mij kan vertellen dat flash mx dat niet kan?

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
volgens mij hoef je de scrollbar alleen maar drag&drop aan het tekstveld te "plakken", en dan werkt het :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zal wel iets heel erg raars doen dan. Ik heb de scollbar met drag en drop in het tekstveld "geplakt". En hij koppeld inderdaad de scrollbar aan het textveld. (m.a.w target textfield = textveldnaam) En als je scrolt dan scrolt hij inderdaad naar beneden en naar boven en de text beweegt mee. Maar als er tekst bijkomt dan gaat de scrollbar niet automatisch naar beneden (de laatste zin is dus niet meer te zien)

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
Je moet de maxscroll van het tekstfield volgens mij opnieuw declareren. En dan het balkje zichzelf opniew laten positioneren. Maar het blijft klungelen op deze manier. Programmeer hem liever zelf, of kijk gewoon op flashkit.com. Daar staan dit soort scripts vaak.

Verwijderd

Topicstarter
Minos111 schreef op 08 February 2003 @ 22:11:
Je moet de maxscroll van het tekstfield volgens mij opnieuw declareren. En dan het balkje zichzelf opniew laten positioneren. Maar het blijft klungelen op deze manier. Programmeer hem liever zelf, of kijk gewoon op flashkit.com. Daar staan dit soort scripts vaak.
Het is dus wel iets dat ik zelf moet programmeren begrijp ik uit jouw verhaal. Ik heb dat inmiddels al gedaan maar ik kon me gewoon niet voorstellen dat macromedia dat niet heeft ingebouwd. Hij koppeld hem namelijk wel automatisch. Jammer!
Pagina: 1