[win2k] Groepsbeleid toepassen op één gebruiker

Pagina: 1
Acties:

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Hoe kan ik de instellingen van het groepsbeleid toepassen op maar één gebruiker. Als ik namelijk nu iets instel dan geld dat voor iedereen op de pc. Het gaat om een windows 2000 professional pc waarbij één account dichtgetimmerd moet worden omdat die door iedereen gebruikt wordt. Het gaat om een lokale account.

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:59
Dit wilde ik dus ook net gaan vragen, iemand een oplossing?

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 11:45

pbd

volgens mij zul je dan gewoon weer met poledit moeten gaan werken in plaats van group policys.

• Razer
HomeY schreef op 17 February 2003 @ 00:55:
volgens mij zul je dan gewoon weer met poledit moeten gaan werken in plaats van group policys.
En hoe doe je dat? Maar het zou toch ook met groepsbleid moeten kunnen, want het is wel erg handig je kunt aan bijna alles restricties binden.

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
alleen het account waar de rechten voor gelden Read and Apply de rest niet dat zou moeten werken

• Razer
Smurff schreef op 17 February 2003 @ 12:41:
alleen het account waar de rechten voor gelden Read and Apply de rest niet dat zou moeten werken
Ik snap het niet helemaal, en hoe stel ik dat in wat jij zegt?

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 16:24

MrG

Dus...

In active directory moet je een groepscontainer aanmaken, daarin in die gebruiker gooien en policy loslaten op die container.

Op de lokale pc via start-->run-->mmc even policy beleid toevoeg via module ofzo. Dan de daar de boel dicht spijkeren.

Verwijderd

ik denk dat het een standalone betreft dus alleen local policies...

de opmerking om poledit te gebruiker is idd onzin... het houdt alleen in dat je niet snapt hoe je met grouppolicies moet werken :)

• Smurff
  • Niet online
lees dit eens helpt misschien wel beetje

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;322176

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 11:45

pbd

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 14:09:
ik denk dat het een standalone betreft dus alleen local policies...

de opmerking om poledit te gebruiker is idd onzin... het houdt alleen in dat je niet snapt hoe je met grouppolicies moet werken :)
Is absoluut geen onzin. adm files werken prima in een 2000/xp omgeving zelfs met AD. Probeer jij bijvoorbeeld maar eens in een netwerk via group policies Word settings te distribueren. Wedden dat ook jij dan uitkomt op een adm file die je vervolgens via een group policy uitzet in je netwerk. Enige waar je voor moet zorgen is dat je de juiste adm files hebt. Misschien handiger om in het vervolg zelf een suggestie te doen in plaats van 2 suggesties (al dan niet juist) af te zeiken.

• Smurff
  • Niet online
HomeY schreef op 18 February 2003 @ 22:18:
[...]

Is absoluut geen onzin. adm files werken prima in een 2000/xp omgeving zelfs met AD. Probeer jij bijvoorbeeld maar eens in een netwerk via group policies Word settings te distribueren. Wedden dat ook jij dan uitkomt op een adm file die je vervolgens via een group policy uitzet in je netwerk. Enige waar je voor moet zorgen is dat je de juiste adm files hebt. Misschien handiger om in het vervolg zelf een suggestie te doen in plaats van 2 suggesties (al dan niet juist) af te zeiken.
hmm wil nie zeuren maar je hebt het in je post over poledit en niet over adm file :)
Tuurlijk werken adm files in win2k maar heb je geen poledit voor nodig

Verwijderd

HomeY schreef op 18 February 2003 @ 22:18:
[...]

zie post hierboven...

mijn suggestie was in de localpolicies te kijken lijkt me en nergens anders omdat op een standalone pc niet opschiet...
Pagina: 1