Toon posts:

Webwinkel en makkelijk onderhoud..hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tja, misschien een wat onhandige topic title maar kon niks anders bedenken.
Een oom heeft mij gevraagd om een webwinkel voor hem te maken, ik heb hem verteld dat ie dat beter door een pro kan laten doen maar daar wil hij niet aan, althans...nog niet.
Dus ga ik maar een poging wagen. Het doel is een beschaafde website met zo min mogelijk 'rotzooi'. Dus de code moet op elke browser hetzelfde resultaat laten zien, het liefst geen plugins zoals flash tenzij het echt moet, de artikelen in een lijst met eventueel een klein plaatje van het artikel. Mogelijkheid tot veilig encrypted bestellen (zoals met creditcards). Het geheel zal niet hoeven te linken naar een actuele database van inventory want die heeft hij toch niet..in principe dus gewoon een statische database op de server. Maar nou komt ie, en daar heb ik niks over kunnen vinden in de topics die omhoog kwamen over dit onderwerp na een search, het moet echt *ontzettend* makkelijk zijn om- en duidelijk hoe artikelen toe te voegen en te verwijderen. Mijn oom is een beste vent maar alleen al door ernaar te kijken kan ie een PC om zeep helpen dus een database verkrachten is voor hem een makkie.
Ik heb ervaring met C, C++ en HTML en ooit eens een cursus SQL gehad maar zie door de bomen door het bos niet meer, ASP, PHP, CGI,etc..etc..
De webhost zal worden gekozen al naar gelang ondersteuning, dus als iedereen denkt dat het het best te doen is met PHP zoek ik een host die dat ondersteund.

Verwijderd

Er zijn ook software paketten te koop waarmee je een complete webwinkel kunt opzetten. Ze zijn niet zo heel duur vanaf euro 50. Ik weet alleen niet of het wat is. Ik zie wel eens in de winkel staan!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als ik jou was zou ik het serieus niet aanpakken; dit wordt een heel lang project voor jou aangezien je aangeeft er weinig tot geen ervaring mee te hebben. Dit zal tot gevolg hebben dat je een halve webwinkel kunt neerzetten; maar vervolgens nog jaren support zal moeten leveren.... Denk er nog eens overna of je dit echt wel wilt doen. Wil je het nog steeds gaan doen moet je een keuze maken tussen ASP / JSP / PHP, maar dit zal voor iemand met C en HTML ervaring niet makkelijk worden. Als je eerste klus direct een professioneel resultaat moet opleveren gaat dat waarschijnlijk teleurstellend voor jou en je oom worden...

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Ik ben nu bezig met een webshop een wat grotere met alles er op en deran. gemaakt met php en mysql. Makkelijk te onderhouden en zeer makkelijke optezetten.

Als die klaar is geef ik wel een gil. Het gaat ongeveer tussen de 100 euro en 200 euro kosten ligt er net aanhoeveel opties je wilt gaan gebruiken.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 14:24 ]

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

Beyond

Dussssss.......

Heb ooit een webwinkel in asp gemaakt behorend bij het boek : e-commerce in asp.

[ Voor 19% gewijzigd door Beyond op 08-02-2003 14:33 ]

Al het goeie.......

• bRight
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

bRight

digitaal

Uhmmm.. als je creditcard transfers op je site wilt heb je een SSL verbinding nodig.
De meeste webshopsystemen ondersteunen dit niet.

Misschien moet je je afvragen of je creditcard ondersteuning echt nodig hebt. Ga anders eens kijken op www.mijnwinkel.nl
Door een excel sheetje up te loaden heb je daar gelijk een winkel. (op asp basis)

[ Voor 1% gewijzigd door bRight op 08-02-2003 16:14 . Reden: tikfout :) ]

Verwijderd

Je kunt ook gewoon simpel beginnen en niet gelijk een volwaardige shop met ingebouwde administratie, backend-support en stuff te maken. Zoek uit hoe je een tabelletje met produkten in mysql maakt en via php uitprint. Maak er een bestel knopje naast en laat de bestelling mailen. Database onderhoud kun je prima via phpmyadmin dan doen.

Als je wat verder bent kun je aan de haal gaan met de wat ingewikkeldere dingen.

Verwijderd

laat ik eens wat zeggen over creditcardsystemen:

wist u dat:
  • je als je creditcardafhandeling wil hebben, dit via SSL moet doen, en hier ondersteuning bij de hoster voor nodig is, EN je een valid certificate moet aanschaffen voor de prijs van 'vanaf 150 $ per jaar'.?
  • je een link moet hebben met een creditcardmaatschappij, en dit eigenlijk alleen voor de grotere shops rendabel is zelf te doen?
  • mijnwinkel.nl misschien een leuk uitgangspunt is als je inderdaad die creditcardondersteuning wilt hebben?
  • meteen aan zo'n project beginnen als je net komt kijken bij het bouwen van applicaties voor het internet wellicht geen goed idee is?
  • de combinatie 'niet door een pro willen laten doen' en 'creditcardondersteuning' mij, en met mij waarschijnlijk vele anderen in een verkeerd keelgat zou kunnen schieten?
  • ik het met het punt wat hierboven ergens genoemd wordt (halve shop en vervolgens jarenlang support) helemaal eens ben?
:+
anyway, toch succes enzo :)

Verwijderd

aan de hand van je openingspost kunnen we helemaal nix zeggen, omdat we neit weten wat:

* voor producten hij verkoopt
* hoeveel producten hij heeft
* hoeveel hij er denkt te gaan verkopen (heb wel een vermoeden dat et er niet meer dan 5 pm gaan worden)
* hoe details er van een product bekend zijn
* of hij met vaste klanten kortingsregelingen heeft bedongen
* hoe die producten in een catalogus moeten worden ingedeeld (hoofdgroep - subgroep - productgroep - product)
* hoeveel geld hij er max voor uit wil trekken
* waarom hij perse een creditcard ondersteuning wil hebben

als je inzicht geeft in deze punten komen we ergens, anders kun je het beter met shopinabox.nl proberen

Verwijderd

Misschien moet je eens een boek van Friendsofed.com onder de link DWUD4 bestellen. Staat volledig in beschreven hoe je een webwinkel kan bouwen. Deze heb je ook in NL versie.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ga anders is naar http://www.asp101.com hier staat een voorbeeldje van een
asp script die kan dienen als basis voor een webwinkel. Daarmee zou je het
kunnen uitbreiden

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 09:13
Ik heb voor mezelf ook een simpel webwinkeltje gemaakt met ASP... dus een overzicht van artikelen waarop je kunt klikken zodat ze in het winkelwagentje geplaatst worden (dit artikel wordt dan in een tabel in een access-database opgeslagen)
In het scherm van de winkelwagen kun je de artikelen in het wagentje bestellen door een knop die het formulier submit en een mailtje stuurt naar mij met daarin de bestelde artikelen.

Echt moeilijk is het niet maar, het kost wel wat tijd, vooral als je geen ervaring hebt met ASP... ik zie dat je wel programmeerervaring hebt, dus dat scheelt wel.
Voor ASP en SQL info: http://www.w3schools.org/

edit:

ik zou het in eerste instantie heel simpel houden

[ Voor 6% gewijzigd door Canard op 10-02-2003 10:30 ]

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 16:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Waar ik een beetje huiverig voor ben is een webshop die er beetje brak er uitziet, die neem ik niet zo snel in het vertrouwen.

Maar ik zou idd is kijken naar een compleet pakket zoals bijvoorbeeld http://www.jekety.nl/ Daar kan je voor weinig geld een vrij complete shop krijgen, al hoewel ik een dergelijke shop nog steeds 'brak' vind, maar dat is mijn mening.

Ik zou verder ik kijken naar andere shops, bijvoorbeeld: http://eynstein.nl , http://sallandautomatisering.nl en http://powerparts.nl . Als je dan iets gaat maken dan weet je een beetje wat er ongeveer in moet zitten.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Rezyek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
tjeez wat zijn jullie allemaal negatiefjes zeg ... is best makkelijk te doen ... pakketje als mijnwebwinkel aanschaffen en je kan zo beginnen ...
creditcard-ondersteuning zit er in ... moet je wel eea voor regelen zoals al door decrypt is aangegeven ...

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 16:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Rezyek schreef op 10 February 2003 @ 10:54:
tjeez wat zijn jullie allemaal negatiefjes zeg ... is best makkelijk te doen ... pakketje als mijnwebwinkel aanschaffen en je kan zo beginnen ...
creditcard-ondersteuning zit er in ... moet je wel eea voor regelen zoals al door decrypt is aangegeven ...
Mwa ik wil niet veel zeggen maar ik kan met die mijnwebwinkel-shops geen artikelen toevoegen aan mijn winkelwagen :?. Ik moet wel zeggen dat het wel een aardig product is.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Rezyek
met alle respect ... userfoutje denk ik dan ... werkt prima ...

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:53

John2B

I Love RAID5..!!

Hi humpiedumpie,

Heb je een provider die PHP, en MYSQL ondersteund. Dan zet ik er zo een webwinkeltje voor je neer.

Greetings JJ

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• Rezyek
een van de eerste regels op www.webconnexxion.com:

Zowel de particuliere als zakelijke klant IS voor IDE of SCSI R.A.I.D. IS bij ons op het juiste adres.

1 keertje IS teveel geloof ik ...

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-05 22:23
Je zou eens serieus naar http://www.oscommerce.com moeten kijken. Wel de 2.2 CVS versie want de 2.1 versie is sterk verouderd.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 08:47

seninha

god's right foot

Ik moet je zeggen dat ik op dit moment werk met mijwebwinkel.com, en ik vind dat het niet prettig werkt. :)

Als ik bv de site moet updaten (waar gauw 1200 producten in verwerkt zijn) kan ik dat op twee manieren doen , namelijk of de prijzen 1 voor 1 veranderen of een database runnen.

beiden hebben nadelen.

De eerste neemt veel te veel tijd in beslag (artikel opzoeken en prijs vergelijken en dat 1200 keer)
en de tweede heeft dan weer als nadeel dat als je alles up-date je dan de info en foto's kwijt bent van al je produkten om dat je in feite een nieuwe shop bouwt.

Dat is dus de reden dat ik op zoek ben naar een shop programma die aan bepaalde dingen moet voldoen.

Maar het voornaamste moet zijn dat ik de prijzen moet kunnen up-daten (en dan alle produkten tegelijk) zonder dat er data verloren gaat.
Ik had zo iets in gedachten dat er per artikelnummer wordt gekeken of er afwijking in zijn en zo ja alleen dat verandert wordt (bv prijs, maar ook tekst)

Weet niet of dit te doen is of er iets al kant en klaar te koop is. :?

iRacing Profile Flickr

• Rezyek
Die database van mijnwebwinkel.com is ook gewoon in te lezen in access ... kan je 'm zo updaten ... toch?

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 08:47

seninha

god's right foot

Dat klopt, alleen als ik wil updaten vanuit acces gaat dat dus niet. Ik doe het dan gewoon via excel en dan saven als DBF file.

Maar dan nog is het probleem dat ik dus allen het voorblad kan updaten (waar je de artikel informatie invoert).
Zodra je meer info bij een artikel heb dan moet je dat weer in het programma zelf doen.

En aangezien je bij een update alles wordt vervangen dan ben je die info dus kwijt

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

[quote]LauPro schreef op 10 februari 2003 @ 10:40:
Waar ik een beetje huiverig voor ben is een webshop die er beetje brak er uitziet, die neem ik niet zo snel in het vertrouwen.

Maar ik zou idd is kijken naar een compleet pakket zoals bijvoorbeeld http://www.jekety.nl/ Daar kan je voor weinig geld een vrij complete shop krijgen, al hoewel ik een dergelijke shop nog steeds 'brak' vind, maar dat is mijn mening.

wat ik wil toevoegen hieraan is dat de standaard layout van jekety erg eenvoudig is maar dat deze makkelijk aan te passen is .. ( zelf een layout maken en insturen ) voorbeeld is : www.fruitmandje.nl of www.sbsnl.com

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Marketing is goed, spammen is...

Verder moet je ff naar de datum kijken voortaan.. die waarschuwing dat het topic al oud is is er niet voor niks ;) Deze mensen waren ruim een jaar geleden al uitgediscussieerd..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.