Coreldraw 9 kleuren wijken af.

Pagina: 1
Acties:

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:37

Beyond

Dussssss.......

Topicstarter
Ik heb in CorelDraw 9 een afbeelding geimporteerd. Deze wil ik overtrekken. Dit lukt vrij goed. Nu moet ik deze inkleuren. Het probleem is nu dat de kleuren van het origineel heel anders is als diegene die ik gebruik. Ze hebben wel dezelfde RGB waarde (bekeken met paint en coreldraw) maar zijn totaal anders.

Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen ?

Al het goeie.......

Verwijderd

Kan je geen webwaarden invullen zoals voor wit #FFFFFF...

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

Topicstarter
in CorelDraw niet.

Al het goeie.......

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

zit je niet toevallig in CMYK mode te werken.. well.. als Corel uberhaupt weet wat CMYK is ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

Topicstarter
Nee CMYK is 4 waarden en RGB 3. Duss..

Al het goeie.......

• VisionMaster
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

HSB = ook 3 waarden ....

I've visited the Mothership @ Cupertino

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Kijk of je niet ergens een overlay-beeld functie aan heb. Ik heb geen idee hoe dat heet in CD9

Verwijderd

corel draw is sowiezo bagger... ik heb altijd al problemen gehad met die kleuren... als je goed bezig wil zijn moet je toch echt op illustrator overstappen...

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 16:12:
corel draw is sowiezo bagger... ik heb altijd al problemen gehad met die kleuren... als je goed bezig wil zijn moet je toch echt op illustrator overstappen...
Je moet er mee om kunnen gaan, das wat anders dan dat het pakket gewoon kut is. Ik werk er al een heel aantal jaartjes mee, heb die kleur problemen ook gehad. Ik zou de kleurprofielen in Corel eens raadplegen en de juiste voor je systeem kiezen.

Verwijderd

Kijk dan gewoon naar het meest voor de hand liggende..
net na de installatie heb je waarschijnlijk de colormanagement meteen weggeklikt.. die staat bij coreldraw stanaard op een instelling die het best in de buurt komt met wat er uit je printer komt rollen. Wil je plaatjes maken voor internet enzo dan wil je dat niet.. dus gewoon de colormanagement uitzetten.

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

Topicstarter
heb voor IEC 61966-2.1 gekozen en nu werkt het prima. Thnx voor reacties.
Layout, pagina instelling , Globaal, kleurenbeheer, profielen.

Al het goeie.......

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 18:20
Corel kan pantonekleuren, rgb, cmyk, hsb waardes etc. aan geloof zelfs ook webkleuren!
let erop dat je bij je instellingen kleurcalibratie aan of juist uit hebt staan, dat scheelt een hele hoop. tussen draw en paint.

En denk niet dat Corel qua functionaliteit onderdoet voor illustrator, heeft al heel lang uitgebreide mogelijkheid van plaatsten tot bitmaps, en kent al jaren heel veel import- en export mogelijk heden, iets dat illustator voor een paar jaren nog niet kon. Er waren wel stabiele en minder stabiele versies...

[ Voor 6% gewijzigd door pim4 op 14-02-2003 17:37 ]

Pagina: 1