[dual monitor] Ati Radeon 9000

Pagina: 1
Acties:

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:38
Ik ben ten einde raad, ik heb de verschillende faqs nagelezen. Google geprobeerd, de site van Ati bekeken, maar nog steeds werkt de dual monitor op de volgende configuratie niet:

Athlon XP 1800+
ECS L7VTA KT 400
256mb DDR
Ati Radeon 9000
en nog wat andere spullen.

Als OS gebruik ik W2k nl

Ik kan het beeld wel over twee monitoren 'uitrekken', kan het eerste scherm klonen op de tweede monitor. Maar een secundaire desktop aanmaken lukt niet. Inmiddels ben ik er achter dat het probleem zit in het feit dat er maar één videokaart onder beeldscherm adapters zit, terwijl dit er twee moeten zijn (geverifieerd op m'n eigen comp. met een Radeon 9500). Maar ik heb geen idee hoe ik de tweede videokaart geïnstalleerd moet krijgen als hij dit niet standaard doen. Het gekke is dat dit in de vorige config (PII 350, Gigabyte GA-686, 128mb sd-ram, zelfde videokaart) wel gewerkt heeft, dit was wel zeer onbetrouwbaar en daarom zijn we overgestapt naar een nieuwe computer.

Wie weet raad? Alvast bedankt :)

• llevering
Hum inmiddels omgewisseld met een Ati Radeon 9500 van mij zelf, en nu heeft mijn computer het hierboven geschreven probleem en de andere comp heeft nu geen problemen meer.

Nogal vaag, want het heeft wel gewerkt.

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 21:35

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Is het niet 1 beeldschermadapter en 2 monitors?

• llevering
EXCalibur_EeK schreef op 08 February 2003 @ 14:53:
Is het niet 1 beeldschermadapter en 2 monitors?
Jups dat is het probleem, het moeten dus 2 beeldschermadapters worden met 2 monitors.

De Radeon installeert zich zelf (als het goed gaat) als 2 beeldschermadapters op één fysieke kaart, maar dat lukt dus niet.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Ik heb hier het volgende systeem, en onder windowsXP maar 1 display-adapter!:

AthlonXP 1600+
ECS K7s5a
256MB 133Mhz DRAM
Club3d Radeon 9000

Ik heb totaal geen problemen met mijn dual monitor opstelling...

Wat geeft het tabblad "Displays" van ATI aan, onder "display properties" -> "advanced" ?

[ Voor 18% gewijzigd door StratoFarmer op 08-02-2003 15:08 ]

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• llevering
StratoFarmer schreef op 08 februari 2003 @ 15:04:
Ik heb hier het volgende systeem, en onder windowsXP maar 1 display-adapter!:

AthlonXP 1600+
ECS K7s5a
256MB 133Mhz DRAM
Club3d Radeon 9000

Ik heb totaal geen problemen met mijn dual monitor opstelling...

Wat geeft het tabblad "Displays" van ATI aan, onder "display properties" -> "advanced" ?
2 Schermen, een standaard monitor en m'n TFT. Maar ik het beeld dus wel strechten, maar geen aparte tweede desktop maken, waarop ik bijvoorbeeld Word kan maximaliseren, dan gaat'ie maximaal over twee monitoren, ook loopt m'n startbalk door op het tweede scherm.

• llevering
Goed om het verhaal even wat te verduidelijk wat printscreens, hieronder als eerste printscreens de computers geven als er een Ati Radeon 9000 inzit:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/tlevering/ati9000-1.pngAfbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/tlevering/ati9000-2.png

Hieronder de screenies die een Ati Radeon 9500 oplevert en zoals ik het wil hebben (en zoals het volgens mij ook zou moeten kunnen):
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/tlevering/ati9500-1.pngAfbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/tlevering/ati9500-2.png

Ik hoop het zo wat duidelijker te hebben gemaakt en hopelijk weet iemand een oplossing (of is m'n kaart kapot?).

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:37

klown

geek

Met hydravision enzo kun je die boel toch gewoon instellen hoe je het wil hebben?

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• llevering
klown schreef op 08 februari 2003 @ 20:04:
Met hydravision enzo kun je die boel toch gewoon instellen hoe je het wil hebben?
Waar dan? Ik zie sowieso weinig van die hydravision software behalve die paar knopjes naast minimaliseren, maximaliseren en afsluiten.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:44
heeft die 9000 uberhaupt wel 2 dacs aan boord? zoniet, dan gaat t nooit lukken. En oja, bij mijn dual (ti4200) wordt de videokaart maar 1 keer geinstalleerd.
Andere drivers proberen wil ook weleens helepn (ja ik weet t , tis een open deur :o)

[ Voor 22% gewijzigd door Sjah op 08-02-2003 22:47 ]

• llevering
Sjah schreef op 08 februari 2003 @ 22:44:
heeft die 9000 uberhaupt wel 2 dacs aan boord? zoniet, dan gaat t nooit lukken. En oja, bij mijn dual (ti4200) wordt de videokaart maar 1 keer geinstalleerd.
Andere drivers proberen wil ook weleens helepn (ja ik weet t , tis een open deur :o)
Onder w98 heeft het gewerkt, maar zeer onbetrouwbaar dus dat moet toch goed zitten? Voor de rest heb ik de catalyst 2.x geprobeerd die er origineel bij zaten en Catalyst 3.0

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:44
probeer dan eens een andere windows... win200 bijv.. Want ik heb het vermoeden is dat het windows is die de fout maakt (die is verantwoordelijk voor het aanmaken van 2 monitoren)

En probeer eens je 2monitoren te verwijderen en opnieuw op te starten.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 08-02-2003 23:27 ]

Verwijderd

dat lijkt me niet nodig
op win 98 heeft ie gewerkt dan zou die op de huidige os ook moeten werken (win2k dus)

je zou ook eens kunnen formatteren, maar dat is net zo'n 'open deur' als andere drivers installeren...

• llevering
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 01:25:
dat lijkt me niet nodig
op win 98 heeft ie gewerkt dan zou die op de huidige os ook moeten werken (win2k dus)

je zou ook eens kunnen formatteren, maar dat is net zo'n 'open deur' als andere drivers installeren...
Nieuwe installatie was het al. Noujah drivers dus ook al geprobeerd. Onder windows 98 heeft het gewerkt, maar of het daar nu ook nog onder werkt kan ik even niet testen.

• StratoFarmer

StratoFarmer

ik denk dat je het moet zoeken bij de drivers en instellingen van je monitors...
je moet idd twee monitors zien in je display eigenschappen tabblad.

De dudes van Multimon zeggen er ook wat over:
http://www.realtimesoft.com/multimon/faq.asp#TrueMultimon

[ Voor 27% gewijzigd door StratoFarmer op 12-02-2003 17:15 ]

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• llevering
StratoFarmer schreef op 12 februari 2003 @ 16:57:
ik denk dat je het moet zoeken bij de drivers en instellingen van je monitors...
je moet idd twee monitors zien in je display eigenschappen tabblad.

De dudes van Multimon zeggen er ook wat over:
http://www.realtimesoft.com/multimon/faq.asp#TrueMultimon
Thnx, mijn videokaart zou dus ondersteunt moeten zijn, alleen de praktijk is anders. Ik heb zelf het gevoel dat alleen de 9500/9700 het echt goed ondersteunt, ik ben nu bezig met die drivers voor Appian die eigenlijk niet te goede zijn, maarja je weet nooit.

Echt jammer dat dit zo slecht werkt en zo slecht door Ati wordt ondersteund.

Edit: na heel veel geklooi ben ik nu zo ver dat ik Ati Radeon 9000 heb staan en Ati Radeon 9000 -secondary- in apparaat beheer, nu moet ik alleen nog dat gele rondje met dat zwarte uitroep tekentje weg zien te krijgen ;)/:(

[ Voor 15% gewijzigd door llevering op 12-02-2003 23:23 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

llevering schreef op 10 februari 2003 @ 15:52:
Nieuwe installatie was het al. Noujah drivers dus ook al geprobeerd. Onder windows 98 heeft het gewerkt, maar of het daar nu ook nog onder werkt kan ik even niet testen.
Het probleem zou best eens aan Win2000 kunnen liggen. De verschillende Windows versies gaan op een verschillende manier met dual displays om. Ik weet alleen niet meer hoe het precies allemaal zat. Van NT4 weet ik dat je in principe alleen kunt stretchen, maar van de andere Win versies weet ik 't niet.
Bovendien moet je er rekening mee houden dat drivers voor Win2000 niet dezelfde zijn als voor W98, en je kunt niet altijd rekenen op dezelfde functionaliteit.

• llevering
/downtime/ schreef op 12 February 2003 @ 23:23:
[...]

Het probleem zou best eens aan Win2000 kunnen liggen. De verschillende Windows versies gaan op een verschillende manier met dual displays om. Ik weet alleen niet meer hoe het precies allemaal zat. Van NT4 weet ik dat je in principe alleen kunt stretchen, maar van de andere Win versies weet ik 't niet.
Bovendien moet je er rekening mee houden dat drivers voor Win2000 niet dezelfde zijn als voor W98, en je kunt niet altijd rekenen op dezelfde functionaliteit.
Ja begrijp ik en het ligt idd aan w2k. Alleen nVidia heeft het voor al haar kaarten met nView goed opgelost. Ati heeft het voor haar 9500/9700 (waar ik nu achter zit te werken) ook goed opgelost, maar voor de Radeon 9000 nog niet terwijl ze wel beweren dat het mogelijk is op de doos die ik bij die kaart heb gekregen. Daarnaast heb ik deze kaart dus aan iemand anders aangeraden (het probleem zit dus op een computer die niet van mij is). En ik kan moeilijk nu aankomen, met noujah komt u nog maar eens met 170 euro over de brug.

• StratoFarmer

StratoFarmer

llevering schreef op 12 February 2003 @ 23:28:
[...]
Ati heeft het voor haar 9500/9700 (waar ik nu achter zit te werken) ook goed opgelost, maar voor de Radeon 9000 nog niet terwijl ze wel beweren dat het mogelijk is op de doos die ik bij die kaart heb gekregen.
Hier moet ik je dus corrigeren. Ik heb een Radeon 9000 van Club3D en alles werkt perfect, het hoort dus wel te werken!

Ik gebruik hierbij de "powered by ATI" drivers.

In de Device Manager staat 1 display adapter genaamd "Radeon 9000 Series"

Bij Display Properties staan 2 virtuele schermen getoont.

De monitoren zijn 2 stuks "Plug and Play Monitor" (17" verschillende merken)
1 van de monitoren hangt aan de kaart via een DVI -> VGA converter.

• llevering
StratoFarmer schreef op 13 February 2003 @ 21:37:
[...]

Hier moet ik je dus corrigeren. Ik heb een Radeon 9000 van Club3D en alles werkt perfect, het hoort dus wel te werken!

Ik gebruik hierbij de "powered by ATI" drivers.

In de Device Manager staat 1 display adapter genaamd "Radeon 9000 Series"

Bij Display Properties staan 2 virtuele schermen getoont.

De monitoren zijn 2 stuks "Plug and Play Monitor" (17" verschillende merken)
1 van de monitoren hangt aan de kaart via een DVI -> VGA converter.
En jij hebt ook maar een taakbalk op één van je schermen?

Noujah uiteindelijk ben ik van ellende maar naar Windows XP overgegaan, maar dat gaat natuurlijk ook weer licentie problemen opleveren. Meer dan één monitor op een PC staat relatief gezien toch nog wat in de kinderschoenen, maar als het werkt :9~
Pagina: 1