Toon posts:

[NT4 Server] Hdd in sleep mode zetten, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik in NT4 Server makkelijk de hdd uitschakelen na een bepaalde tijd?
Heeft iemand dit voor elkaar gekregen?

Problemen die ik tegenkom: geen powermanagement in config scherm, kan geen 3th party software vinden, heb gelezen dat na SP4 elke 5 minuten ntusers.dat wordt bijgewerkt wat een spin-up tot gevolg heeft....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom denk je dat je geen HDD wil uitschakelen op een Server ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 08 februari 2003 @ 14:35:
Waarom denk je dat je geen HDD wil uitschakelen op een Server ?
I don't know...

Het is geen server binnen een bedrijf, gewoon een pc'tje in de kelder die staat te verstoffen en het internet een beetje zit te delen.
Daar heb ik echt geen hdd voor nodig hoor :)

En ik gebruik NT4 Server omdat deze lagere systeemeisen stelt en minder ruimte inneemt op een hdd dan de Workstation.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 11:40
Mijn disken gaan altijd dood met dat soort fratsen.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

als je de invalshoek bekijkt van waaruit de software is geschreven, zul je denk ik weinig kans vinden deze optie tegen te komen.

het doel van een server is juist alle informatie direct beschikbaar te hebben...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 14:40:
[...]
Het is geen server binnen een bedrijf, gewoon een pc'tje in de kelder die staat te verstoffen en het internet een beetje zit te delen.
Daar heb ik echt geen hdd voor nodig hoor :)
NT server heeft periodiek altijd schijfactiveit, ook als je 'm alleen maar voor routen gebruikt. Zou je dan via power management de HD standby zetten, dan spring ie toch om de zoveel tijd aan, en is ie binnen de kortste keren stuk...

En als de server toch in de kelder staat heb je d't toch geen last van :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Waarom dan geen www.freesco.org routertje ervan maken? Dan heb je alleen maar een floppy drive nodig :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op 09 February 2003 @ 12:36:
Waarom dan geen www.freesco.org routertje ervan maken? Dan heb je alleen maar een floppy drive nodig :)
Daar ben ik na 2,5 jaar nou juist mee opgehouden :)

Support is erg slecht geworden, en versie 0.30 heeft niet de software die ik wil.
Ik heb nu (oké, hij doet iets meer dan inet delen :) ) een proxy, mail, web, ftp, ssh en management server....

• hufkes
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 12:51:
[...]

Daar ben ik na 2,5 jaar nou juist mee opgehouden :)

Support is erg slecht geworden, en versie 0.30 heeft niet de software die ik wil.
Ik heb nu (oké, hij doet iets meer dan inet delen :) ) een proxy, mail, web, ftp, ssh en management server....
Kijk dan eens naar fli4l, is ook een 1-disk router en daar zijn ook een hele hoop opt's & add-ons voor, volgens mij is alles wat je hierboven hebt staan ook ofwel standaard ofwel als addon te krijgen. Hoop wel dat je een beetje duits kunt, want het engelstalige gedeelte is wat summier en de uitleg is ook grotendeels duits. Heb hem zelf draaien en hij werkt perfect, uptime is maximaal zo'n 80 dagen geweest, maar dat komt omdat ik er zelf vaak mee klooi en hem ook uitzet als ik langere tijd weg ben.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Pagina: 1