Toon posts:

geluid happert bij kg7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een hercules digifire 7.1 en als ik deze in m'n abit kg7-raid stop
en netjes de software installeer hapert hij als ik gewoon een progamma gebruik,
of als ik bij een spel installeer vanaf de cdrom.

het geluid happert niet constant...maar als ik bijv iets zwaars aan het laden ben dus als mijn hd na moet denken of als ik bestanden overzet van cdrom naar de hd.
ik had hiervoor al rond gekeken op internet voor en vond de letency patch maare na dat ik die patch had geinstalleerd...veranderde helemaal niks dus geen verschil.

Ik had dit zelfde probleem eerder ook al met een live player 1024.
Ik heb de drivers enz enz. allemaal goed gedaan.. Ik heb de search + google gebruikt
maar het schijnt een specefiek prob. te zijn me talleen dit mobo...

abit kg7-raid
amd 1800+
brander/dvd
digifire 7.1
isdn
netwerk
Gf 2 mx 64 mb

alvast bedankt

Verwijderd

hoi, en welkom @ GoT , jij hebt een kg7-RAID en niet de normale dus.

Verwijderd

Topicstarter
oh ok....duidelijk
maare? weet echt niemand hier een verklaring of oplossing voor??

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 19:45
4-in-1 drivers geinstalleerd?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

nee.. hercules kaarten werken slecht op de kg7
ik heb dezelfde.. en bij mij werken ze grotendeels allemaal ook niet..
Verder draait alles super stabiel..

Hercules houd niet van de chipset.. hier is niets aan te doen.. wat je dan ook wilt proberen
de SB live moet geen problemen geven..die gebruik ik hier nu ook.

Heb je al wel een bios update gedaan? dat schijnt heel veel te verhelpen..

Verder nog over de OS-en
windows 95, 98, ME kan je beter niet gebruiken..hapert als gek.. een windows 2000 of XP werken onwijs stabiel. niet vergeten dat je bij winXP absoluut GEEN 4-in-1 drivers moet installeren.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Vreemd ik heb ook deze kaart geprobeert en 2 versies van de Gametheater en werkte perfect (leuk als je van je werk die dingen mag uitproberen) En voor de rest idd bios update eens proberen, maar waarom geen 4 in 1 drivers?? Beetje raar verhaal, juist voor je ide prestaties zou ik dat doen, maar goed, zal wel reden (?) achter zitten.

Canon Digital Ixus V3

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

RawPeanut schreef op 08 February 2003 @ 20:11:
Vreemd ik heb ook deze kaart geprobeert en 2 versies van de Gametheater en werkte perfect (leuk als je van je werk die dingen mag uitproberen) En voor de rest idd bios update eens proberen, maar waarom geen 4 in 1 drivers?? Beetje raar verhaal, juist voor je ide prestaties zou ik dat doen, maar goed, zal wel reden (?) achter zitten.
in 98.Me,2000 moet et min of meer ..
idd voor de IDE en dat soort dingen
maar winXP heeft dat al ingebouwd zitten..als je daar nieuwe versie overheen installeerd is het een ramp...

ik weet niet of ze nu andere soort updates hebben.. ik houd et zo zoals het is, want et werkt echt super

Verwijderd

Topicstarter
hmm heel erg raar..
ik heb eigelijk juist mijn sb live vervangen omdat ik dacht dat het aan het geluidskaart lag.

maar mijn geluid met welke kaart dan ook heeft nog nooit perfect gelopen hier, er zaten altijd wel happeringen in, of onwijze geruis.

ik had gelezen dat mensen met exact dezelfde probleem..de letency patch hadden geinstalleerd en dat dat het probleem dus verhielp. nou..bij mij dus helemaal niet.

dus het ligt niet aan het geluidskaart. want de sb live en de hercules digifire tonen beiden hetzelfde probleem. en de hercules is helemaal nieuw.

raar dat bij sommige mensen dit probleem helemaal niet voorkomt met dezelfde mobo en geluidskaart en bij sommige wel.

btw ik heb windows xp
en heb de nieuwste bios versie

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

probeer eens in je BIOS "Ultra DMA" bij de primary harde schijven uit te zetten :Y)
dat moet ik wel doen.. Windows xp zet ze automatisch weer terug..
zet ze bijvoorbeeld op PIO MODE

Verwijderd

Topicstarter
Gitaarwerk schreef op 09 februari 2003 @ 13:28:
probeer eens in je BIOS "Ultra DMA" bij de primary harde schijven uit te zetten :Y)
dat moet ik wel doen.. Windows xp zet ze automatisch weer terug..
zet ze bijvoorbeeld op PIO MODE
uhmm....ik ben geen compter noob maare dit gaat me wel iets te ver...
met andere woorden ik snap der niks van

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:36

Rival24

I'll Be Back

Met mijn kg7 had ik hier nooit last van, maar met mijn kx7 wel... De oplossing voor mij is een PCI latency patch installeren. Die kun je wel vinden met google. Zo niet.. mail me maar ff.

Verwijderd

Topicstarter
ja..die lentency patch had ik dus ook al 2x geprobeerd maarja..zonder resultaat
ik weet nie welke jij gebrukt maare ik neem aan dat het presies hetzelfde is

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ok sshadow,
kijk anders verder oof je IRQ van je geluid gedeeld staat.. dat is een ramp namelijk.. waarschijnlijk zal die samen hangen met de usb??

even checken :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Gitaarwerk schreef op 09 February 2003 @ 16:57:
ok sshadow,
kijk anders verder oof je IRQ van je geluid gedeeld staat.. dat is een ramp namelijk.. waarschijnlijk zal die samen hangen met de usb??

even checken :Y)
dat heb ik al gedaan met beiden kaarten en ook zonder succes

je bedoeld toch eigelijk dat ik de kaart is in een ander pci slot moet douwen toch?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

nee..dat je je instellingen moet veranderen van je IRQ sharing.. moet je even kijken op et begin welke IRQ's je multimedia spul staat..
netwerk en USB vergen veel bandbreedte

Verwijderd

Zorg voor een nieuwe BIOS voor je Highpoint RAID-controller, deze controller heeft in het verleden deze problemen veroorzaakt als er gebruik werd gemaakt van een oude BIOS
Pagina: 1