Ik heb sinds kort een Harman/Kardon AVR1550 receiver naast m'n pc staan.
Op het moment hangen deze 2 nog aan elkaar via de onboard AC'97 chipset van m'n ECS K7S5A en een simpele jack -> tulp interlink.
Ik denk dat ik een gigantisch verbetering qua kwaliteit heb als ik er een aparte geluidskaart in hang, dus dat was ik ook van plan
Ook kan ik dan de Hardware Acceleration in o.a. Battlefield 1942 aanzetten, wat weer CPU power scheelt
Ik heb me zitten verdiepen in verschillende geluidskaarten van Creative, Terratec en een beetje in Philips.
Wat ik me nu af vraag: als ik de pc via een coaxiale (dus digitale) kabel een de versterker hang, klinkt dat dan veel beter dan via standaard jack/tulp?
Aan het voordeel dat ik surround mogelijkheden heb met een coaxiale kabel heb ik nog niks, er hangen momenteel maar 2 fronts aan de receiver.
Dus:
• Is het verschil tussen coaxiaal en tulp echt merkbaar?
• Welke, niet al te dure kaart, van de merken Creative, Terratec of Philips is dan geschikt?
Met niet al te duur bedoel ik niet boven de 75 tot 100 euro.
Alvast bedankt voor de reacties!
[edit]
Owja, de modellen die ik tot nu toe interessant vond:
• Creative SoundBlaster Audigy Player (75 euro in Pricewatch)
• Terratec DMX X-Fire 1024 (35 euro in PW)
• Philips Seismic Edge (44 euro in PW)
Zitten er nog grote verschillen tussen deze modellen? In prijs wel iig.
Op het moment hangen deze 2 nog aan elkaar via de onboard AC'97 chipset van m'n ECS K7S5A en een simpele jack -> tulp interlink.
Ik denk dat ik een gigantisch verbetering qua kwaliteit heb als ik er een aparte geluidskaart in hang, dus dat was ik ook van plan
Ook kan ik dan de Hardware Acceleration in o.a. Battlefield 1942 aanzetten, wat weer CPU power scheelt
Ik heb me zitten verdiepen in verschillende geluidskaarten van Creative, Terratec en een beetje in Philips.
Wat ik me nu af vraag: als ik de pc via een coaxiale (dus digitale) kabel een de versterker hang, klinkt dat dan veel beter dan via standaard jack/tulp?
Aan het voordeel dat ik surround mogelijkheden heb met een coaxiale kabel heb ik nog niks, er hangen momenteel maar 2 fronts aan de receiver.
Dus:
• Is het verschil tussen coaxiaal en tulp echt merkbaar?
• Welke, niet al te dure kaart, van de merken Creative, Terratec of Philips is dan geschikt?
Met niet al te duur bedoel ik niet boven de 75 tot 100 euro.
Alvast bedankt voor de reacties!
[edit]
Owja, de modellen die ik tot nu toe interessant vond:
• Creative SoundBlaster Audigy Player (75 euro in Pricewatch)
• Terratec DMX X-Fire 1024 (35 euro in PW)
• Philips Seismic Edge (44 euro in PW)
Zitten er nog grote verschillen tussen deze modellen? In prijs wel iig.
[ Voor 15% gewijzigd door nrg op 08-02-2003 12:45 . Reden: Toevoeging ]