Geluidskaart voor PC -> versterker

Pagina: 1
Acties:

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:09
Ik heb sinds kort een Harman/Kardon AVR1550 receiver naast m'n pc staan.
Op het moment hangen deze 2 nog aan elkaar via de onboard AC'97 chipset van m'n ECS K7S5A en een simpele jack -> tulp interlink.

Ik denk dat ik een gigantisch verbetering qua kwaliteit heb als ik er een aparte geluidskaart in hang, dus dat was ik ook van plan :P
Ook kan ik dan de Hardware Acceleration in o.a. Battlefield 1942 aanzetten, wat weer CPU power scheelt :)

Ik heb me zitten verdiepen in verschillende geluidskaarten van Creative, Terratec en een beetje in Philips.

Wat ik me nu af vraag: als ik de pc via een coaxiale (dus digitale) kabel een de versterker hang, klinkt dat dan veel beter dan via standaard jack/tulp?
Aan het voordeel dat ik surround mogelijkheden heb met een coaxiale kabel heb ik nog niks, er hangen momenteel maar 2 fronts aan de receiver.

Dus:
• Is het verschil tussen coaxiaal en tulp echt merkbaar?
• Welke, niet al te dure kaart, van de merken Creative, Terratec of Philips is dan geschikt?

Met niet al te duur bedoel ik niet boven de 75 tot 100 euro.

Alvast bedankt voor de reacties! :)

[edit]
Owja, de modellen die ik tot nu toe interessant vond:
• Creative SoundBlaster Audigy Player (75 euro in Pricewatch)
• Terratec DMX X-Fire 1024 (35 euro in PW)
• Philips Seismic Edge (44 euro in PW)

Zitten er nog grote verschillen tussen deze modellen? In prijs wel iig.

[ Voor 15% gewijzigd door nrg op 08-02-2003 12:45 . Reden: Toevoeging ]

• Snow_King
  • Laatst online: 15:23

Snow_King

Konijn is stoer!

IK zou gaan voor aan Audigy.

Ik heb deze ISM een Hoontech bay, en heb deze Coaxiaal aangesloten op ook die HK AVR 1500.

Ik heb net even een test voor je gedaan en je hoort het verschil zeker!
Terratec en Philips heb ik geen ervaring mee, alhoewel ik persoonlijk niet voor een Philips kaart zou gaan IVM ondersteuning in games en driver ondersteuning!

Verwijderd

Audigy met Hoontech digitale bay ook hier op een Onkyo txds 595

trust me, zwaar lekkere combo.....Digitaal ff doorlussen en voila je hebt echt een prachtig geluidje.

Ik heb em digitaal voor de muziek en 6 kanaals analoog voor mn games :P warcraft enzo zo spelen roelt zwaar :P CS ed via koptelefoon voor t 3d gebeuren, en de rest van de games die k wat minder "profi" speel lekker over de boxen :D

• nrg
Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 17:13:
Audigy met Hoontech digitale bay ook hier op een Onkyo txds 595
Waarom die Hoontech? Op de Audigy zelf zit ook al een coaxiale uitgang toch?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hoontech maakt die uitbreidingen ook voor de audigy.. :) lekker godkoper en beter ;)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• nrg
Gitaarwerk schreef op 08 februari 2003 @ 17:24:
hoontech maakt die uitbreidingen ook voor de audigy.. :) lekker godkoper en beter ;)
Huh :?
Ik snap jou niet, of jij snapt mij niet :+

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

volgens mij heeft de SB audigy PLATINUM alleen een coax uitgang ;)

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Die hoontech zorgt ervoor dat je een coax uitgang hebt, anders moet je zelf gaan knutselen op je kaart, dara zit een SPDIF uitgang.

Neem gewoon een hoontech, scheelt een hoop gepruts!

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op 08 February 2003 @ 17:39:
volgens mij heeft de SB audigy PLATINUM alleen een coax uitgang ;)
nee player ook

• nrg
Dat dacht ik ook. Op de pics van de Audigy zie je ook een coaxiale uitgang (waarom kan ik die pics nu niet meer vinden :().
Snow_King schreef op 08 February 2003 @ 17:54:
Neem gewoon een hoontech, scheelt een hoop gepruts!
'Neem gewoon' :? 't Is wel weer 45 euro, da's 100 gulden :/

[ Voor 31% gewijzigd door nrg op 08-02-2003 18:19 ]

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

op de kaart zelf ja, maar niet op de achter kant

• nrg
Snow_King schreef op 08 februari 2003 @ 18:24:
[...]

op de kaart zelf ja, maar niet op de achter kant
Zit d'r nou wel of niet een direct bruikbare coaxiale uitgang op :? :)

Verwijderd

nrg schreef op 08 February 2003 @ 17:21:
[...]
Waarom die Hoontech? Op de Audigy zelf zit ook al een coaxiale uitgang toch?
yup

maar dan kan je dat kanaal niet meer gebruiken voor je analoge center / sub uitgang, deze plug is nl. gedeeld...

Deze plug is zowel een digitale coax (ff splitten met jack->tulp) als een analoge plug. Dus je moet kiezen en ik wil ze allebei tegelijk gebruiken....Dus betekent dat je die Hoontech nodig hebt..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 18:33 ]

• nrg
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 18:32:
[...]

yup

maar dan kan je dat kanaal niet meer gebruiken voor je analoge center / sub uitgang, deze plug is nl. gedeeld...
Meer speakers dan de speakers aan mijn receiver heb ik niet, dus dan kan ik die plug toch volledig benutten?

Verwijderd

terratec ewx24/96 digitaal en analoog perfecte uitgang

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 17:29
De terra-tec heeft een goede digitale uitgang! gebruik hem zelf ook geluid is zeer goed.

Let wel dat de drivers voor de terra-tec niet echt super zijn onder windows xp. (hercules drivers lossen dit probleem op)

mcb1

• nrg
mcb1 schreef op 08 februari 2003 @ 19:04:
De terra-tec heeft een goede digitale uitgang! gebruik hem zelf ook geluid is zeer goed.

Let wel dat de drivers voor de terra-tec niet echt super zijn onder windows xp. (hercules drivers lossen dit probleem op)
Ik heb Windows XP en goede ondersteuning is wel een vereiste.
Ik wil ook niet het geklooi krijgen dat de boel niet (goed) werkt in spellen enzo, wat ik nu heb met m'n AC'97.
Ook wil ik dat de boel enigzins geluid kan produceren onder Linux.

Ben ik dan afhankelijk van Creative?
Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 18:44:
terratec ewx24/96 digitaal en analoog perfecte uitgang
Als je de openingspost had gelezen had je gezien dat ik niet zat te wachten op een kaart van 188 euro ;)

[ Voor 20% gewijzigd door nrg op 08-02-2003 19:24 ]

Verwijderd

Ik heb een maandje de Terratec Aureon 5.1 Fun aangesloten op mijn Marantz sr5300 receiver via een optische digitale interlink > werkt perfect. Veel beter dan een Sblive analoog aangesloten, wat ik hiervoor had.

Hij werkt met de standaard meegeleverde drivers onder WinXP. Hij is rond de 40 euro...
[URL] pricewatch: Terratec Aureon 5.1 Fun [/URL]

Ennuh...onderschat niet de prijs van een digitale optische interlink.

Ps. mijn eerste bericht op GoT

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 01:01 . Reden: onjuiste url ]

• nrg
Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 00:56:
Ik heb een maandje de Terratec Aureon 5.1. aangesloten op mijn Marantz sr5300 receiver via een optische digitale interlink > werkt perfect. Veel beter dan een Sblive analoog aangesloten, wat ik hiervoor had.

Hij werkt met de standaard meegeleverde drivers onder WinXP. Hij is rond de 40 euro...
[URL] pricewatch: Terratec Aureon 5.1 Fun [/URL]

Ennuh...onderschat niet de prijs van een digitale optische interlink.
35 euro ongeveer toch? Zoveel kost een goede coaxiale kabel iig.
Ps. mijn eerste bericht op GoT
Gefeliciteerd en welkom :)

Verwijderd

nrg schreef op 09 februari 2003 @ 00:59:
[...]
35 euro ongeveer toch? Zoveel kost een goede coaxiale kabel iig.
[...]
Gefeliciteerd en welkom :)
Merk en lengte is erg bepalend voor de prijs van een interlink.

Wat ik voor mijn 2meter interlink heb betaald, ben ik vergeten, maar ik weet nog wel dat ik wel ff schrok toen ik de prijzen voor het eerst zag, voor zo'n "simpele" kabeltje.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

over kabels gesproken - de topic heeft nu toch een uitbreiding gekregen - coaxiale kabel zelfmaken is eerder besproken: gebruikt werd TV/Radio coax, maar die is 75 ohm.
Was de coax van BNC (de netwerk-kabel, of heet-ie NBC?) niet 50 ohm ?
want dat is wat een spdif dacht ik gebruikt.
M.a.w. zelf een kabeltje maken mt een oude NBC/BNC-kabel ? Is dat de vereiste 50 ohm voor spdif ?

eagle

• nrg
Volgens mij komt hier dus uit dat ik het beste voor een Audigy kan gaan, en die dan met een coaxiale interlink aan m'n receiver hangen.
In eerste instantie was ik dan van plan te gaan voor de Audigy Player.
Nu zag ik net ook weer de Audigy 2 staan. Zitten er nog grote verschillen tussen de Audigy '1' Player en de Audigy 2 Player?

[edit]
De Audigy 2 Player heeft iig een coaxiale aansluiting aan de achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.soundblaster.com/products/gallery/new/Audigy2_Card_connection.jpg

Van de normale Audigy kan ik geen goede pics vinden :(

[edit2]
Niemand die voor die Philips zou gaan btw?

[ Voor 37% gewijzigd door nrg op 09-02-2003 10:18 ]

Verwijderd

===Wat ik me nu af vraag: als ik de pc via een coaxiale (dus digitale) kabel een de ===versterker hang, klinkt dat dan veel beter dan via standaard jack/tulp?

stukken voller

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb zo'n Terratec DMX XFire, optisch verbonden met een Harman Kardon receiver. Dat werkt prima (MP3 en DolbyDigital), ik zou niet weten waarvoor ik een duurdere kaart zou nemen.

Misschien dat de 4-kanaals ondersteuning bij spellen onder de maat is, maar die speel ik niet, dus ik merk er niets van. Vier-kanaals geluid voor spelletjes kan bij mijn weten alleen door een NForce moederbord digitaal (DolbyDigital) naar buiten worden gestuurd.

Siditamentis astuentis pactum.

• nrg
Varienaja schreef op 09 February 2003 @ 11:29:
Ik heb zo'n Terratec DMX XFire, optisch verbonden met een Harman Kardon receiver. Dat werkt prima (MP3 en DolbyDigital), ik zou niet weten waarvoor ik een duurdere kaart zou nemen.

Misschien dat de 4-kanaals ondersteuning bij spellen onder de maat is, maar die speel ik niet, dus ik merk er niets van. Vier-kanaals geluid voor spelletjes kan bij mijn weten alleen door een NForce moederbord digitaal (DolbyDigital) naar buiten worden gestuurd.
Je hebt de XFire optisch verbonden; zit er ook een coaxiale uitgang op?
Niet dat 't een probleem is als die er niet op zit, maar als er een optische én coaxiale uitgang op zit, kan ik de optische gebruiken voor m'n MiniDisc.

Wat betreft dat surround geluid: dat maakt me denk ik niet zoveel uit, ik denk dat het met de Audigy ook niet echt gaat lukken.

[edit]
Aan deze image te zien heeft de XFire geen coaxiale uitgang:
Afbeeldingslocatie: http://itc.ua/img/dpk/2001/10/sTerratecDMX_Xfire1024.jpg
Klopt dat?

[edit2]
Ik heb ff verder gezocht naar geluidskaarten aangezien ik de XFire niet kon vinden op de site van Eynstein, waar 'ie nou juist zo'n mooie prijs had.
Ik heb gevonden: de Philips Rhythmic Edge. Kost 18 euro en heeft volgens mij een coaxiale uitgang:
Afbeeldingslocatie: http://212.123.230.27/images/psc703_angle_rhythmic.gif
Specs van 't ding.
Als de kwaliteit goed is, is het toch geen geld voor een geluidskaart mét digitale uitgang?

[ Voor 33% gewijzigd door nrg op 09-02-2003 12:22 ]

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

nrg schreef op 09 February 2003 @ 12:00:
Je hebt de XFire optisch verbonden; zit er ook een coaxiale uitgang op?
Nee, maar m'n versterker heeft een hele voorraad coaxiale en optische uitgangen, dus zo'n minidisc-ding past er bij mij zowiezo nog wel aan. :*)
Ik heb gevonden: de Philips Rhythmic Edge. Kost 18 euro en heeft volgens mij een coaxiale uitgang:
Als de kwaliteit goed is, is het toch geen geld voor een geluidskaart mét digitale uitgang?
Klopt. En aangezien je je geluid digitaal houdt, zou ik me geen zorgen maken om de geluidskwaliteit. Zolang er geen bitjes omvallen is die kwaliteit gelijk aan iedere andere digitale kaart, en als er wel bitjes omvallen issie kapot en kan je 'm terugbrengen.

Ik zie op dat plaatje van die Rhythmic edge trouwens geen optische uitgang zitten? Ohja |:(, die heeft juist een coaxiale. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Varienaja op 09-02-2003 13:42 ]

Siditamentis astuentis pactum.

• nrg
Varienaja schreef op 09 februari 2003 @ 13:41:
Nee, maar m'n versterker heeft een hele voorraad coaxiale en optische uitgangen, dus zo'n minidisc-ding past er bij mij zowiezo nog wel aan. :*)
Mijn receiver heeft alleen een coaxiale digitale uitgang. Maar ik heb gelezen dat daar ook weer converters voor zijn (coaxiaal » optisch) :?
Klopt. En aangezien je je geluid digitaal houdt, zou ik me geen zorgen maken om de geluidskwaliteit. Zolang er geen bitjes omvallen is die kwaliteit gelijk aan iedere andere digitale kaart, en als er wel bitjes omvallen issie kapot en kan je 'm terugbrengen.
En nu heb ik zitten zoeken naar de Rhythmic Edge, maar er is bijna geen winkel die het ding nog heeft. De enige winkel in de Pricewatch die 'm heeft is CrazyPC, en daar heb ik niet al te goede ervaringen mee.
CompTechWorld zegt in de Pricewatch 'm te hebben, maar daar kan ik 'm ook al niet vinden (geen enkele Philips kaart kan ik in hun online winkel vinden).

Dus, ik ben weer verder gaan zoeken :P
Ik heb gekeken naar de Terratec Aureon 5.1 Fun die ClaSSiC noemde:
Afbeeldingslocatie: http://www.terratec.de/bilderpool/AUREON_Fun_Platine_S.jpg
Specs
Heeft optische uitgang, is te betalen en te vinden in een winkel waar ik goede ervaringen mee heb.

Is dat dan een goede keus? :)

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 11:08
ik zit met exact het zelfde, wil het geluid van pc naar home theater dus ook digitaal maken,

is er nu nog een merkbaar verschil tussen de bitjes in coaxiaal en optisch ? of is coaxiaal voldoende

• nrg
Rappie schreef op 09 February 2003 @ 17:30:
ik zit met exact het zelfde, wil het geluid van pc naar home theater dus ook digitaal maken,

is er nu nog een merkbaar verschil tussen de bitjes in coaxiaal en optisch ? of is coaxiaal voldoende
Wil jij ook surround geluid?
Dat hoef ik nml. niet persé, heb toch maar 2 speakers aan de receiver hangen (alhoewel het voor later misschien wel leuk is als ik meer speakers d'r aan heb hangen :))

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 11:08
nrg schreef op 09 February 2003 @ 17:35:
[...]
Wil jij ook surround geluid?
Dat hoef ik nml. niet persé, heb toch maar 2 speakers aan de receiver hangen (alhoewel het voor later misschien wel leuk is als ik meer speakers d'r aan heb hangen :))
mja, gewoon dolby digital

met 5 speakers en sub er aan

Verwijderd

Bij de Mycom zat volgens mij een SoundBlaster Live! 5.1 Platinum in de aanbieding.
Dat is dus met afstandsbediening en zo'n uitbreiding voor in je 5,25" bay.

• nrg
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 17:47:
Bij de Mycom zat volgens mij een SoundBlaster Live! 5.1 Platinum in de aanbieding.
Dat is dus met afstandsbediening en zo'n uitbreiding voor in je 5,25" bay.
De Live! 5.1 Platinum heeft volgens de MyCom specs geen bracket en ab. Echter, op dat plaatje van de doos wat d'r bij staat staan die weer wel.

Maarreh, waren er nou niet heel veel problemen met de Live?
Dat idee had ik altijd bij die kaart..

[edit]
Bracket en ab heeft ie dus wel :)

Maar hoe zit het dan met de compatibility?

[ Voor 14% gewijzigd door nrg op 09-02-2003 17:54 ]

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik zou persoonlijk toch gaan voor de Audigy ivm de hardware acceleration!

• nrg
Snow_King schreef op 09 February 2003 @ 19:43:
Ik zou persoonlijk toch gaan voor de Audigy ivm de hardware acceleration!
Zou bijvoorbeeld die Terratec Aureon dat dan niet hebben :?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik zou iig voor een Terratec of een Creative gaan, ivm drivers. Nu kun je wel de meest goedkope Philips nemen, maarja... Support...

Aannames zijn fataal.

• nrg
GaMeOvEr schreef op 09 februari 2003 @ 20:22:
Ik zou iig voor een Terratec of een Creative gaan, ivm drivers. Nu kun je wel de meest goedkope Philips nemen, maarja... Support...
De Philips is ook nauwelijks leverbaar, dus ik denk dat 'ie dan sowieso afvalt.

Twijfel ik nu dus tussen deze modellen:
• Creative SoundBlaser Live! Platinum à 99 euro (ik vind dat bracket toch wel erg mooi :9)
• Creative SoundBlaser Audigy Player met Hoontech à ong. 120 euro
• Terratec DMX X-Fire 1024 à 49,99 euro
• Terratec Aureon 5.1 Fun à 40,27 euro

De Terratec's zijn goedkoper; de Aureon is minder uitgebreid en de DMX X-Fire is slecht leverbaar (Voorraad: 0 enzo).
De Creative's zijn duurder, maar hebben betere support (drivers).

Nog ff een opsomming van wat de geluidskaart moet doen:
Kaart moet..
• ..via een digitale interlink aan een Harman/Kardon AVR1550 receiver hangen
• ..Hardware Acceleration bieden in spellen als Battlefield
• ..muziek mooi ten gehore kunnen brengen
• ..geluid in films leuk kunnen weergeven

Ik vind de prijs van de Live! erg aantrekkelijk voor hetgene wat je ervoor krijgt, ik vraag me alleen af of het ding ook Hardware Acceleration biedt in spellen!?

Verwijderd

nrg schreef op 09 February 2003 @ 20:29:
[...]
De Philips is ook nauwelijks leverbaar, dus ik denk dat 'ie dan sowieso afvalt.

Twijfel ik nu dus tussen deze modellen:
• Creative SoundBlaser Live! Platinum à 99 euro (ik vind dat bracket toch wel erg mooi :9)
• Creative SoundBlaser Audigy Player met Hoontech à ong. 120 euro
• Terratec DMX X-Fire 1024 à 49,99 euro
• Terratec Aureon 5.1 Fun à 40,27 euro

De Terratec's zijn goedkoper; de Aureon is minder uitgebreid en de DMX X-Fire is slecht leverbaar (Voorraad: 0 enzo).
De Creative's zijn duurder, maar hebben betere support (drivers).

Nog ff een opsomming van wat de geluidskaart moet doen:
Kaart moet..
• ..via een digitale interlink aan een Harman/Kardon AVR1550 receiver hangen
• ..Hardware Acceleration bieden in spellen als Battlefield
• ..muziek mooi ten gehore kunnen brengen
• ..geluid in films leuk kunnen weergeven

Ik vind de prijs van de Live! erg aantrekkelijk voor hetgene wat je ervoor krijgt, ik vraag me alleen af of het ding ook Hardware Acceleration biedt in spellen!?
Ik heb zowel de SBLive als de Auron 5.1 Fun in mijn pc hangen. (ben te lui om de sblive eruit te gooien). Als je ff geduld hebt, dan installeer ik BF1942 en test ik de Hardware Acceleration en het geluid via analoog lijn (kan namelijk de sblive niet digitaal aansluiten). Later in de avond zal ik het resultaat posten.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik houd me al een tijdje bezig met de digitale geluidskaarten, en wat blijkt bijna alle "gewone" kaarten converteren alles eerst naar analoog en gaan daarna weer terug naar digitaal, dit is iets wat niemand wil aangezien de DAC's in de recievers/voorversterkers altijd beter zijn dan van bijv de Soundblaster.

Ook is de storingsgevoeligheid van deze kaarten extreem (lees de vele topics over knetters over spdif), ik heb speciaal om van die knetters af te komen en mijn geluid echt geheel digitaal te laten zijn(en dus niet 2 x door een brakke da en ad converter heen) een usb kaart van roland gekocht en jawel de storingen zijn geheel verdwenen en alle ruis is ook weg.(mijn live platinumII 2x zo duur als de roland!! hangt er nu dus werkeloos bij!)

• nrg
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 21:38:
[...]

Ik heb zowel de SBLive als de Auron 5.1 Fun in mijn pc hangen. (ben te lui om de sblive eruit te gooien). Als je ff geduld hebt, dan installeer ik BF1942 en test ik de Hardware Acceleration en het geluid via analoog lijn (kan namelijk de sblive niet digitaal aansluiten). Later in de avond zal ik het resultaat posten.
Ik ga nu zelf naar bed, maar ik kijk morgen zeker nog in dit topic :)
Bedankt alvast! :D
Jur schreef op 09 February 2003 @ 22:03:
Ik houd me al een tijdje bezig met de digitale geluidskaarten, en wat blijkt bijna alle "gewone" kaarten converteren alles eerst naar analoog en gaan daarna weer terug naar digitaal, dit is iets wat niemand wil aangezien de DAC's in de recievers/voorversterkers altijd beter zijn dan van bijv de Soundblaster.

Ook is de storingsgevoeligheid van deze kaarten extreem (lees de vele topics over knetters over spdif), ik heb speciaal om van die knetters af te komen en mijn geluid echt geheel digitaal te laten zijn(en dus niet 2 x door een brakke da en ad converter heen) een usb kaart van roland gekocht en jawel de storingen zijn geheel verdwenen en alle ruis is ook weg.(mijn live platinumII 2x zo duur als de roland!! hangt er nu dus werkeloos bij!)
Klinkt opzich logisch :)
Hoeveel kostte die Roland?
Ohw, enneh, hoe zit het met support bij spellen en in andere OS'sen dan Windows? :)

[ Voor 4% gewijzigd door nrg op 09-02-2003 22:13 ]

Verwijderd

Testresults BF1942 v1.3

SBLive:
Hardware Acceleration -> 63 channels
Non Hardware Acceleration -> 64 channels

Aureon Fun:
Hardware Acceleration -> 16(!) channels

De beperking van 16 kanalen in Hardware Acceleration met de Aureon merk je echt duidelijk!!! Ik weet niet wat jij nu gaat doen, maar ik houd de sblive in mijn pc.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 22:30 . Reden: Formuleringsfout ;) ]

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Jaja, hier kom toch ik weer kijken.

Audigy 1 Player
Hardware Acceleration -> 31 channels

Bij mij gaat alles hier dus perfect!

Btw, ik geloof niet dat die SB Live! 63 channels hardware support heeft, 1 channel minder dan zonder hw support?

De SB Live! is 16 bit en de Audigy is 24 bits geluid!
Ik hoor geen verschil tussen mijn DVD speler die Coaxiaal verbonden zit en mijn PC die coaxiaal verbonden zit als ik een CD hier in afspeel!

Echt perfect geluid!
Op de kaart zelf (lees niet de achterkant) zitten nog pinnetjes, daar zir de SPIDF out, snap niet waarom, maar OK!
Dar heb je dus je digitale uitgang.

De keus is nu verder aan jou, wordt het Creative, Philips of Terratec!?

[ Voor 19% gewijzigd door Snow_King op 10-02-2003 07:57 ]

• nrg
Uitgaande van ClaSSiC's testresultaten lijkt een Live! mij het beste.
Ook die bay in de Platinum versie vind ik erg :9 :D

Vraag me alleen af of die '63 channels' bij HA van de SBLive niet '36 channels' moet zijn?

En wat is nou precies het verschil tussen 16bits en 24bits geluid?

[edit]
Mja, en nu lees ik weer dat een Live meer CPU power vreet dan de Audigy.
Ik word hier nu écht helemaal gek van :X

Toch dan maar de X-Fire :?

[ Voor 32% gewijzigd door nrg op 10-02-2003 10:07 ]

Verwijderd

nrg schreef op 10 February 2003 @ 08:42:
Uitgaande van ClaSSiC's testresultaten lijkt een Live! mij het beste.
Ook die bay in de Platinum versie vind ik erg :9 :D

Vraag me alleen af of die '63 channels' bij HA van de SBLive niet '36 channels' moet zijn?
Ik weet 100% zeker: in BF1942 Sblive met HA 63 channels, geen typo. Mijn gehoor is niet zo goed dat ik in het spel het aantal channels voor je kan tellen.

Op zich kan de Aureon Fun meer channels weergeven, maar EA heeft daar kennelijk niet veel tijd ingestoken en heeft zich meer gericht op de Creative geluidskaarten.

(Off topic) Wel kan ik me voorstellen dat BF1942 v1.3 brak is. Er zijn verschillende gebruikers die problemen hebben met hun sblive e.a. sinds de 1.3 patch. Daarentegen had ik brak geluid met de sblive in de voorgaande patches 1.1 en 1.2. Misschien is er een verband met de 63 channels. (/Off topic)

• nrg
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 10:10:
[...]

Ik weet 100% zeker: in BF1942 Sblive met HA 63 channels, geen typo. Mijn gehoor is niet zo goed dat ik in het spel het aantal channels voor je kan tellen.

Op zich kan de Aureon Fun meer channels weergeven, maar EA heeft daar kennelijk niet veel tijd ingestoken en heeft zich meer gericht op de Creative geluidskaarten.
Wat lijkt jou dus de beste keuze?
(Off topic) Wel kan ik me voorstellen dat BF1942 v1.3 brak is. Er zijn verschillende gebruikers die problemen hebben met hun sblive e.a. sinds de 1.3 patch. Daarentegen had ik brak geluid met de sblive in de voorgaande patches 1.1 en 1.2. Misschien is er een verband met de 63 channels. (/Off topic)
Met mijn AC'97 chipset op m'n moederbord krijg ik echo's met 1.3. Dat is ook een van de redenen dat ik een nieuwe geluidskaart wil (een kleine reden :P).
Heb nu ook weer 1.2 d'r op staan, kan ik jammer genoeg niet meer MP'en :'(

Verwijderd

nrg schreef op 08 February 2003 @ 12:42:
Op het moment hangen deze 2 nog aan elkaar via de onboard AC'97 chipset van m'n ECS K7S5A en een simpele jack -> tulp interlink.
Op mijn moederbord (Asus P4T533-C) zit ook die chipset, maar daar zit ook nog een PCI plaatje bij waarop een coax uit en een optische uit zit. Misschien kun je voor jouw moederbord ook zo een plaatje kopen (indien je moederbord daar support voor heeft), dan ben je nog het goedkoopste uit neem ik aan...

• nrg
Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 11:09:
Op mijn moederbord (Asus P4T533-C) zit ook die chipset, maar daar zit ook nog een PCI plaatje bij waarop een coax uit en een optische uit zit. Misschien kun je voor jouw moederbord ook zo een plaatje kopen (indien je moederbord daar support voor heeft), dan ben je nog het goedkoopste uit neem ik aan...
Ik vrees dat dat niet bestaat, aangezien ECS iets meer el-cheapo is dan Asus :P
Maar iig bedankt voor de tip, ik zal es gaan researchen :)

[edit]
Ik heb het boekje van m'n mobo doorgenomen, maar d'r zit niks op waar ik zo'n uitbreiding op zou kunnen aansluiten.
Enige connectors die met audio te maken hebben zijn die om de CD-ROM speler aan te sluiten op de soundcard, en een pinout voor frontaansluitingen (headphones, mic).

[edit2]
Het wordt denk ik toch maar de Live! Platinum.
Ik vind dat bracket toch wel heel erg handig en :9, en die 63 kanalen staan me dan ook wel aan :D
Ander voordeel is dat ik 'm hier in de buurt kan halen, vind ik handiger dan via internet i.v.m. garantie (hele pc komt zo ongeveer van i-net shops, maar goed :P)

[ Voor 40% gewijzigd door nrg op 10-02-2003 12:06 ]

Pagina: 1