PHP gebruiken zonder te kunnen programmeren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Search gebruikt, google gezocht, erg veel gevonden, maar geen antwoord op mijn vraag.
Ik ben op dit moment bezig een site in elkaar te knutselen en de bedoeling is dat ook een mogelijkheid om dingen online te bestellen opkomt compleet met een shopping basket. Daar moet je voor zover ik weet dus een paar PHP-scripts voor hebben en een MySQL-database. En die zijn er dan ook genoeg te vinden op internet. Kwestie van een bestand kopiëren zeggen de sites zelf. Is dit ook werkelijk zo of moet je de scripts in de praktijk toch nog aan je eigen situatie aanpassen? Ik zou het niet erg vinden om een beetje PHP te moeten leren, maar als het te vermijden is, dan graag. :)
De reden dat ik dit vraag is dat ik nu al moet kiezen welk hosting-pakket ik wil hebben (wel of geen PHP-ondersteuning) en als ik eerst nog PHP moet leren kan ik beter nu de simpele hosting-variant kiezen en dan later overstappen als het script klaar is.

Dus: is het mogelijk een site met online bestelmogelijkheid te maken zonder iets van PHP af te weten? Heeft iemand dit misschien al zo gedaan en tips waar je op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
als je ergens een goed script download (hotscripts heeft er vast wel een paar), dan is dat wel mogelijk hoor. vaak zit er een korte beschrijving bij van wat je aan moet passen, en op zo'n manier dat iedereen het begrijpt. De wat betere scripts, waarbij je zelf nog 1 en ander kan instellen kosten alleen wel vaak wat geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10-2022
<flauw>
<voor de hand liggend>
<niet serieus>
Ach, er zijn zoveel mensen die PHP gebruiken zonder te kunnen programmeren :+ .
</niet serieus>
</voor de hand liggend>
</flauw>

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

marty schreef op 08 februari 2003 @ 12:58:
als je ergens een goed script download (hotscripts heeft er vast wel een paar), dan is dat wel mogelijk hoor. vaak zit er een korte beschrijving bij van wat je aan moet passen, en op zo'n manier dat iedereen het begrijpt. De wat betere scripts, waarbij je zelf nog 1 en ander kan instellen kosten alleen wel vaak wat geld
Maar hoe weet je of een script goed is zonder zelf inzicht te hebben in de code?
Op hotscripts bijvoorbeeld zijn de reacties meestal gebaseerd op het aantal features, de makkelijkheid van installeren en hoe het er van buitenaf uitziet.
Ik zou sowieso voor een onlineshop niet vertrouwen op een gratis script (zie ook de opmerking van mbravenboer) zonder zelf inzicht te hebben in de veiligheid van de code....

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
* Osiris *

Het lijkt me niet verstandig om zomaar scripts te gebruiken, zonder te weten wat er daadwerkelijk gebeurt en daadwerkelijk in staat...

En je zult echt wel iets aan moeten passen... Usernames en wachtwoorden voor de MySQL-DB etc... Niet dat dat moeilijk is ofzo, maar het moet wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Osiris schreef op 08 februari 2003 @ 13:53:

Het lijkt me niet verstandig om zomaar scripts te gebruiken, zonder te weten wat er daadwerkelijk gebeurt en daadwerkelijk in staat...
Het ging er ook niet om of het verstandig is, het ging er om of het mogelijk was ;-)

bij hotscripts staan ook usercomments. dus dat is nog 'enigzins' betrouwbaar.

Maargoed, ik zou ook geen scripts van andere gebruiken, maar gewoon PHP leren en zelf schrijven. heb je veel meer aan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik zou je aanraden het dure hostig pakket te nemen met PHP. Daarna PHP leren, je kunt dan gingen testen op je server. Want PHP leer je het beste als je ook gelijk kunt testen. En nadat je PHP onder de knie hebt kun je beslissen een gratis script te downloaden en aan te passen of er zelf 1 te maken.

Er is nog zo'n topic hier ergens, over een gozer die een webshop moet gaan maken terwijl hij er niet eens (veel) verstand van heeft. Opzich nix mis mee, echter zoals ook al in dat topic wordt gezegd: Het is niet verstandig server-side sites te maken zonder dat je weet wat je aan het doen bent. En de gratis scripts zijn prima, mits je wel weet wat ze doen. Anders zitten er strax allemaal opties in je site die je helemaal niet wil maar ook niet eens weet dat ze dr zitten.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
OkkE schreef op 08 February 2003 @ 16:13:
Daarna PHP leren, je kunt dan gingen testen op je server. Want PHP leer je het beste als je ook gelijk kunt testen.
True true true, MAAR: Dan raad ik je toch aan om ff langs http://httpd.apache.org/download te fietsen en het ff-tjes lokaal te installeren ofzo... En ook ff langs http://www.php.net/download en http://www.mysql.com/downloads en klaar is kees...
IMO werkt dat veel makkelijker ipv alles te moeten uploaden etc. Dan kun je echt pas kloten totdat je een ons weegt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 08-02-2003 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://www.klopt.nl/phpdev/ is lekker simpel te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 12:42:

Dus: is het mogelijk een site met online bestelmogelijkheid te maken zonder iets van PHP af te weten? Heeft iemand dit misschien al zo gedaan en tips waar je op moet letten?

Als je allemaal kant-en-klare scripts bij elkaar gooit, dan kun je je wel afvragen in hoeverre jij die site gemaakt hebt.

Wil je echt een goede site/product, dan zul je toch wel zelf wat moeten programmeren. Het is dus gewoon beter -als je echt iets wilt- dat je leert programmeren.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als het alleen om een mailing lijstje, gastenboek of forum zou gaan zou het nog wel te doen zijn. Maar een webshop opzetten zou ik absoluut afraden waneer je geen idee hebt waar je mee bezig bent. Dat kun je beter uitbesteden aan iemand die daar wel verstand van heeft.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens, wat doe je bijvoorbeeld als er iets kapot gaat aan je site ... ? de makers van het script mailen en hopen op een snel antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:56
is dat een mirror of een ripoff van www.sourceforge.net/projects/phpdev5/ ofzo
ik gebruik dat voor lokaal testen. Je kan dus beter beginnen met een cheapo abbo en dan als je hebt geklust wat je wil een duurder abo te nemen. Ik zelf ben php pas gaan "snappen" nadat ik op school me c lesjes had gehad. Als je eenmaal kan proggen maakt het over het algemeen niet veel uit in welke taal je het doet want vaak is alleen de syntax wat anders. (niet gaan zeiken dat dit niet zo is wegens OO en generiek en weet ik veel wat nog meer want dit is wat ik vind). Als je eenmaal met c wat kan maken is PHP er veel vanhetzelfde.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Pagina: 1