Gek van de herrie... HHC-01 cooler

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-02 08:13
Hoi,

Afgelopen week diverse winkels gemaild wat de beste cooler was maar van zowel Informatique als Mycom geen antwoord gehad. Paradigit belde direct maar had geen coolers (?)

Ik heb een AMD XP1900+. Daar heb ik ooit een gare cooler bij gekocht maar direct daarna de toen beste cooler HHC-01 van Coolermaster opgezet.

Dat ding koelt goed maar maakt veel herrie (6800 toeren ofzoiets)
Tegenwoordig zijn er veel betere coolers maar welke is de beste ?
Ik heb een Chieftec kast met 5 fans erin die de kast lekker cool houden.

Verder hoef ik niet te overclocken maar ik wil gewoon de koudste CPU met de stilste cooler :)

Iemand een tip/idee uit de praktijk ?

Alvast bedankt,
Hans

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Je kan ook gewoon even de fan even @ 7volt ipv @ 12 volt laten draaien, dat heb ik gedaan en t scheelt nogal, hoor :)
En als je niet je proc hoeft te oc-en is dat genoeg :)
Ik heb em ook op een 1900+ overigens...

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• kevertje1977
Okyah schreef op 08 February 2003 @ 12:39:
Je kan ook gewoon even de fan even @ 7volt ipv @ 12 volt laten draaien, dat heb ik gedaan en t scheelt nogal, hoor :)
En als je niet je proc hoeft te oc-en is dat genoeg :)
Ik heb em ook op een 1900+ overigens...
Hele domme vraag, maar hoe doe ik dat ? en buiten dat... Een lagere temp is altijd lekker.. Nu doet ie 49 graden bij 22 graden op het moederbord.

[ Voor 13% gewijzigd door kevertje1977 op 08-02-2003 12:44 ]

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

kevertje1977 schreef op 08 februari 2003 @ 12:40:
[...]

Hele domme vraag, maar hoe doe ik dat ? en buiten dat... Een lagere temp is altijd lekker.. Nu doet ie 49 graden bij 22 graden op het moederbord.
Haal em er ook eens vanaf, maak em goed! schoon en stop er wat (heeeel piepklein beetje) AS3 tussen :) (als je dit niet al hebt gedaan, hoor :)
En zorg dat er lucht vanaf wordt gezogen, door een casefan, als dat mogelijk is, dat wil ook nog wel schelen, hoor :)

Op 7 volt zetten zou kunnen door de draadjes van de fan wat om anders aan te sluiten, direct aan iets uit je voeding, maar t is imo handiger er een molexstukje tussen te zetten en daarvan de draadjes wat te veranderen, ik weet btw niet zo uit mijn hoofd hoe t moet, want ik heb laatst een deel van m'n fans @ 5 volt gezet ipv 7, en ik weet niet precies meer wat wat is :P
Maar t valt te vinden, hoor, maar ik zal ook even zoeken :)

Fans op 5 of 7 volt
zou moeten helpen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Okyah op 08-02-2003 13:12 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

kevertje1977 schreef op 08 February 2003 @ 12:40:
[...]

Ik zou ook wel willen weten hoe ik mijn fans op 7 volt kan laten draaien. Ze zitten nu op zo'n soort HD voedingstekkerstje met 2 kleine "fan draadjes". Ik neem aan dat ze nu op 12 V functioneren.

Ja, ik weet het. n00bie on this kind of sport ;)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Als je het echt stil wil hebben gooi je er een fanduct op van 8 naar 6 cm, en zet vervolgens die 8cm fan op 7 volt.. dan hoor je hem echt helemaal niet meer

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
ja, die fan die op die HHC-01 maakt ****ing herrie, coolermaster heeft daarom nu ook een silent version, gewoon met een stillere fan :X

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Je kan ook een zalman fanmate kopen van 6 euro en dan kan je de snelheid traploos regelen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.frostytech.com/articleimages/zalfanmate1_perspec.jpg

I love watercooling

• kevertje1977
Terryb47 schreef op 08 februari 2003 @ 13:19:
ja, die fan die op die HHC-01 maakt ****ing herrie, coolermaster heeft daarom nu ook een silent version, gewoon met een stillere fan :X
Weet je wat het type nummer daarvan is ?
Die HHC was best duur maar ik wil wel een goeie fan met genoeg koeling maar ook die stil is. Het lijkt nu net of me PC straks opstijgt en wegvliegt.

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Alpha PAL8045 met Papst fannetje is jouw solution

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Vergeet Zalman niet....ik merk het verschil niet tussen aan en uit. Op silent mode dus onhoorbaar. En als ik zo zie dat je een goede airflow in je kast hebt, dan kan een Zalman 6000CU je processor op een hele redelijke temperatuur houden.

Niet overclocken en dan toch een zo koud mogelijke cpu willen is een beetje een vreemde combo naar mijn mening 8)7 Ga dan gewoon voor redelijke koeling en complete stilte ;)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 15:19
praktijk vraag je :) ? hey ik doe niks anders elke dag. een goede grote heatsink met super vette fan :) en die lekker afregelen. op de zaak niks anders dan swiftech met deltaas 80 hp (nou dan weet je wat herrie is ) lekker afregelen op een volt of 5, werkt prima en je heb nog reserves voor oc ook en de zomer ;)

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
kevertje1977 schreef op 08 February 2003 @ 15:29:
[...]

Weet je wat het type nummer daarvan is ?
um..hoe precies die 3000rpm fan heet weet ik niet, maar de stille versie heet HHC-L61, btw, zo'n voltageregelaar kost natuurlijk nog minder en makkelijker ook :)

[ Voor 27% gewijzigd door Terryb47 op 08-02-2003 16:33 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:09

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zonde om weg te doen, is goed genoeg, gewoon op 7 volt draaien en klaar :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Als ik jou was zou ik eens kijken naar de Vantec VA4-C7040. Een nieuw type dat leverbaar begint te worden in Nederland. Is laatst ook een Nederlandstalige review van geweest op www.casejunkies.com

Ik heb me vergist. Het gereviewde model is de P4 variant.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 18:07 ]

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Wat waren die temps? idle of stressed? idle vind ik ze niet zo goed, stressed redelijk. Zou misschien iets beter airflow kunnen maken, en dan de fan aansluiten op lager voltage zoals gesuggereerd is. Die fan mate is leuk, maar lastig, je moet altijd je case in om hem te verzetten.

• kevertje1977
REDFISH schreef op 08 February 2003 @ 18:55:
Wat waren die temps? idle of stressed? idle vind ik ze niet zo goed, stressed redelijk. Zou misschien iets beter airflow kunnen maken, en dan de fan aansluiten op lager voltage zoals gesuggereerd is. Die fan mate is leuk, maar lastig, je moet altijd je case in om hem te verzetten.
Dat is IDLE...

Verwijderd

Dit is dus echt een search vraag. Ga eens wat reviews lezen, zo doet iedereen dat namelijk |:( Een beetje googlen en je vind echt genoeg. Ook de search hier barst van de "Welke koeler" topics.

De 7V truuk is ook een optie. Staat ook in de search ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.