Toon posts:

[Geforce 4 MX 460] tv-out resolutie-problemen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet het er is al meer over gevraagd, en ik heb al rondgekeken op het forum... echt waar! maar ik kom er gewoon niet uit...

waarom wil die overscan op de tv nou niet werken? ik heb een geforce 4 MX 460 met een philips 7108 tv out chip...
ik heb alles geprobeerd en alleen tv-tool werkt, maar die wil ik helemaal niet gebruiken... ik wil gewoon mijn tv aanzetten en mijn film kijken...

want een probleem bij tv tool is bijv. dat ik als ik een film afspeel ik heb dus niet fullscreen krijg, maar ik het gewone kader van powerdvd... en als ik powerdvd op fullscreen zet krijg ik ongeveer 20 seconden goed beeld en dan maaktie hem wer klein...

daarom moet het toch gewoon mogenlijk zijn??? ik heb hier en daar gelezen over het veranderen van de resoluties in het inf bestand van de setup van de drivers, maar op een of andere manier komen die nieuwe resoluties niet goed op. Ik heb nl. de resolutie 720 X 576 nodig voor overscan, maar de enige die bij de aangepaste inf bestanden op tv-tool.de staan zijn met de resolutie 720 X 480 ofzo...

heeft IEMAND de oplossing? of op z'n minst een verklaring waarom het gewoon zo moeilijk gaat.
Alleen al het laten werken van de tv-out heeft mij een video bios update gekost, dus in het register ofzo klooien maakt mij ook al niet meer uit...

PLEASE help me want ik word er echt gek van...

groeten
stef O-)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
(lees faq, geen Groeten stef, of, bedankt al vast ;) )

anyway, het zijn dvds die je wil kijken?
(dan kan het niet, zit beveiling op)

edit
en wat gebeurt er als je je tv op primair beeld, en je monitor gewoon met rust laat?
(en dan gewoon op een rez van 800/600?)

[ Voor 34% gewijzigd door ixl85 op 08-02-2003 12:58 ]

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Mja ik zou het toch proberen met TV-Out, IMO is dat een wereldproggie. Weet je wel zeker dat je DAAR heb ingsteld dat ie fullscreen is? Zo ja, dan is PowerDVD dus niet helemaal fris? Ben je erg gehecht aan dat proggie, of ben je ook bereid daar van af te stappen. Probeer anders even BSPlayer, ik kan me niet voorstellen dat PowerDVD dingen kan die BSPlayer niet kan (of het moet je puur gaan om je DVDs over je TV-Out te laten lopen, ipv divx (ik gebruik het alleen daarvoor namelijk).

Echt antwoord op je probleem heb ik helaas niet voor je, wel wat alternatieven zoals hierboven ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Topicstarter
(sorry ixl85 :) )
nou dvd's en divx enzo... dat is wat ik het meeste doe... enneh ik kan wel proberen mijn tv als primair beeld te doen, maar dan kan ik nix meer instellen... aangezien mijn tv in een andere kamer staat...en ik heb geen zin om dan de hele tijd dat ding heen en weer te slepen...

maar kijk tv-tool (tenminste daar had ik het over... ik denk dat je dat ook bedoeld met tc-out...) moet je dus ook betalen en dat hoeft van mij ook nou niet perse... zo vaak gebruik ik het nou ook niet...en misschien heb ik iets fout gedaan, maar bij mij werkt het gewoon niet prettig... films niet op fullscreen enzo...

met nview kan je gewoon de 2e monitor op tv zetten en de overlay functie aanzetten... en je hebt beeld... klaar... alleen die verrekte overscan wil gewoon niet werken...

en er zijn gewoon zoveel mensen met dit probleem, en er is gewoon eigenlijk geen oplossing voor... maar dat slaat nergens op want tv-tool kan het dus wel... dus er MOET gewoon iets zijn waardoor het kan werken...

echt niemand een idee??

Verwijderd

Topictitel aangepast naar wat zinnigers. ;)

Je kunt met behulp van je detonators de resolutie van de tv-out aanpassen; selecteer het 2e scherm bij 'settings' en pas de resolutie aan. Wat je ook nog kunt doen is BSplayer gebruiken en daarmee de resolutie aanpassen (is uiteindelijk hetzelfde, maar ok ;))
Bovendien heb je de resolutie die jij noemt niet nodig als je gewoon de overscan gebruikt van dit progje : ffdshow. :)

Verwijderd

Topicstarter
ok ho wacht! ffdshow een overscan functie? waar dan? die heb ik namelijk nog nooit ontdekt... dat is namelijk mijn standaard codec, maar ik heb nog nooit iets van overscan gezien... maar het aanpassen van de resolutie in bsplayer werkt ook niet... (of ik doe iets verkeerd)...

Verwijderd

Topicstarter
hallo?

ik kan dus niet ontdekken hoe je de overscan activeert met ffdshow...can je het misschien vertellen waar dat dan zit???

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
okee sorry sorry... ik zal het nooit meer doen... ik was alleen ongeveer een uur door die stomme decoder aan het spitten en ik kon het niet vinden... dus courage... zou je het mij kunnen vertellen? ik snap er namelijk nog niks van en het wil nog steeds niet werken...
ik heb ondertussen ook al allemaal andere drivers geprobeerd... zonder succes...
is er niet ergens een klein programmatje ofzo waarmee je dat kan instellen... gewoon een gratis progje???

Verwijderd

Ik lees deze nu pas, en ik moet je helaas teleurstellen, ik was even in de war met overlay. Overlay kun je wel hiermee regelen, maar overscan niet. Sorry :o

Verwijderd

Topicstarter
o shit dus het kan niet... echt raar toch?
weet iemand trouwens waar nvidia zijn bestanden van de 29.42 drivers uitpakt? nieuwere versies gaan naar c:/nvidia, maar niet 29.42...

Verwijderd

Topicstarter
snik :( het werkt nog steeds niet hoor?! echt alles geprobeerd... niemand toevallig een wilde ingeving die werkt???

Verwijderd

Mij is het nog nooit gelukt om genoemde kaart zonder TVtool aan de praat te krijgen. Ik heb verschillende versies van de drivers getest, verschillende OS'en geprobeerd, FAQ's gelezen.... maar het beeld bleef blauw. Helaas, alleen tvtool werkt. Alhoewel er ook mensen zijn bij wie de tvout bij deze kaart wel gewoon goed werkt :)

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Voor NVidia based kaarten is TV-Tool de enige oplossing die altijd werkt. En voor 10 pleuro is dat een koopje.
Dus ik snap niet dat je nog steeds een probleem hebt.

Verwijderd

Topicstarter
nouja... tv-tool werkt nou ook niet echt zoals ik wil (wat ik al verteld heb...) misschien een nieuwere versie... maarja ik blijf gewoon zoeken.. :) en als iemand de oplossing heeft... voel je vrij om het te vertellen!!!

• DEvRV
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:41
Mischien begrijp ik hjet niet goed, maar volgens mij is mijn probleem hetzelfde. Ik krijg op mijn tv een veel groter beeld waar ik door heen moet "scrollen" om het te zien! Ik heb geforce4ti met tvtool 8.3.1. Komt er dus op neer dat mn computer het beeld groter projecteert op mn tv!

Ik heb al geprobeerd bij tv-tool een en ander te veranderen maar dat lukt niet.
Pagina: 1