Ik ben bezig met een simpel template parsertje. Waarom? Nou ik heb aan +/- 4 functies genoeg (template openen, de records parsen, ifjes parsen, en dan de template op het scherm weergeven).
Nu ben ik dus bezig met de records, alleen die lijkt hij niet te pakken. De regex schijnt dus nie te werken. Ik heb dus ff alles getest zonder meuk en gewone waarden (statisch), en dat werkt gewoon. Er is dus waarscheinlijk wat mis met m'n waardes.
om te openen heb ik dit geschreven:
Dit werkt 100%
daarna gaaat ie de records parsen:
Hier gaat het mis, hij replaced ze helemaal niet, maar met statische content wel.
En hiermee echo ik de template:
voorbeeld van gebruik:
Ik heb samen nog ff met Excru lopen debuggen, maar die komt er ook niet echt uit samen met mij. Het zal wel weer een heel klein dingetje zijn
Ik zelf vermoed dat de $templateName niet goed is...
Misschien kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen.
Eventuele hele source + uitput: Source+Uitput
Dan is er ook nog dat hij volgens mij steeds de hele file doorloopt op waarden, volgens mij kan ik het beter allemaal in een array gooien en hem dan pas doorlopen (de hele array).
Daarna de IF block nog. Ikzelf dacht aan {IF:conditie}iets{ELSE}iets{/IF}
en dan de conditie gewoon in een $string omzetten, met explode of een regex
Nu ben ik dus bezig met de records, alleen die lijkt hij niet te pakken. De regex schijnt dus nie te werken. Ik heb dus ff alles getest zonder meuk en gewone waarden (statisch), en dat werkt gewoon. Er is dus waarscheinlijk wat mis met m'n waardes.
om te openen heb ik dit geschreven:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| function readTemplate( $templateFile ) { // open the template $fp = @fopen($templateFile, "r"); $theFile = fread($fp, filesize($templateFile)); fclose($fp); return $theFile; } |
Dit werkt 100%
daarna gaaat ie de records parsen:
PHP:
1
2
3
4
5
| function parseRecords ( $vars, $values, $templateName) { $templateName = str_replace($vars, $values, $templateName); return $templateName; } |
Hier gaat het mis, hij replaced ze helemaal niet, maar met statische content wel.
En hiermee echo ik de template:
PHP:
1
2
3
4
5
| // parse the template function viewTemplate ( $templateName ) { echo $templateName; } |
voorbeeld van gebruik:
PHP:
1
2
3
4
| // parsing the template shit :) $hoi = readTemplate("register.tpl"); parseRecords ("[VAR1]", "heyyy", $hoi); echo viewTemplate ($hoi); |
Ik heb samen nog ff met Excru lopen debuggen, maar die komt er ook niet echt uit samen met mij. Het zal wel weer een heel klein dingetje zijn
Ik zelf vermoed dat de $templateName niet goed is...

Eventuele hele source + uitput: Source+Uitput
Dan is er ook nog dat hij volgens mij steeds de hele file doorloopt op waarden, volgens mij kan ik het beter allemaal in een array gooien en hem dan pas doorlopen (de hele array).
Daarna de IF block nog. Ikzelf dacht aan {IF:conditie}iets{ELSE}iets{/IF}
en dan de conditie gewoon in een $string omzetten, met explode of een regex
[ Voor 21% gewijzigd door RedHat op 08-02-2003 12:37 ]