Toon posts:

vaag probleem 4 hd`s (voeding)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vaag probleem, ik heb een asus a7v333 raid mobo, op de raid controller heb ik 2 x 30 gb in stripe gezet.. op de normale ide poorten heb ik een dvd en een rw, plus nog 2 hd, 30 en 40 gb, het probleem is dat de bios de ene keer wel alles herkent en de andere keer niet de cdrom of een hd...

verder zitten er nog enkele casfans in, 4 of zo, het is een 300watt aopen voeding, zou het aan de voeding kunnen liggen?

keb het hier maar gepost omdat het probleem meestal de hd`s betreft

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb je in de bios je hd's en dvd/rw op auto staan of staat er wat er precies inzit :?
probeer het anders eens andersom :)
dus als ie op auto staat ff opgeven wat erin zit of omgekeerd :)

heb zelf ook dat mobo en 2hd's op de raid,2 hd's op ide, 1 lite-on brander en dvd speler.
6 fans.
en hier gaat het goed.
ik heb in de bios aangegeven wat erin zit ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Ik herken het euvel.. Vroeger had ik in mijn BP6 systeem twee HDD's in RAID0, een CD lezer, een brander en 3 casefans op 300W. Nadat ik twee extra HDD's toevoegde wilde het weleens voorkomen dat de CD lezer/brander en/of een van de HDD's niet werden gedetecteerd. Na een upgrade naar 550W werkte alles uitstekend :)

Zie ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen B)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 08 februari 2003 @ 13:11:
Ik herken het euvel.. Vroeger had ik in mijn BP6 systeem twee HDD's in RAID0, een CD lezer, een brander en 3 casefans op 300W. Nadat ik twee extra HDD's toevoegde wilde het weleens voorkomen dat de CD lezer/brander en/of een van de HDD's niet werden gedetecteerd. Na een upgrade naar 550W werkte alles uitstekend :)

Zie ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen B)
zoiets dacht ik al, idd maar ff andere voeding erin, want nu heb ik 1 hd eruit en werkt alles goed, geen problemen.... ook in de bios geeft ie met die ene hd erook in, soms de hd verkeerd weer, staat er er max 833.fdf333 bijv, allemaal vage tekens, thnx anyway, ik ga het proberen