Toon posts:

[mafia] waarom blijft ie maar hakken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met het volgende probleem... als ik mafia speel blijft ie steeds haperen en hakken..
bij andere spellen(zoals vietcong doet ie het bijna helemaal niet)
Ik ging in de search kijken -> cpu is bottleneck: ik heb een XP 2000+ Zowel @ 1666 en 1815 mhz blijft ie hakken.
cdrom is bottleneck-> zonder cdrom in draait het spel dus dat kan het niet zijn
videokaart is bottleneck ->nieuwe Gforce 4 ti 4200 128 mb gekocht lijkt me dus ook niet (directX 9.0 en sp 1)
OS -> windows XP prof.
geheugen -> 256 mb 2700pc kingston het zou kunnen maar hoe controleer ik dat?
geluidskaart -> heb onboard sound.. hoe controleer ik dat?

verder setup:
Asus a7n8x mobo
30 gig 5400 rpm hd
hij word ook niet te warm -> 35 graden stressed (zalman cooler)
3d mark (tot nu toe) 11200

het spijt me ik kom er echt niet uit.. ook niet met de search.. ligt dit probleem voor de hand? weet iemand dat?

hij blijft het trouwens op elke configuratie doen: 16 bit 32 bit high detail low detail

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 12:11 ]

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:23
Tja, ligt dus duidelijk aan het tekort van RAM, upgrade naar 512 en zie daar :)

Verwijderd

Welke drivers heb je geprobeert? Probeer de nieuwsten van www.nvidia.com eens. En verder is er inderdaad een grote kans dat het, het ram is. De nieuwste spellen spelen pas top met 512 mb intern geheugen.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is je PC ook telkens aan het swappen als je zit te gamen. Maw: Veel/redelijk veel hdd activiteit als je gamed?
Dan zou het waarschijnlijk idd je geheugen zijn, wat sowieso het zwakste onderdeel is zoals Saekerhett zegt.

🌞🍃

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

En hoe 'hoog' heb je Mafia staan? Want je kunt je detail level nogal ranzig instellen namelijk, iets terugschroeven kan helpen.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:47

Zoefff

❤ 

Die 256MB ram zijn vreselijk te weinig...

Ik heb het zelf ooit nog eens geprobeerd met 128MB, nou, je kan je wel voorstellen dat dat helemaal niet ging :/ Na een upgrade naar 640MB echter, loopt het vloeiend :)

Kijk in www.tweakers.net/pricewatch om het goedkoopste ram te zoeken, en plant er wat bij zou ik zeggen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
hmm daar hadik nog niet zo over nagedacht..
tanx ik ga nieuwe bestellen
maakt het nog uit welk merk? als het maar pc2700 is toch?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:47

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 11:48:
hmm daar hadik nog niet zo over nagedacht..
tanx ik ga nieuwe bestellen
maakt het nog uit welk merk? als het maar pc2700 is toch?
Tsja, in principe moet het gewoon PC2700 zijn ja. Maar merken zijn vaak beter, minder kans op rot ram enzo, maar wel duurder. Moet je ff tegen elkaar afwegen..

Anders kijk je ff PM&G, daar hebben ze er vast meer verstand van en zal ook wel in de FAQ staan daar :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
t hakken is verholpen.. t was idd mijn geheugen
deze mag dicht

Verwijderd

Vaag, ik heb hier een PC800 256MBram en mafia werkt hier vloeiend ik weet niet hoe je daarbij komt dat 256 vreselijk weinig is + ik draai XP. ;)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 15:43:
Vaag, ik heb hier een PC800 256MBram en mafia werkt hier vloeiend ik weet niet hoe je daarbij komt dat 256 vreselijk weinig is + ik draai XP. ;)
Dat ligt natuurlijk ook wat je allemaal doet tijdens het spelen. Als er Winamp aanstaat en mIRC en MSN en ICQ en ga zo maar door dan zal je geheugen eerder te weinig zijn dan als je alleen maar spellen speelt zonder al die programma's aan :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 14:28:
t hakken is verholpen.. t was idd mijn geheugen
deze mag dicht
Normale topics gaan niet dicht..
Kan ook komen omdat RDRAM sneller ververst.

Verwijderd

Topicstarter
t heb toch echt geholpen

• Kittekat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-01 17:24

Kittekat

Kittekat voor een Fitte kat

haha hier loopt hij goed hoor op 256mb ram

Kittekat.net ....

Pagina: 1