Extern toetsenbord bij laptop?

Pagina: 1
Acties:

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 14:31

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Ik heb hier een IBm a21m p3-800 en ik wou hier een toetsenbord op aansluiten.
Nou zit er wel een ps2 aansluiting achter op, maar hier werkt alleen een muis op.
Hoe kan dat nou? ik dacht dat hier wel een toetsenbord op zou werken.
Mis ik nou wat software of kan dat gewoon niet?
En anders wou ik dus een USB toetsenbord halen, maar die schijnen niet erg populair te zijn hier. Bestaan die dingen dan niet?
ik stond wel vreemd te kijken toen de winkelier tegen mij zei dat hij ze niet verkocht, en dat die volgens hem ook niet bestonden.

Iemand een oplossing?

systeem specs

Verwijderd

Er bestaan ps2-spiltstekkers om beide (kb + muis) aan te sluiten. Wat zou er trouwens mis zijn met een USB-KB? Ik heb er nog geen probs mee gehad namelijk.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 11:14
Er bestaan voldoende USB toetsenborden. Je kan er alleen soms op rekenen dat je met zo'n toetsenbord niet altijd ondersteuning voor in dos, win95 en in de bios hebt. Maar goed daar gebruik je gewoon je laptoptoetsenbord dan voor..

Mijn logitech cordless desktop optical heeft een USB aansluiting (die ik overigens niet gebruik)

• Laurent
  • Niet online
Pricewatch PS/2 splitter voorbeeld. Die splitters worden ook aardig wat gebruikt bij notebooks, een beetje opvallend dat die winkelier daar niks van af weet. :X

Tegenwoordig is bijna elk toetsenbord standaard uitgerust met een USB aansluiting hoor, ik werk daar ook nu al jaren mee.

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Ik vind het dus wel vreemd dat mijn toetsenbord niet werkt op mijn ps2 aanlsuiting, dus een splitter heeft dan niet veel zin. Is dat niet wat vreemd?

systeem specs

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:19

mr_petit

opperprutser

heb je daar toevallig geen bios instelling voor? (zelf nog nooit meegemaakt, maarja)
(werkt je TB wel? :X )

"man is not truly one, but truly two,"

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Nee, ik heb al wat goed gekeken maar kon nix vinden

systeem specs

Verwijderd

Meestal staat er in de bios iets van enable mouse....
Die uitzetten, en je kan er een toetsenbord op aansluiten.
(gaat tenminste vaak zo).

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Er staat trouwens ook altijd nog een onbekend apparaat onder mijn apparaatbeheer. Misschien dat dat er wat mee te maken heeft?
Hoe kom ik er btw achter wat voor een apparaat dit is? misschien heeft dat wel iets wel met mijn toetsenbord te maken. Verder is namelijk alles gewoon geinstaleerd. Alles werkt ook, alle poorten doen het. Dus wat doet dat onbekende apparaat daar?

systeem specs

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:31

Mentalist

[avdD]

henri schreef op 08 February 2003 @ 18:39:
Ik vind het dus wel vreemd dat mijn toetsenbord niet werkt op mijn ps2 aanlsuiting, dus een splitter heeft dan niet veel zin. Is dat niet wat vreemd?
Ik herinner me nog dat ik dit soort info ooit opzocht voor mijn Thinkpad (een 750C en nu ook een 755CX) en ik liep uiteindelijk tegen wat gebabbel aan over... Een splitter.

Nooit gekocht omdat ik dacht dat je dan een speciale IBM splitter moest hebben, ik zie met dit topic dat ze ook gewoon in de pricewatch staan.

Ik ga er trouwens nog steeds geen kopen aangezien de laptopkeyboards het best doen :). Maar zo'n splitter is waarschijnlijk wel gewoon de oplossing (en het is ook de bedoeling dat je die gebruikt als je maar 1 PS/2 aansluiting hebt). Ga er maar gewoon vanuit dat dat werkt.

Op m'n IBM's kon standaard alleen een muis. Op m'n HP Omnibook 2000CS kan standaard weer alleen een keyboard. Daar zal gewoon een splitter bij horen.

'T is dat ik prima overweg kan met het keyboard/trackpoint van m'n laptops, anders zou ik wel zo'n splittertje kopen... Voor die €8,- hoef je het niet te laten.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
maar nou weet ik nog steeds niet of zo'n splitter wel zin heeft.
Als ie nu niet werkt, waarom dan na een spliter wel?
Hij doet het dan nog steeds niet denk ik.
En er mankeerd ook nix aan het gewone toetsenbord, maar als ik hem aansluit po een 17"scherm, is tikken op dit toetsenbord nogal lastig. dan heb je twee schermen. Anders kan ik mijn laptop gewoonaan de kant leggen.

systeem specs

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij mij op werk heb ik een USB keyboard moeten kopen omdat zo'n A31 thinkpad geen enkele PS/2 poort had... Kun je gewoon bij je IBM dealer kopen en niet eens zo gek duur 35 euro ofzo voor een zwarte IBM Thinkpad keyboard. (ok ok je kunt idd goedkopere keyboards kopen, echter passen er meestal niet zo bij :)

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Quantor schreef op 11 februari 2003 @ 19:40:
Bij mij op werk heb ik een USB keyboard moeten kopen omdat zo'n A31 thinkpad geen enkele PS/2 poort had... Kun je gewoon bij je IBM dealer kopen en niet eens zo gek duur 35 euro ofzo voor een zwarte IBM Thinkpad keyboard. (ok ok je kunt idd goedkopere keyboards kopen, echter passen er meestal niet zo bij :)
Ergens anders goekopere? dan mag jij voor mij aanwijzen waar!
Ik heb ze nog niet gevonden!

systeem specs

Pagina: 1