Portmappen met belkin router*

Pagina: 1
Acties:

• sh0m
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 20:02
mensen, ik had laatst een topic geplaatst maar daar kwam gelijk een slotje op zonder dat ik kon reageren..het probleem is.. het poortmappen werkt neit bij mij ! ik heb alle faq's al doorgelopen enzo, maar als ik bijv me apache aan heb.. kan niemand verbinding maken met mijn pc... ook als ik een game host voor een game kan niemand connecten.. ook kan ik geen files verzenden met msn ( wel ontvangen ) en ook geen gesprekken voeren.. ik heb winroute al geprobeert ( en staat ook aan ) helemaal via de faq, maar het werkt gewoon niet... HELP ! ;(
ik heb windows XP en de Belkin 4 port Cable/Dsl gateway router, ik heb de goeie netwerkkaarten etc en geen firewalls aanstaan en mijn pc buiten de standaart firewall van de router gezet.. ik weet het niet meer.. plz help :'( voordat ik het vergeet, dit probleem heb ik pas sinds ik me router had.. daarvoor ging het goed

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je ga beginnen met zo'n titel, geef ik je toch weinig kans dat deze wel open blijft |:(

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Firmware upgraden kan helpen. Verder volg de manual of probeer een andere router. Waarom gebruik je winroute als je ook al een hardwarematige router hebt?

Trouwens, als je een slotje krijgt lijkt het me niet slim om weer eenzelfde topic te openen, en zeker niet met zo'n titel.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Je moet deze verhaal
Het Grote Poortmappingsverhaal
Op je router toe passen, ook daar moeten porten geforward worden.

• sh0m
ik heb dat toegepast, maar het werkt niet

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
sh0m schreef op 08 February 2003 @ 11:31:
ik heb dat toegepast, maar het werkt niet
maak eens een screenshot van je poortmap venster van je router, dan kunnen we ook je instellingen zien :)

• sh0m
ik gebruik winroute, me router is niet te doen.. de faq's en manuals daarover zijn zo verschrikkelijk duidelijk .. * Kuch *

• sh0m
http://www.link2links.nl/winroute.JPG dat is de url van me screenie :)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hoe zit je netwerk in elkaar. Router ofzo of meteen op je comp

• sh0m
hmmz, als je nou es leest zie je dat ik een router heb

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Predator

Suffers from split brain

Je moet op je belkin router gaan portforwarden NIET winroute op 1 of andere pc gaan zetten.
Kijk eens in je handleiding van je router naar virtual server,portmapping, port adres translation of portforwarding

en wees de volgende keer wat duidelijk in je topictitel & je topicstart:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#topicstart

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
het is mij ook niet helemaal duidelijk, je hebt een internet verbinding, een router, en daarachter jou pc. waarop je winroute hebt draaien, maar dat heeft volgens mij niet zoveel zin, want wat binnenkomt op je eigen pc wordt doorgestuurd naar je eigen pc, das een beetje overbodig, je moet in de router zorgen dat de poorten worden geforward!.
msn-files verzenden heb ik zelf ook niet aan de praat achter een router, daar kan ik je niet mee helpen, maar de rest zou moeten werken, poort 80 voor web enz

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• sh0m
hmmz het probleem is dat er wel een gebruiksaanwijzing bijzit maar er staat NERGENS in hoe het werkt en wat je moet doen... het enigste wat er staat is: Klik op speciale toepassingen, en dan staat er hier kunt u speciale toepassingen en poorten configureren voor meer info zie de gebruiksaanwijzing... MAAR ER STAAT NIKS IN DE GEBRUIKSAANWIJZING... dat is dus het rare... en op de website ook al overal gekeken.. niks gevonden :(

• Loran
hmm maare we proberen je te helpen hiero hè! :/
kan je niet ergens in de configuratie van de router iets instellen, die je meestal kan oproepen door het ip adres van de router in te geven, post anders een screenshot hiervan. dan kunnen we er tenminste iets mee,

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Predator

Suffers from split brain

http://web.belkin.com/sup...addetails.asp?file_id=596
Pagina 32-33

Heb je dat scherm niet :?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• sh0m
ja, dat is de handleiding.. en dat scherm heb ik ja.. maar ik weet niet hoe je het moet instellen.. het staat nergens uitgelegt :(

Hier heb ik nog wat screenies vanwaaruit ik het (denk ik ) moet kunnen instellen.. dit is vanuit de router, maar ik weet niet hoe het moet.. staat nergens uitgelegd:

www.link2links.nl/pic1.JPG
www.link2links.nl/pic2.JPG

** Bij pic2 heb ik dat 80 enzo zelf ingevuld om te proberen.. het werkt niet iig :9 **

[ Voor 56% gewijzigd door sh0m op 09-02-2003 10:13 ]

• Loran
okee je begint het al een klein beetje door te krijgen, maar wat is het ip adres van je xp machine, daarop hoef je helemaal geen winroute of zo te draaien.
is het ip adres 192.168.2.1 niet het adres van de router zelf, daar moet je namelijk het adres in vullen van de xp machine, want daar moet het verkeer heen dat op de router binnenkomt op poort 80

• sh0m
dat is 212.92.83.152, waar moet ik dat dan invoeren?.. bij dat private ip kan je maar 1 ding invoeren ... en aangezien mijn router op poort 1 aangesloten was ( nu 3 ) maar ik snap het nog niet egt, wat moet ik nou waar invoeren?

[ Voor 65% gewijzigd door sh0m op 10-02-2003 10:13 ]

• Loran
bij pritate ip moet je het adres invullen wat je xp machine heeft dat is als het goed is 192.168.2.x die x moet je nog invullen.
je noemde net een ip adres, dit is waarschijnlijk jou "public" externe ip adres,hier hoef je niet zoveel mee te doen, dit adres is dan op het internet bekent als jou adres.

Hoe kom je aan het ip adres van je xp machine? deze machine heb je staan op: automatisch: DHCP? dit maakt voor nu nog even niet zoveel uit, druk (xp machine) op uitvoeren (run) en vul daar in "cmd" (zonder " ") dan krijg je een dos box, daarin typ je in "ipconfig" dan krijg je je ip adres te zien bovenaan. hiervan vul je het laatste cijfertje nog in op de x (Nu moeten ze overeenkomen).

* Loran Heeft het trouwens over plaatje 2 die je poste

[ Voor 9% gewijzigd door Loran op 10-02-2003 10:55 . Reden: rode toevoeging ]

• sh0m
eeh, ja en dan ?.. wat moet ik bij ports enzo invullen dan?

• Loran
poort 80 bij allebei
http://195.64.93.206/jpg/pic2.jpg

• sh0m
hij doet t , thx !
Pagina: 1