Aopen Justspeed

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
burner: Aopen 48x10x52 (nieuw uit doos)
burn prog: Nero nieuwste versie van de site (5.5.10.7b meen ik)
sys: Gigabyte i845xx ddr bordje met Celeron 1700 en Windows XP Home, brander op een eigen IDE kanaal en HDD ook.

Probleem: De brander wil met Justspeed maar tot 12x branden. Zet ik Justspeed uit, dan kan ik kiezen tussen 8x,12x of 48x. Nogal een gat. Op 48x gaat het dan ook gewoon fout, dat trekt ie niet. hij schrijft niet eens, maar vertikt gewoon tot actie over te gaan.

Ik heb de nieuwste firmware er al in gezet. 1.04.

Iemand nog een tip? geen Nero gebruiken? Brander het raam uit?

Als media gebruik ik btw Nashua 80 minuten cd's van een spindel waar ik gewoon goede ervaringen heb, bijvoorbeeld in LG 48x branders waar ze prima in werken.

ps: dit is al de 2e Aopen burner die in het systeem gaat, de vorige wilde geen cd's meer lezen. bleef maar knipperen. En dat is al de 2e Aopen die dat heeft deze week. Zijn die gewoon stuk of is daar misschien een simpele oplossing voor zoals een firmware upgrade ofzo?

[ Voor 22% gewijzigd door smvs op 08-02-2003 11:22 ]

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:41
Andere CD-R's proberen?

• smvs
  • Niet online
die cd-r's werken dus met zo'n beetje alle branders perfect.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

kijken of de burner wel DMA aan heeft.
als je PIO4 hebt trekt je IDE et echt neit, dan klopt et wel dat et fout gaat.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Andere nero versie gebruiken helpt vaak, de helft van de versies (oud/nieuw) werkt op mijn brander ook niet... (wel een oudje moet ik zeggen: LG4x4x24)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• smvs
  • Niet online
dma staan aan en ik heb al met 2 nero's geprobeerd.

het zijn gewoon klote branders die aopens. ik heb er ook al ff iemand anders naar laten kijken en die kwam er ook niet uit. een jaar geleden heb ik zelf ook al zo'n aopen kreng gehad en die heb ik ook al ingeruild na een week.

ze mogen er bij de leverancier veel plezier aan gaan hebben, ik duw er lekker een LG in.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hetzelfde prob. Dat ding wil niet verder dan 12x gaan. Gewoon Goldenhawk CDR3.9 erop en branden op 32x terwijl die met andere cd's maar tot 12x wil gaan. Dit probleem heb ik ook met een identieke 24x gehad. Heb ze allebei naar 40x12x48 geflasht en werkt nog zelf beter met CDRwin maar met Nero niet echt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Je kan Smartburn uitzetten (Nero Choose recorder options), maar dat moet je er wel bijnemen dat je wel op maximum snelheid gaat schrijven, maar dat je het waarschijnlijk niet meer kan teruglezen. De reden is dat je brander niet weet hoe hij goed op 48x moet schrijven op die plaatjes en dus niet goed gaat schrijven. Als je dan een programma gebruikt dat hier niet naar kijkt, is de kans op onleesbare plaatjes wel veel groter.

Dit is trouwens anders voor iedere brander (een post: de mijne kan dat wel is dus per definitie onzin) en verandert meestal met firmware upgrades. Het kan dus zijn dat een firmware upgrade dit oplost als je branderfabrikant die plaatjes bekeken heeft en er een schrijwijze voor vastgelegd heeft.

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 13:16
Volgens mij moet je een beetje geluk hebben met Aopen branders, ik heb al twee branders gehad van Aopen die nog nooit een cd hebben kunnen produceren.

Heb er een LG ingezet en die werkt altijd.
Pagina: 1