Connection-3d 9500 pro ipv club 3d vanwege leveringsprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• joostdevriesede
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08 16:41
Ik had in eerste instantie de club 3d radeon 9500 pro besteld. Deze bleek pas eind februari weer leverbaar te zijn. Ik zat nu te denken aan de connection-3d versie die wel leverbaar is, en ook nog zo'n 30 euro goedkopere blijkt te zijn.

Kan iemand mij overtuigen om deze kaart niet te kopen, of heeft tot nu toe niemand slechte ervaring met dit ding. Hij hoeft niet te OC'en zijn. Ik las al eerder dat er weinig verschil in zit. Gaat immers om de chipset.

Alvast bedankt

Joost de Vries

Verwijderd

* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Dus probeer eerst de GoT search en Google

Verder kun je ook reviews gaan lezen op bijvoorbeeld Tomshardware of Anandtech

Check verder dit topic : Ati Radeon 9500 rebuild to radeon 9700(pro) --- Part II , Je kunt die kaart ombouwen naar een 9700, dus is een prima kaart. Ook als het ombouwen niet lukt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Tegenwoordig schelen videokaart nog maar heel weinig, zeker in de chipset etcetera. Meestal zijn de bijgeleverde dingen wat meer/minder. Zeker als de Connection-3D goedkoper is en je geen verschillen in de specs kan vinden zou ik die gewoon nemen. Bekijk gewoon de specs van allebei de kaarten en kijk of ze niet al te veel in snelheid verschelen :)

The devil is in the details.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 15:07
Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 11:11:
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Dus probeer eerst de GoT search en Google

Verder kun je ook reviews gaan lezen op bijvoorbeeld Tomshardware of Anandtech

Check verder dit topic : Ati Radeon 9500 rebuild to radeon 9700(pro) --- Part II , Je kunt die kaart ombouwen naar een 9700, dus is een prima kaart. Ook als het ombouwen niet lukt.
Een 9500PRO kan je NIET ombouwen naar een 9700!!!
Voor meer info moet je inderdaad in dat topic zijn en heeeel goed de first post lezen.
Ik heb gesproken :P

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 08-02-2003 11:13 ]

• joostdevriesede
Ik heb al veel reviews gelezen, maar waar kan ik reviews vinden tussen de verschillende 9500 pro's. Reviews tussen verschillende chipsets zijn er genoeg, maar kan weinig tussen de verschillende merken vinden.

Joost de Vries

Verwijderd

joostdevriesede schreef op 08 February 2003 @ 11:14:
Ik heb al veel reviews gelezen, maar waar kan ik reviews vinden tussen de verschillende 9500 pro's. Reviews tussen verschillende chipsets zijn er genoeg, maar kan weinig tussen de verschillende merken vinden.

Dat wordt moeilijk inderdaad, maar is ook wel logisch; voor de grote massa is dit natuurlijk niet interessant. Die wil gewoon vergelijkingen zien van verschillende soorten kaarten.... dus als je verschillen tussen de merken onderling wilt ontdekken zul je toch de websites van de fabrikanten moeten gaan vergelijken denk ik. :)

• joostdevriesede
Ok dank je wel, zal wel effe op speurtocht gaan vanmiddag. Maar Verder geen rede waarom ik die connection versie niet zou kopen wat jouw betreft? (had ook al gehoord dat ik beter de 9000 (zonder pro) kan kopen, maar ik wil hem zo origineel mogelijk houden). Heb ook geen zin om tot eind februari te wachten. Geen rare dingen tot nu toe ontdenkt aan de connection versie van deze kaart?

Joost de Vries

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op 08 February 2003 @ 11:13:
[...]

Een 9500PRO kan je NIET ombouwen naar een 9700!!!
Voor meer info moet je inderdaad in dat topic zijn en heeeel goed de first post lezen.
Ik heb gesproken :P
Ik dacht dat het over de Connect 3d 9500 ging, zonder pro. Die kost maar 170 euro en kun je ombouwen naar een 9700. En een pro versie kun je idd niet ombouwen.

Verwijderd

joostdevriesede schreef op 08 februari 2003 @ 11:08:
Ik had in eerste instantie de club 3d radeon 9500 pro besteld. Deze bleek pas eind februari weer leverbaar te zijn. Ik zat nu te denken aan de connection-3d versie die wel leverbaar is, en ook nog zo'n 30 euro goedkopere blijkt te zijn.

Kan iemand mij overtuigen om deze kaart niet te kopen, of heeft tot nu toe niemand slechte ervaring met dit ding. Hij hoeft niet te OC'en zijn. Ik las al eerder dat er weinig verschil in zit. Gaat immers om de chipset.

Alvast bedankt
Ik heb sinds een week een Connect3D 9500 Pro!!
Ben er zeer tevreden over...alle games draaien smooth as silk...lekker kaartje :)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Prima kaartje die Connect3D, is gewoon een ATI referencekaart. (heb de non-pro :))

[ Voor 14% gewijzigd door unfor op 08-02-2003 16:17 ]

Verwijderd

je moet het zo zien:

Saphyre, Hercules, Gigabyte hebben de iets betere kaarten, maar zijn ook duurder!
Club3D en Connect3D enzo zijn iets minder maar eigenlijk beter prijs/kwaliteit verhouding!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 15:07
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 12:30:
[...]

Ik dacht dat het over de Connect 3d 9500 ging, zonder pro. Die kost maar 170 euro en kun je ombouwen naar een 9700. En een pro versie kun je idd niet ombouwen.
Ik wou het gewoon maar even duidelijk zeggen vooraleer er hier een misverstand geboren is :)
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 16:21:
je moet het zo zien:

Saphyre, Hercules, Gigabyte hebben de iets betere kaarten, maar zijn ook duurder!
Club3D en Connect3D enzo zijn iets minder maar eigenlijk beter prijs/kwaliteit verhouding!
Oh ja, volgens mij maakt dat zoveel niet meer uit hoor. De duurdere merken zullen misschien een iets betere performance en een iets betere beeldkwaliteit hebben door zogezegd gebruik te maken van "hoogwaardige" componenten. Volgens mij betaal je vooral de merknaam en de mooiere doos, handleiding of eventueel bijgeleverde games.
Maar de verschillen zijn zo miniem dat je naar de merken onderling echt niet meer moet kijken...
Vroeger was dat wel anders :P Mijn Guillemot TNT2 Ultra was echt wel de snelste kaart!! :)

• joostdevriesede
Ok dank jullie wel jongens! Ik ga hem dan maar ebestellen. En zelf ophalen voor de zekerheid. Je ziet me vast nog wel eens langs komen, over hoe fijn mijn nieuwe kaartje wel niet is ;).
Iedereen bedankt!

Joost de Vries

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 16:21:
je moet het zo zien:

Saphyre? Bedoel je soms Sapphire? Ik ken het merk pas sindskort, maar is het echt waar dat die beter is dan bijvoorbeeld Club3D?

The devil is in the details.

• joostdevriesede
krijg ik ineens een email dat ie wel leverbaar is ;) Krijg hem nu morgen opgestuurd. Dus toch maar mijn club 3d. Kijken wat het word.
kreeg trouwens een mailtje van connect-3d, met wat voor kabels er bij zitten en zo. Alleen dvi-vga connector en tvout kabel en handleiding en cdrom natuurlijk!

Joost de Vries

Verwijderd

Welke kun je dan beter kopen?... de 9500 die je naar de 9700pro tweakt, of de 9500 Pro die je 'gewoon' softwarematig OC't??
Qua pipelines is die Pro toch weer stukken interessanter...
Of is er inmiddels meer duidelijkheid over of een 9500Pro kan worden getweakt naar een 9700 Pro??
Groeten,
J0p3Y

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 10:33:
Welke kun je dan beter kopen?... de 9500 die je naar de 9700pro tweakt, of de 9500 Pro die je 'gewoon' softwarematig OC't??
Qua pipelines is die Pro toch weer stukken interessanter...
Of is er inmiddels meer duidelijkheid over of een 9500Pro kan worden getweakt naar een 9700 Pro??
Groeten,
J0p3Y
ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 4

Staat alles in wat je nodig hebt.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34

LopeZ

Too much is never enough

onnodige kick
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.