Toon posts:

Batterij laptop altijd 100%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb nu al een tijdje een laptop (Topline Viator 2300, 800mhz), maar als ik de stroom er af haal moet die uiteraard op de accu verder maar daar is een probleempje mee,
Hij geeft altijd aan dat die 100% vol is en dat die nog 22 uren mee gaat :7, maar hij houd het maar 1,5 uur uit. Heeft iemand er een oplossing voor dat die het weer normaal weergeeft dat die niet de hele tijd op 100% blijft staan.

Verwijderd

Accu kalibreren?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Bios updatje? En hem eens helemaal leeg laten lopen, dan weer opladen en hopen dat Windows het door krijgt? Over welke Windows hebben we het eigenlijk ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

misschien last van cold fusion inside?

misschien de vriezer een optie? alleen bij Li-ion !!!

Verwijderd

Topicstarter
Ow , ik draai WinXP prof Service pack 1, hij is al zat helemaal leeg geweest dusz ligt het niet aan.

Batterij name - BATT
Chemistry - Lion
Manufatur - Oem

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 11:21 ]

• MaNdM
  • Laatst online: 22:46

MaNdM

1000-dingen-doekje

AleXtc schreef op 08 februari 2003 @ 11:12:
misschien last van cold fusion inside?

misschien de vriezer een optie? alleen bij Li-ion !!!
Ik kan me vergissen maar Li-Ion mag afaik niet in de vriezer, dat kan je alleen nog bij de NiMH accu's doen, Li-Ion krijgt kristalvorming en is gewoon dood daarna...

To be determined...

Verwijderd

Topicstarter
Ow , ik ga dus niet proberen hem in de vriezer te legge

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[hk]Altijd 100%? Mooi toch![/hk]

Lijkt me een biosprobleem. Laatste versie? Is het altijd zo geweest?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bios versie 1.32 en er is een versie 1.33. Dus ga ik dat maar eens proberen

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mmmm, voer maar es een calibratie uit, dit doet wonderen bij de E500 Compaq serie.

And The Only One

Verwijderd

wat is calibratie?

Verwijderd

Topicstarter
ja vraag ik me ook af :)?

• MaNdM
  • Laatst online: 22:46

MaNdM

1000-dingen-doekje

calibreren, daar zal Diamond mee bedoelen dat je de notebook een nul-waarde (leeg) en een max-waarde (vol) aanleert zodat hij voortaan het percentage fatsoenlijk weer kan geven, over het algemeen zit dit bij de bios tijdens het ontladen van de accu al in het proces en gebeurt het dus automatisch.

To be determined...

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Hij geeft ook vaak weer wat een soort schatting is met het huidige stroomverbruik in relatie tot de levensduur van de batterij. Dit fluctueerd meestal wel een eindje.

Meh ...

Pagina: 1