[mobo] Asrock K7VT2 powerled blijft branden

Pagina: 1
Acties:

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Nieuw systeem samengesteld, specs:

Asrock K7VT2
XP2000+
2xDDR PC2100 Infineon 256 MB
Geforce 4 MX440SE
Maxtor 80GB
Codegen voeding 300W

Bij het installeren van Windows XP Home kreeg ik een blauw scherm. Hierna soms ook geen beeld, of pas wanneer ik de HD en CD ontkoppelde. Na alles (koeling, RAM, videokaart), nagekeken of vervangen te hebben concludeerde ik dat de voeding slecht was. (Het bleek dat de 5V-lijn tussen 5.11 en 5.8V schommelde.)

Andere voeding erin (zelfde type, moet het gewoon aan kunnen). Nu ging alles goed, machine is ook stabiel (uren lang CPUburn gedraaid).

Een probleem: het powerledje gaat niet uit na afsluiten.

Zou het mobo toch een klap hebben gehad van die defecte voeding?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 15:02
Bij mij blijft de powerled ook altijd branden op me moederbord (Abit KX7-333R). Bij mij wil dit zeggen dat er spanning op het moederbord zit en dat de PSU dus in orde is (en er geboot dan worden) .
Het zou me sterk betwijfelen als dat bij jou ook zo niet is :).

edit: na het eens herlezen te hebben, welke led bedoel je juist?

[ Voor 20% gewijzigd door Dupje op 08-02-2003 10:39 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Trek de stekker uit de voeding, na enkele seconden zal het LED'je uitgaan :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
volgens mij moet je het power led connectortje op je mobo omdraaien. normaal gesproken doet een led het helemaal niet als je hem verkeerd omsluit maar bij die asrock dingen heb ik iets andere ervaringen.

• pinockio
duponjan schreef op 08 February 2003 @ 10:37:
Bij mij blijft de powerled ook altijd branden op me moederbord (Abit KX7-333R). Bij mij wil dit zeggen dat er spanning op het moederbord zit en dat de PSU dus in orde is (en er geboot dan worden) .
Het zou me sterk betwijfelen als dat bij jou ook zo niet is :).

edit: na het eens herlezen te hebben, welke led bedoel je juist?
Het is echt de powerled, in de kast. Vooraan dus, niet op het mobo. Bij alle andere mobo's die ik ken gaat die uit. Op het mobo zelf zijn er idd wel eens Ledjes die blijven branden.

Inderdaad, na enkele seconden gaat het LEDje uit... dat wist ik al, alleen heb ik tot nu toe geen mobo gehad waarbij het NORMAAL is dat-ie brandt.
PC is in elkaar gezet voor een stel computern00bs, en die willen graag het idee hebben dat de PC echt 'uit' is - hoewel dat bij een ATX voeding natuurlijk nooit zo is.

Dus jullie zeggen dat het normaal is/kan zijn?

Ik weet niet of het zin heeft + en - om te draaien, als dat uitmaakt zal-ie wel helemaal niets meer doen.

[ Voor 41% gewijzigd door pinockio op 08-02-2003 11:34 ]

Verwijderd

Als je + en - omdraait zal hij 't zeker niet meer doen nee. Een LED is een diode, dus als + en - verkeerd omstaan kan hij natuurkundig gezien onmogelijk licht geven. Je zegt dat de powerled niet uitgaat na het afsluiten, maar is hij ook aan voor het aanzetten ? :) Ik bedoel, als hij echt helemaal uit is (dus voeding een tijdje eraf) en je sluit dan de voeding aan, gaat het powerledje dan ook al aan ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 12:08 ]

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 12:07:
Als je + en - omdraait zal hij 't zeker niet meer doen nee. Een LED is een diode, dus als + en - verkeerd omstaan kan hij natuurkundig gezien onmogelijk licht geven. Je zegt dat de powerled niet uitgaat na het afsluiten, maar is hij ook aan voor het aanzetten ? :) Ik bedoel, als hij echt helemaal uit is (dus voeding een tijdje eraf) en je sluit dan de voeding aan, gaat het powerledje dan ook al aan ?
het kan dus wel. ik weet wel dat het theoretisch ook niet kan met een ledje, maar op sommige mobo's is min van de powerled blijkbaar niet gewoon min ofzo. ik heb ook mobo's gehad waarbij de hdd led of altijd blijft branden of gewoon aan gaat als er activiteit is. normaal is het helemaal uit of alleen branden als er activiteit is natuurlijk. ik dacht ook dat het technisch niet mogelijk was, maar ik heb het zelf meegemaakt.

Verwijderd

smvs schreef op 08 February 2003 @ 12:54:
[...]

het kan dus wel. ik weet wel dat het theoretisch ook niet kan met een ledje, maar op sommige mobo's is min van de powerled blijkbaar niet gewoon min ofzo. ik heb ook mobo's gehad waarbij de hdd led of altijd blijft branden of gewoon aan gaat als er activiteit is. normaal is het helemaal uit of alleen branden als er activiteit is natuurlijk. ik dacht ook dat het technisch niet mogelijk was, maar ik heb het zelf meegemaakt.
Okay, weer wat geleerd dan :) 't Blijven rare dingen die computers 8)7

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 13:04:
[...]

Okay, weer wat geleerd dan :) 't Blijven rare dingen die computers 8)7
nou, we spreken hier wel over asrock hoor.. 't is wel een tikje hakkietakkie exotisch merk. het mag dan een dochter van asus zijn maar het heeft er in de verste verte niks mee te maken, technisch gezien. ik heb meer ervaring met asrock dan me lief is. de k7vt2 bordjes zijn wel oke naar mijn idee, en prijstechnisch gezien kan het niet beter. je krijgt nergens voor dat geld een bordje waar ook nog usb 2.0 en netwerk op zit. ik heb echter met de G-Pro bordjes een bult ellende gehad dat wil je niet weten dus voor mij geen Asrock meer (niet willen booten als ze koud zijn etc.)

• pinockio
Okee... nu komt het... De powerled blijft branden na afsluiten... Vervolgens trek ik de stekker eruit en de LED gaat uit na een paar seconden... Stekker er weer in - powerled blijft uit, ook nadat ik de computer aan heb gezet (ik post dit op die bak).

Vaag, dus.

... En sinds die tijd heeft het LEDje niet meer gebrand, ondanks herhaald opnieuw opstarten, stroom eraf, etc.

En nu: op advies van smvs _/-\o_ connectoren omgedraaid en... het werkt weer normaal.
Toch een opluchting dat het mobo helemaal in orde is. (Ik had dit ook niet gevraagd als ik geen problemen met de voeding etc. had gehad.)

[ Voor 44% gewijzigd door pinockio op 08-02-2003 20:56 ]

Pagina: 1