Ik heb verschillende tutorials op het web afgezocht i.v.m. het uploaden van bestanden/foto's EN tegelijk ook info over deze foto in een mysql database zetten.
Met de code die hieronder staat zijn er enkele problemen:
- file/foto wordt niet upgeload
- de variabele $titel (die via een input venster wordt meegegeven) wordt niet aan de tabel toegevoegd, terwijl de eerste waarde (=1111) wel wordt toegevoegd.
Kan iemand mij hiermee verder helpen of een stap in de goede richting zetten? Heb al enkele tutorials hierover bekeken en op de php site, zonder bevredigend resultaat.
Alvast bedankt!
Sven.
Met de code die hieronder staat zijn er enkele problemen:
- file/foto wordt niet upgeload
- de variabele $titel (die via een input venster wordt meegegeven) wordt niet aan de tabel toegevoegd, terwijl de eerste waarde (=1111) wel wordt toegevoegd.
Kan iemand mij hiermee verder helpen of een stap in de goede richting zetten? Heb al enkele tutorials hierover bekeken en op de php site, zonder bevredigend resultaat.
Alvast bedankt!
Sven.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <? $username="username"; $password="password"; $database="database"; mysql_connect(localhost,$username,$password); @mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database"); $query = "INSERT INTO test VALUES ('1111','$title','$file1_name')"; mysql_query($query); copy ($file1,'/images/'.$file1_name); mysql_close(); ?> <form enctype="multipart/form-data" method="post" action="<?php echo $PHP_SELF ?>"> Title: <input type="text" name="title"><br> File: <input type="file" name="file1"><br> <input type="Submit"> </form> |