Toon posts:

Tweakdsl, wie heeft het?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Ik heb nu een paar maanden een ADSL aansluiting bij Tweakdsl (na 2 jaar Chello).
Zijn er hier nog anderen die Tweakdsl hebben?
Wat zijn de ervaringen?

Verwijderd

Hallo Psycho, welkom op GoT ten eerste :)
Ten tweede: gebruik even de search en zoek op tweakdsl ervaringen. Er zijn echt VEEL topics over tweakdsl voorbij gekomen.

/Toen Tweakdsl net begon waren de ervaringen iig erg goed. Daarna heb ik het niet meer gevolgd.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 02:36 ]

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 02:26:
Yo,

Ik heb nu een paar maanden een ADSL aansluiting bij Tweakdsl (na 2 jaar Chello).
Zijn er hier nog anderen die Tweakdsl hebben?
Wat zijn de ervaringen?
Als jij dan teminste jouw bevindingen ff intypt.....
Lijkt mij toch het meest logisch als je zo'n topic opent :X

Verwijderd

De verbinding is goed en stabiel maar de upstream is bij mij geen 512 kilobits in de praktijk (meer 380).
Het is een vriendelijke en kleine club en de helpdesk is redelijk goed bereikbaar maar niet zo professioneel in mijn visie. Het bedrijf lijkt me helaas niet echt flexibel en klantgericht.

offtopic:
Ik heb eigenlijk nog nooit iemand gezien die 64 KB up haalt Vreemd eigenlijk want 512/8 is nog altijd 64... misschien moest bbned eens haar instellingen nakijken.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 11:36 ]

Verwijderd

Ik heb 1024/512 en haal dag en nacht 107 kB/sec down, en 53 kB/sec up.
En het werkt goed.. heeft er nog nooit uitgelegen..
Mails beantwoorden ze meestal wel snel, soms kan het ff duren..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 09:42:
offtopic:
Ik heb eigenlijk nog nooit iemand gezien die 64 KB up haalt Vreemd eigenlijk want 512/8 is nog altijd 64... misschien moest bbned eens haar instellingen nakijken.
als je dat wilt halen zul je wel in een centrale moeten wonen :Y)
er is altijd verlies :|

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:09

DJTimo

Cuyoapart.mza

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 09:42:
offtopic:
Je mag het ook niet door 8 delen, omdat je start en stop bits e.d. er nog af gaan (overhead). Je zult dus nooit!! 64kB/sec halen met een 512kbit/sec verbinding. 10% overhead is niet ongebruikelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door DJTimo op 08-02-2003 14:54 ]

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

Verwijderd

Je mag het ook niet door 8 delen, omdat je start en stop bits e.d. er nog af gaan (overhead). Je zult dus nooit!! 64kB/sec halen met een 512kbit/sec verbinding. 10% overhead is niet ongebruikelijk.
ik zie het verband niet zo. bovendien kan zelfs bbned mij niet vertellen dat er geen 8 bits in een byte gaan.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 20:48
Je moet ook rekening houden met de afstand van jezelf tot de centrale. Je denkt toch niet dat je je maximale snelheid kan halen als je op 3 km afstand zit? Hoe dichterbij hoe sneller. Zelfs als je naast de centrale woont zal je de 64 kb/s up niet halen, omdat je ook nog loss en ping enzovoort hebt.

The devil is in the details.

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Adsl snelheid altijd door 10 delen, upload van 512 delen door 10 = 51KB/sec, met cistron haal ik meestal ca 54KB/sec. Er is nou eenmaal een verschil tussen kabel en adsl, waarom weet ik ook niet :)

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 22:09

Smurf

Detri

In de praktijk geldt voor alle adsl in ieder geval dat je als je door 10 deelt ongeveer je maximale snelheid hebt..

[ Voor 1% gewijzigd door Smurf op 08-02-2003 15:32 . Reden: en ik ben weer eens te traag :P ]

)

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:09

DJTimo

Cuyoapart.mza

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 15:19:
[...]

ik zie het verband niet zo. bovendien kan zelfs bbned mij niet vertellen dat er geen 8 bits in een byte gaan.
Nou, nog een keertje dan, want we gaan echt way off topic :o
Asynchronous transmission is used mainly with Serial Ports and dialup connections. It requires start and stop bits for each character: this adds a high overhead to transmission. For example, for every byte of data add 1 Start Bit and 2 Stop Bits (i.e. 11 bits are required to send 8 bits!).
En soms wordt er zelfs nog een pariteitsbit verzonden, maar dat mag je zelf opzoeken ;)

Ik mag trouwens lijuh dat ze dit bij bbned ook weten, want deze vraag zullen ze geregeld krijgen :)

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
Er lopen al voldoende topics over tweakdsl :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.