Toon posts:

wil nieuwe game/sjouw-pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi al

(heb deze ook in algemeen gesteld maar weinig reponse gehad)

Ik wil een nieuwe pc kopen die gericht is op gamen (q3a/ut).
Omdat ik dat ding vaak meeneem om te gamen zat ik te denken aan een mini-tower alleen zie ik al weer dat daar maar een matige voeding in kan.
Wat is op dit moment een leuk system (moet we betaalbaar blijven. Als de basis (mobo/cpu/gfx) maar goed maak het me verder niet uit alleen door al die verschillende merken/chipsets en de keus amd/intel zou ik het niet meer weten.. Ben niet echt een pc bouwer van nature..

Plz help
t.e.n@ncgq.nl

Verwijderd

In een minitower kan je ook een 300 wat in ragge hoor....

Neem een Athlon 700 of 800
geforce 2 mx (guilemot)
128 mb ram

Of een gts ik weet niet wat je allemaal eraan wil uitgeven enzo

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 23:21 schreef Alchemy het volgende:
In een minitower kan je ook een 300 wat in ragge hoor.... [/quote]Wordt dat niet te heet ?

Dacht aan fl, 3000 max (liever 2500,--) Voor de gfx heb ik lever geen MX, lees net dat die slomer is als de DDR.. Op de monitor kan ik wel bezuinigen.

Even over die AMD (heb altijd intel gehad) welk mobotje (fsb van 133 of geldt dat niet bij AMD)zou daar bij moeten ? (eentje waarbij je de temp kan monitoren ivm overklokken zou leuk zijn..)

Verwijderd

Amd Athlon TB 800
Geforce 2 gts 32 mb (asus)
Abit kt7 +raid
128 mb ram

zoiets?

Mx is wel iets langzamer ja maar scheelt je wel 600 piek ;]

Verwijderd

Nee amd heeft 2 aparte clocksnelheden voor de fsb --> mobo en mobo--> mem

dus amd heeft 100 mhz DDR bus = eigenlijk 200 mhz en het geheugen loopt of op 100 of op 133 afhankelijk van wat jij erin propt of oc-ed .... snappie ? dus als je fsb zou oc-en moet je voor iedere mhz er 2 bij optellen

met 133 mhz is de athlon/duron veel sneller dan met 100 , bij een intel maakt dit wat minder uit ..... dus neem 133 mhz mem voor je socket a

Verwijderd

Hoi t.e.n.

Wil je een goeie sjouw tip, en dan alleen een sjouw tip, dus geen PC tip.

Neem een miditower en een EDAH tas. Je weet wel, zo'n soort hard plastic/stof achtige vierkante tas. Mijn miditower (aopen) past daar precies in.

Snij met een stanleymes alle gaten uit die je nodig hebt en je kan elk wiekent easy naar de LAN party. Gewoon snoertjes unpluggen en hup, zo vervoerd.

T'is geen gezicht, ik weet het, maar wel retemakkelijk. :)

Adios,

DeJa Vu! ;)

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 23:31 schreef Darkman het volgende:
Nee amd heeft 2 aparte clocksnelheden voor de fsb --> mobo en mobo--> mem [/quote]Snap het een beetje..
Moet er dan speciaal (DDR) geheugen op de plank van een amd ?

Ik zat te denk aan een asus mobo+mx van asus en een athlon 800 dan (128MB pc133) alleen welke mobo heb ik dan nodig. Ik zie deze 2 staan:
Asus A7V KT-133 Multiplier Dipswitch
Asus A7V
(op asus site zie ik alleen maar deze drie staan (http://www.asus.com/products/motherboard/socketa.html) Over welke hebben ze het nou (ik hou niet zo van switches..

Thx voor de hulp alvast..

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 23:38 schreef DeJa Vu! het volgende:
Wil je een goeie sjouw tip, en dan alleen een sjouw tip, dus geen PC tip. [/quote]Hehe. Ik doe alles in een uitklapkrat. Zit nu met een wat oudere BIGtower en een Visonmaster pro 450 (19") en ik woon 6 hoog zonder lift. ahhhhhhhhh. monitor en tower moeten apart en dan nog de kabels. als ik nu de kabels en de minitower in het krat kwijt kan hoef ik nog maar 2 keer te lopen en die monitor (lichte 17" gaat het worden denk ik) kan mijn vriendin wel dragen hehe

Verwijderd

Hehe,

Het kan toch echt in 1 keer, maar 6 hoog wordt moeilijk.

Doe je kabels in een rugzak samen met toetsenbord en muis etc. Zorg dat die Edah tas op een stoel staat. Vervolgens pak je die 17" op, op zo'n manier dat je handen nog vrij zijn. Met beide handen grijp je die tas en gaat al limbodansend het huis uit.

Ok, je zal onderweg naar beneden wel even moeten rusten en na het wiekent een fisio bezoekje moeten afleggen, maar in theorie gaat het best. :)

Je vriendin hoeft dan alleen even de deur dicht te doen.

DeJa Vu! ;)

PS. ik zou het risico echter niet nemen met een nieuwe PC van 3 ruggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Loop wel 2 keer. een monitor stuiter slecht :)

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Snap het een beetje..
Moet er dan speciaal (DDR) geheugen op de plank van een amd ?
Ik zat te denk aan een asus mobo+mx van asus en een athlon 800 dan (128MB pc133) alleen welke mobo heb ik dan nodig. Ik zie deze 2 staan:
Asus A7V KT-133 Multiplier Dipswitch
Asus A7V
(op asus site zie ik alleen maar deze drie staan (http://www.asus.com/products/motherboard/socketa.html) Over welke hebben ze het nou (ik hou niet zo van switches..[/quote]Aangezien de ddr mobo's nog niet uit zijn hoef je geen speciaal geheugen, gewoon pc133 geheugen will do. En als je wilt overklokken neem dan de asus met dipswitches en als je niet wil overklokken moet je hem zonder dipswitches nemen :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10
Oke, hier is wat ik zou doen:

- AMD Athlon "Thunderbird" 800
- ASUS A7V mobo (+ multiplier dipswitches)
- Hercules GeForce2 MX
- MidiTower 300W voeding

Lijkt me een aardig game systeempje :).
En die GF2 MX clock je zo over tot gelijk aan of zelfs verder dan de GF1 DDR.. dus das geen probleem hoor. Suc6!

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Snotverdomme,
ik wil binnenkort toch echt een geforce kopen,
ik lees duizend meningen over hercules, guiliement ofzo en asus, ddr, 256, mx..
Ik wil een goed beeld, en met 60fps in 1280*1024 spelen.. En ik heb niet meer dan 450 piek! Welke moet ik nemen, welke is nu de beste, mooiste beeld, snelste fps in q3/ut/patience hehe, en dan voor dat prijsje, IK WORD GEK !! :>

http://mrfloris.com

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 10:04 schreef Phreak het volgende:
Oke, hier is wat ik zou doen:
- AMD Athlon "Thunderbird" 800
- ASUS A7V mobo (+ multiplier dipswitches)
- Hercules GeForce2 MX
- MidiTower 300W voeding[/quote]Oke, das goed maar dan zit er geen onboard sound op waardoor ik weer een extra soundkaartje moet kopen. Tevens zie ik op de asus-site dat ze allemaal per MHz te overklokken zijn. De jumpers vinnik een ramp (had een asus p2bf nu en dat zuigt). Voor de MX kies ik denk ik de Asus 7100 (laten we lekker alles asus houden. misschien heb ik mazzel en past die iPanel er ook op hehe)

Maar leuk systeem wel. wordt i.i.g minitower (past daar een gewoon ATX mobotje in of moet ik dan die micro-atx nemen)

thx

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 14:23 schreef t.e.n het volgende:
Oke, das goed maar dan zit er geen onboard sound op waardoor ik weer een extra soundkaartje moet kopen. Tevens zie ik op de asus-site dat ze allemaal per MHz te overklokken zijn. De jumpers vinnik een ramp (had een asus p2bf nu en dat zuigt). Voor de MX kies ik denk ik de Asus 7100 (laten we lekker alles asus houden. misschien heb ik mazzel en past die iPanel er ook op hehe)

Maar leuk systeem wel. wordt i.i.g minitower (past daar een gewoon ATX mobotje in of moet ik dan die micro-atx nemen)

thx[/quote]Kijk anders naar MSI, de K7T Pro of de K7T Pro 2, allebei met onboard sound en de laatste heeft multiplier switches de eerste niet (is dus ook goedkoper) scheelt een hoop centen vergeleken met Asus of Abit...

Verwijderd

iPanel werkt alleen op de CUSL2 i815E, en waarom meer betalen voor hetzelfde ? Ik zou gewoon die Hercules 3D Prophet nemen. Aan jouw de keus om de Retail of OEM versie te nemen.

Verwijderd

Ik zou voor de Abit kt7 (+raid) gaan, dan heb je lekker softmenu III (kan je overclocken vanuit de bios, met stapjes van 1 MHz), en hoeft je niet meer die dipswitches op je MB omzetten, dus lekker alles instellen in de bios.

• Digicore
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-12-2021

Digicore

Stay true to yourself!

ja - ga voor een msi k7t pro2 mobo - heb er ook net eentje gekocht. en je kunt alles in het BIOS veranderen (multiplier, fsb, voltage) dus nix geen gekloot met switches/jumpers...

heb mijn duron 650@901MHz (8.5 x 106 x 1.85 V)

"Life is like a video game with no chance to win" - ATR

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:18
Ok, en dan nu het ultime game systeem(leef je uit):

Thunderbird 1,2 Ghz
512Mb 800Mhz RIMM
Voodoo 6 6000 - 512Mb
DiamondMax 46Gb 7200 RPM
T4 AD Midi 300 Watte Kast
Terratec Aureal geluidskaart
iiyama Vision Master 510 Pro (22")
10/100 mbps lan adapter
Kenwood 72x Truespeed cd-rom
Plextor 12x4x32
Pioneer 16x40x DVD Slot-in
Logitech keyboard + gamer mouse
en nu nog een gepaste moederplank :)

Koop ze. $$$ KASSA !

of probeer gewoon dit eens:

AMD Duron / Thunderbird 800Mhz Socket A
MSI K7T-Pro 2 Sound On-Board
128mb PC133Mhz Brand/3rd
Maxtor 20,4 Gb 7200/5400rpm
Asus v7100 32mb
Aopen 52 speed
Likom 17"
FDD 3,5" Standaard
Microsoft Internet Keyboard +
Intelli Mouse OEM
Spire SocketA/370/462 5D21B3 ORB
T4 AD Maxi 300 Watt

Veel succes / plezier,
Xion.

Verwijderd

Topicstarter
Xion: 1ste systeem is een tikkie wauws hehe
2de systeem is inderdaad wat ik in gedachte had maarre : thunderbird = athlon ?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10
Yup Thunderbird = Athlon.
Socket A om precies te zijn.

• Xion
Oh ja, een tip: mocht je dit systeem gaan kopen en bij de des betreffende computer zaak en gaan ze gaan janken over dat 133 Brand/3rd geheugen(prijs) neem dan (als je ze niet kan overtuigen dat Pc133 Barnd/3rd +/- 250,= :?) neem dan gewoon pc133 OEM geheugen.

Greetz,
Xion

Verwijderd

Topicstarter
Xion: ik ga op de HCC mijn slag slaan, weet nog niet welke dag precies. Koop dan gewoon waar ik het laagste er voor kan geven, beetje afdingen enzo.
Welke koelen zou ik het beste kunnen nemen ?

• raptile
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

ik heb zelf een 300WATT voeding een AMD 900 @ 900 met een A7V moederbord en een GF2 deluxe en ik haal in timedemo 1 224FPS en das veel :)

ik zweer bij AMD hiervoor had ik een PIII700@819 maar ide halde maar 149.5 fps

RapTile|Nw
#Nw voor info in mIRC

een echte quaker :)

Spelfouten voorbehouden.

• Xion
Ik heb de voorkeur aan Master Cooler en Iceberg. Spire valt te doen, maar vind ik matig. Kijk hier voor spire coolers: <a href="http://www.spire.nl/html/products/socket7.htm">[Klik Hier]</a>
Tip: Je kan cooler merken zoals spire op het web vinden en daar info over vinden.
<center>Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/images/products/coolers/ma324-15.gif
Schijnt dat deze door AMD wordt aanbevolen(Duron)
Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/images/products/coolers/5d21b3.gif
Deze schijnt tot de 1,5 Ghz te kunnen gaan(PIII,Tb,Duron,etc), maar als ik naar het materiaal kijk weet ik het nog niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/images/coolgraphs/heatsink1.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/images/coolgraphs/heatsink2.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/images/coolgraphs/heatsink3.gif</center>
Trouwens, ik ga ook naar de beurs, misschien komen we elkaar wel tegen;)(ik ga op vrijdag)
Veel succes,
Xion.
Pagina: 1