Stukje van XP core af, dood.. of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okeej eerst ff, dit is niet zomaar een noob topic over iemand die een xp gemold heeft en ik heb de search gebruikt maar vond het antwoord niet.

T zit zo; ik was met een kameraad van mij een nieuwe pc aan het bouwen. Ik weet dat je makkelijk zo'n core van een xp molt als je niet oppast bij het plaatsen van de koeler (in dit geval een volcano 7+) maar toch ging het fout helaas :( Clip zat er blijkbaar niet goed op en hij schoot uit. Stukje van de hoek van de core af, naja goed.. wij toch maar verder met goede hoop. De rest van de pc gebouwd en hup aanzetten..

Hij detecteerde de proc wel als een Athlon XP zijnde, op 1250 mhz weliswaar maar dat is de bekende bug dat de FSB op 100 ipv 133 stond, geheugen check was ook goed. Hij detecteerde hd/cd/dvd ook prima.. en dan vraagt ie om een bootdisk, hier lukte het ons echter niet om van de winxp cd te booten. Hij lijkt hier vast te lopen "Booting from ATAPI CD-ROM: _" staat er met de _ knipperend maar hij doet niks meer, een opstartdiskette was helaas niet bij de hand maar als we als bootdevice de floppydisk selecteren vraagt ie er wel netjes om bij de boot.

Hij komt dus wel door de post heen lijkt het.. maar hij wil de cd niet pakken, kan dit aan de proc liggen? In andere woorden, wanneer merk je dat de proc dood is? Wanneer krijg je een foutmelding / vastloper ? Wellicht ligt het toch ergens anders aan en gaan we de proc straks vervangen voor niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Nou, een proc werkt oftewel perfect, oftewel totaal niet meer. Er zit wel een grijze zone tussen (MMX unit die stuk is waardoor enkel MMX code fout loopt etc) maar over het algemeen heb je dat niet vaak voor...

Als er een zichtbaar stuk af is zou ik toch zowieso de CPU vervangen, die dingen zijn niet zo duur. Test ook eens met een andere Sock7 CPU, als ie dan wel boot weet je meteen waar het aan ligt.

Test ook eens met een andere Cdrom speler, deze kan ook brak zijn. Verder, download memtest86 eens op een flop, als ie dat wil doen is je proc miss toch nog bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XTerm schreef op 08 February 2003 @ 00:30:
Nou, een proc werkt oftewel perfect, oftewel totaal niet meer. Er zit wel een grijze zone tussen (MMX unit die stuk is waardoor enkel MMX code fout loopt etc) maar over het algemeen heb je dat niet vaak voor...

Als er een zichtbaar stuk af is zou ik toch zowieso de CPU vervangen, die dingen zijn niet zo duur. Test ook eens met een andere Sock7 CPU, als ie dan wel boot weet je meteen waar het aan ligt.

Test ook eens met een andere Cdrom speler, deze kan ook brak zijn. Verder, download memtest86 eens op een flop, als ie dat wil doen is je proc miss toch nog bruikbaar.
Tsja niet zo duur, toch weer 100 euro. Ok gelukkig was het niet eentje van 350 euro maar het gaat erom om te bepalen of het de proc is waarom we niet verder komen. Straks koop ik voor niks een nieuwe.

Cdrom speler is net nieuw, we hebben t ook met een dvdspeler geprobeerd.. zelfde verhaal. Memtest op een flop downen, draait dat onder dos? Ik weet trouwens niet of we daar wel kunnen komen want de HD is nog niet geformatteerd/gepartitioneerd.. alles is nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Weet je wel zeker dat de CD bootable is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja 100% zeker, het is winxp pro.. die zijn toch altijd bootable? Of ik zit daar dan fout..

het mobo is trouwens een Asus N-force 2 mobo'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Natuurlijk is Win XP bootable. Tenzij je natuurlijk een Ali Illegali hebt....
Lijkt me niet dat het aan de CPU ligt. Die doet het of doet het niet.
Probeer anders eens een andere bootable CD, kijken of die het wel doet?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Als het een officiële CD is, is hij inderdaad bootable.
XTerm schreef op 08 February 2003 @ 00:30:
Test ook eens met een andere Sock7 CPU
Een Socket 7-CPU? :X

Mijn ervaring is dat een XP een redelijk stevige core heeft (in vergelijking met de Athlon en Duron), maar áls er iets afbrokkelt is ie stuk.. Maar blijkbaar niet dus :o

Als hij voor het booten vastloopt, lijkt me dat niets met de CPU te maken te hebben - maar ik kan me vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download knoppix, da's een linux distibutie op cdrom en bootable.
Als die boot is je cpu nog werkend en anders heb je pech.
Zijn natuurlijk genoeg andere manieren,
hier boot de xp cd zonder problemen maar ik heb veel verhalen gehoord van dergelijke cd's die niet willen booten.
Tsja, of anders wellicht met installatie floppy's proberen als je die kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 09:44
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 00:27:
Hij detecteerde de proc wel als een Athlon XP zijnde, op 1250 mhz weliswaar maar dat is de bekende bug dat de FSB op 100 ipv 133 stond, geheugen check was ook goed.
das geen bug :/ comp boot altijd eerst op lanzaamste instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 00:57:
Download knoppix, da's een linux distibutie op cdrom en bootable.
Als die boot is je cpu nog werkend en anders heb je pech.
.
Waar slaat dit nu op, waarom een hele linux linux-distro downloaden om een bootable-CD te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn dat er tenminste nog iemand kan lachen om de problemen van een ander...

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tachyon schreef op 08 February 2003 @ 00:57:
Natuurlijk is Win XP bootable. Tenzij je natuurlijk een Ali Illegali hebt....
Lijkt me niet dat het aan de CPU ligt. Die doet het of doet het niet.
Probeer anders eens een andere bootable CD, kijken of die het wel doet?
Ja we hebben net ff een andere xp pro cd geprobeerd en die geeft een vage error.. met allerlei rare tekentjes. Wazig.

Maar wat ik eigenlijk wou weten; Als een proc door de boot heen komt, is hij dan nog levend ? Ik wil alleen ff bepalen of het de proc gemold is of dat het iets anders is. Morgen gaan we iig nog ff diskettes proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou moe, zo is dat nou ook weer niet bedoeld.
Zo'n probleem is het downen van zo'n iso voor velen nu ook weer niet.
Bovendien had ik nog een andere optie geoppert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 01:07:
[...]

Ja we hebben net ff een andere xp pro cd geprobeerd en die geeft een vage error.. met allerlei rare tekentjes. Wazig.

Maar wat ik eigenlijk wou weten; Als een proc door de boot heen komt, is hij dan nog levend ? Ik wil alleen ff bepalen of het de proc gemold is of dat het iets anders is. Morgen gaan we iig nog ff diskettes proberen.
Ja, in mijn opinie, schijf formatteren en windows opnieuw installen..

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 01:08:
Nou moe, zo is dat nou ook weer niet bedoeld.
Zo'n probleem is het downen van zo'n iso voor velen nu ook weer niet.
Bovendien had ik nog een andere optie geoppert.
Tja daar heb je gelijk in. Maar van de week is mijn splinternieuwe ASUS A7N8X uitgebrand en daar baal ik nogal van, dus reageerde ik een beetje fel. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Outsync schreef op 08 February 2003 @ 01:10:
[...]
Ja, in mijn opinie, schijf formatteren en windows opnieuw installen..
Dr staat nog helemaal niks op, alles was nieuw.. :/

Naja goed ff afwachten of het met diskettes lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geeft niet, mijn posting was wellicht ook wat té.
Excuses bij deze.

Maar om terug te komen op het probleem,
ik ben bang dat je toch echt pech hebt.
Volgens mij is eerst uittesten op een andere pc of die cdrom in orde is aan te bevelen.
Verders al je bios settings goed nalopen, wellicht staat er toch nog wat verkeerd,
voltages, te snelle ram timings, te weinig voltage op 't ram of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als cd's niet booten ken je toch ook in het bios aanzetten dat ie boot op cd's in plaats van diskettes of ben ik nou gek? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee gek ben je niet maar hoe weet je of het niet toevallig aan de cdrom ligt?
Bovendien kun je door verkeerde voltage instellingen echt vreemde reacties krijgen die dan doorgaans met de stabiliteit te maken hebben.
Zo zou het zelfs kunnen zijn dat het een nieuw A7N8X bord is met de originele bios,
als degene er dan pc3500 in heeft gestopt en het ram ook op die snelheid laat draaien kun je zo'n reactie toch krijgen ofschoon je eigenlijk nix hebt fout gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsync

Outsync

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 01:19:
[...]

Dr staat nog helemaal niks op, alles was nieuw.. :/

Naja goed ff afwachten of het met diskettes lukt.
schijf geformatteerd? Partitie aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Outsync schreef op 08 February 2003 @ 01:29:
[...]

* hier stond een ironische reactie :*) *

[ Voor 14% gewijzigd door Steve op 08-02-2003 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt een ander os ook niet ??

Ik ben het niet helemaal eens met de lui die zegen dat OF een cpu helemaal kapot is of nog helemaal OK is...
Zelf is mijn cpu een beetje brak hij draait niet op volle snelheid en telkens loopt hij bij t afsluiten vast en reboot zich zelf...
Hier heb ik niet echt veel last van natuurlijk :D als je de pc wilt uitzeten dan heb je zoizo al niets te verliezen als hij nog eens vrolijk reboot.

Btw dit komt omdat de kneuzz voor mij een mislukte overclock had gedaan en mij als 2ehands gebruiker er niets van liet weeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsync

Outsync

Jupiler schreef op 08 February 2003 @ 01:30:
[...]

* hier stond een ironische reactie :*) *
Ja, ;)
Even verduidelijken dus, als je een nieuwe harde schijf koopt kan je deze niet eerst gebruiken...
dwz: Je HD gebruiksklaar maken door -> je harde schijf aan je IDE kabel te hangen, vervolgend ga je naar Apparaatbeheer/schijfstations.. Of onder DOS (makkelijker) en typt in diskmgmt.msc eens je daar bent moet je dus een Partietie aanmaken, als je wat logisch nadenkt en kijkt wijst het systeem zich zelf uit...
Eenmaal de partietie is aangemaakt moet jeje schijf formatteren, eens geformatteerd = ze gebruiksklaar ;)

Het kan zijn dat je ze eerst moet formatterne en dan daarna partitie aanmaken :*) Gebeurd gewoon op dezelfde manoer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Outsync schreef op 08 februari 2003 @ 01:29:
[...]

Nergens voor nodig als je XP vers installeert.
Doe voor de zekerheid eens een FDISK /MBR. Misschien is je MBR beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 01:07:
Als je pc wel opstart van die andere cd dan ligt het er dus niet aan dat ie niet wil booten, maar iets anders.
Tachyon schreef op 08 februari 2003 @ 02:09:
Doe voor de zekerheid eens een FDISK /MBR. Misschien is je MBR beschadigd.
Dat gaat niet zo makkelijk als je geen prompt krijgt :)

Ik zou ook de CMOS clearen en alle kaarten er uit halen, maar als er veel van de core af is dan vrees ik toch het ergste.

[ Voor 32% gewijzigd door FreeRider op 08-02-2003 02:32 ]

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

Outsync schreef op 08 February 2003 @ 02:07:
[...]

Ja, ;)
Even verduidelijken dus, als je een nieuwe harde schijf koopt kan je deze niet eerst gebruiken...
dwz: Je HD gebruiksklaar maken door -> je harde schijf aan je IDE kabel te hangen, vervolgend ga je naar Apparaatbeheer/schijfstations.. Of onder DOS (makkelijker) en typt in diskmgmt.msc eens je daar bent moet je dus een Partietie aanmaken, als je wat logisch nadenkt en kijkt wijst het systeem zich zelf uit...
Eenmaal de partietie is aangemaakt moet jeje schijf formatteren, eens geformatteerd = ze gebruiksklaar ;)

Het kan zijn dat je ze eerst moet formatterne en dan daarna partitie aanmaken :*) Gebeurd gewoon op dezelfde manoer O-)
Volgens mij heb jij nog NOOIT van DOS gehoord man... Zegt fdisk iets ? format.com ? dir/w ?
Wat je daar onder dos probeert aan te roepen is een Windows progje... Apparaatbeheer is ook al Windows...

Er staat in de post dat het om een nieuwe pc gaat... Windows installeren lukt niet door een vastloper bij het booten.

Diskettes heeft hij nog niet gebruikt dus zels in DOS is hij nog niet geweest...

En eerst formatteren en dan partitioneren ? _/-\o_ :X :X

Ik denk dat je eens een boekje moet gaan kopen ofzo...

En nog iets, de installatie van WindowsXP is perfect in staat een harde schijf te patitioneren en formatteren. Alleen je hebt geen keuze over meerdere partities maken, hij maakt er 1.

[ Voor 5% gewijzigd door KneoK op 08-02-2003 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

FreeRider schreef op 08 February 2003 @ 02:29:
[...]
Dat gaat niet zo makkelijk als je geen prompt krijgt :)
Een Windows 98 bootdisk doet wonderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

LOL.... :+

Eerst formatteren en dan partities maken ...whahahahahahaha

Hij kan beter zijn Pc verkopen, scheelt een hoop hoofdpijn ;)

ow: topicstarter:

Hangt je systeem ook als er bijna niks aanhangt? dus, minimaal: CPU, 1 reepje geheugen, VGA kaart en verder niks ???

Werkt dat? > mooi....het probleem zit in een van de andere apps/aansluitingen.

Werkt dat niet? > probeer het nog es met safe settings in je bios.

Als dat alles niet helpt is er waarschijnlijk iets kapot....

[ Voor 57% gewijzigd door Madrox op 08-02-2003 03:59 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Altijd een opstartdiskette bij je hebben bij een nieuw systeem, het is toch behoorlijk vervelend als je er pas na een halve dag (avond + nacht) achter komt dat hij niet op z'n HD kan komen. ;) Je kan gewoon met fdisk 1 grote partitie aanmaken en dan wel daarna formatteren hè. Tussendoor iedere keer herstarten, anders herkent ie de wijzigingen niet

Probeer anders ff je BIOS te resetten dat kan ook wonderen doen...

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je geen bootdisk heb kan je op www.bootdisk.com er wel een image van downloaden. Dan kan je gewoon fdisk /mbr runnen.

Heb je trouwens ook nog een andere Windows CD liggen waarvan je zeker weet dat die werkt? Iets van Win98 is al goed genoeg om de boel een beetje te testen. Het kan nog best dat je nog gewoon met je systeem stabiel kan werken.
Hier heb ik ook een T-bird 800 waarvan er een klein hoekje van de core af is gebrokkeld (toevallig ook bij het gekloot met een Volcano 7+) en dat systeem werkt nog gewoon stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:51

Koelkasten

har har koelkast op je knar

het kan ook nog steeds die cpu zijn. het is nano technologie een hoekje zichtbaar voor het blote oog afgebrokkeld is meer dan een miljoen nano transsistors gewoon weg he. Dit kan dus best wel een wat defecten veroorzaken.

Ik heb cpu's van klanten onder mijn loep (vergrootglas gehad) waar een mini mini hoekje van af was en al helemaal niet meer posten.

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik heb ook bij goede systemen gezien dat Win XP niet wilde installeren van de cd. Kopieer eens de XP schijf naar de harde schijf en probeer daar eens van de installeren. En ja een kernel compilen kan een behoorlijke goede indicator zijn of je proc nog in goede conditie is.

O'ja welke mobo is het? Ik kan me nog vaak herinneren dat een bepaalde MSI bordje een bios-uograde nodig had voordat je daar vanaf cd XP kon installeren.

[ Voor 23% gewijzigd door Cyberpope op 09-02-2003 09:50 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Koelkasten schreef op 09 February 2003 @ 09:43:
het kan ook nog steeds die cpu zijn. het is nano technologie een hoekje zichtbaar voor het blote oog afgebrokkeld is meer dan een miljoen nano transsistors gewoon weg he. Dit kan dus best wel een wat defecten veroorzaken.

Ik heb cpu's van klanten onder mijn loep (vergrootglas gehad) waar een mini mini hoekje van af was en al helemaal niet meer posten.
jij snapt het helemaal. geef het maar op met die cpu die is door. ik heb zelf in de chip industrie rond gelopenen stage`s ect. een stofje van 1/100 ste deel van een mesnen haar vernielt een ic al laat staan als je er gewoon een hoekje van af breekt. je hebt geluk dat het ding nog wil booten. maar verder gaat hij niet komen.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedfreak_be
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11-2023
Het kan ook gewoon slecht geheugen zijn, want alles van bios heeft niets te maken met geheugen, vanaf je probeert te booten van CD spreek je het geheugen aan, dus als dat brak is, moet je niet verder zoeken. En next time gebruik een shim, kost nog geen 5€ en bespaart je veel kopzorgen. Ik zou eerst memtest86 eens proberen.

Hetgeen ook nog kan is dat de voeding de CDROM niet trekt. Meeste gaan hier raar van op kijken, maar ik heb het laatst gehad in een Aopen HQ48 (300W) waar ik een Aopen 52x cdrom in had zitten en vanaf de CDROM opspinde sloeg de 12V van de voeding eruit, nochtans mobo bleef gewoon draaien, dus ook de cursor die bleef pinken. Bleek het de CDROM te zijn die een abnormaal hoog vermogen nodig had voor op te spinnen. De indicatie was trouwens vanaf dat de CDROM opspinde dat hij gelijk weer stopte en ik de tray niet meer kon openen.

Maar aangezien je ook een dvdrom hebt geprobeert zal het dat niet zijn.

Mijn gok gaat uit naar het geheugen en anders toch de proc.
Het zou kunnen dat je win98 wel kan installeren, maar bij het booten dan van die registry errors geeft. Dan is het zeker geheugen, winXP/2k staat erom bekend heel slecht te kunnen omgaan met slecht geheugen.

Speed is nothing without control, but who cares

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op 09 February 2003 @ 09:48:

O'ja welke mobo is het? Ik kan me nog vaak herinneren dat een bepaalde MSI bordje een bios-uograde nodig had voordat je daar vanaf cd XP kon installeren.
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 00:53:

het mobo is trouwens een Asus N-force 2 mobo'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

chefke schreef op 09 February 2003 @ 09:53:
[...]

jij snapt het helemaal. geef het maar op met die cpu die is door. ik heb zelf in de chip industrie rond gelopenen stage`s ect. een stofje van 1/100 ste deel van een mesnen haar vernielt een ic al laat staan als je er gewoon een hoekje van af breekt. je hebt geluk dat het ding nog wil booten. maar verder gaat hij niet komen.
Ja, dat kan ja. Echter ik heb deze klacht en foutmelding ook gezien bij mensen met een goede proc. En ik heb ook proc's gezien met een hoekje van core die WEL goed werken. Ergo pas door middel van uitsluiting van opties kun je zeker concluderen dat het het een of het ander is.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23
hehe ik begin bijna bang te worden om mijn volcano 7+ te installeren van de week op me nieuwe amd...iemand tips of een handleiding hoe je zoiets bijna niet meer fout kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer dan een andere cpu . dan weet je het zeker.
niet dom gaan doen met zo'n programmatjes.

Offtopic : ik moest mijn bios ook een x resetten toen ik win 2000 erop wou zetten, anders gaf ie een fout tijdens de installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, wat zitten jullie nou toch te @#$@# met die winxp cd :( ??

haal eens zoveel mogelijk kaarten e.d uit je pc (geluidskaart, alle membalkjes op 1 na, gewoon zo kaal mogelijk booten, probeer ook elk mem balkje apart (kan zijn dat er 1 brak is)) Doet ie het dan nog niet met de WINXP CD, boot dan eens met een bootdisk (win98 bootdisk ofzow...anders http://www.bootdisk.com/ ). Als dit ook niet werkt mag je toch wel met enige zekerheid gaan zeggen dan je CPU/mobo brak is: je HDD is NIET nodig bij een bootdisk, alle andere kaarten/rommel heb je uit je pc dus blijven enkel nog het moederbord en de CPU over.

Kijk, dan ben je al stukken verder :Y) !

Probeer dan eens je cmos te resetten (je weet et nooit), doet ie het dan nog niet dan blijft er niet veel anders over dan je CPU eruithalen en een andere proberen en je "kapotte" cpu eventueel bij een ander proberen.

als het goed is heb je nu een antwoord:
a) je cpu is dood :|
b) je mobo is brak/dood ;(
c) je moet je pc in laten stralen door jomanda :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:00
hey mensen, ik ben degene van wie de computer is.

Ik ben verder nog gaan prutsen en hij negeert de floppies gewoon. ik heb de bootsequence als volgt gezet: floppy - cd rom - iets.
Hij blijft hangen na Verifying IDM pool data of zoiets (dont laugh). als ie naar de floppy moet wil die niet verder. Verder heb ik nog geprobeerd mijn oude HD met windows 98 al geinstalleerd proberen te runnen, maar ook dat doet ie niet. Hij detecteert de HD wel, maar doet er verder niks mee; hij skipt hem gewoon
de cd-rom spelers kan het niet aan liggen, want hij geeft bij verschillende CD's verschillende foutmeldingen (can't find ..... of weirde tekentjes zoals roobje al zei).

Maar mijn punt is dus, waarom negeert ie de floppydisk en mijn werkende win98 HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei in mijn vorige reply: als een kale boot met zowel floppies en cd'tjes NIET werkt, ligt het hoogstwaarschijnlijk aan je mobo of je proc.
Om te weten aan welk van de 2 het werkt zal je toch ECHT een andere proc in je mobo moeten testen (of je huidige proc. in een ander systeem, maar dan weet je nog niet zeker of je mobo 100% okay is..).

Je zou EVENTUEEL nog dit kunnen proberen (ondanks ik toch wel redelijk zeker weet dat het aan je mobo/proc ligt):
Haal je HDD én je CD-rom drive eruit, en doe een zo kaal mogelijke boot (in jouw geval dan waarschijnlijk voeding+mobo+proc+floppy+1 reepje geheugen) met een win98 bootdiskje. als dat wél werkt dan heeft het iets met je HDD te maken (niet met je HDD ZELF, maar met mobo-aansluiting oid). De kans hierop lijkt me 0,000000001% (okay das wel een beet HEEL weinig :P), maar als je vanavond niets te doen hebt is het een gokje waard..
Pagina: 1