Toon posts:

netwerk zonder router\hub: gamecube en 2 pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is duz dat ik ma 2 pci sloten heb op mijn pc (PC1) :r. 1tje wordt al gebruikt voor @home internet. Dus heb ik nog 1 pci slot vrij......maaar: Nu wil ik mijn gamecube EN nog een andere pc (PC2) op PC1 aansluiten zodat ik internet kan delen (dus op gamecube EN PC2 internet ontvang).

het probleem is dus dat ik MAAR 1 pci slot vrij heb voor 2 aan te sluiten apparaten. Ik wil geen router of hub ofzo gebruiken omdat ik geen geld heb ;(. Uiteraard is er geen communicatie nodig tussen PC2 en gamecube.

Is er misschien een netwerkkaart die 2 nics heeft ingebouwd zodat mijn gamecube EN PC2 beide op het vrije pci slotje van pc1 kunnen worden aangesloten. Of iets anders wat ook zal werken...

gr33tz

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 21:40

yGiDoRp

Sawasdee

Koop een switch?....

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 00:26:
Is er misschien een netwerkkaart die 2 nics heeft ingebouwd zodat mijn gamecube EN PC2 beide op het vrije pci slotje van pc1 kunnen worden aangesloten. Of iets anders wat ook zal werken...
Yep, die zijn er. Dit zijn echter meestal speciale serverkaarten kost veeeeeel meer dan een simpel hubje.

Als het puur voor internet is en het echt lowcost moet heb je gebruikt voor 12 euro al een 10mbit hubje en nieuw voor 18 euro

Meer dan 1 pc per netwerkkaart gaat NIET lukken zonder hub / switch. Je hebt immers slechts 1 send en recieve paar per nic.
Kan ook, voor 25 euro

Routers ten slotte beginnen bij 57 euro

En om dan HELEMAAL compleet te zijn, de goedkoopste (nieuwe) nic is deze, van 5 euro.

Heb ik alleen de kabel nog niet :)

[ Voor 28% gewijzigd door Paul op 08-02-2003 00:47 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
mwha te duur. zou ik ook wel router\hub voor kunne kope. Is er niets anders mogelijk dan, zoals bv 1 netwerkkaart met 2 nics ingebouwd (anders vind ik hem wel uit :)). er si toch wel nog iemand met een dergelijk (geld)probleem.

Verwijderd

Topicstarter
tnx paul. zou kijken wat ik met mijn portomonnee kan overleggen...

suggesties nog altijd welkom

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 21:40

yGiDoRp

Sawasdee

Denk niet dat veel mensen met een serieus geld probleem eerder een dure NIC kopen dan een heel simpele hub van rond de 20 euro.

Een simpele switch is zo'n 50 euro.

Ik denk ook niet dat veel "arme mensen" het geld voor een P4, een Gamecube en een breedband internet verbinding hebben....

[ Voor 4% gewijzigd door yGiDoRp op 08-02-2003 00:49 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

mischien dit iets?: pricewatch: USB mini-HUB 3 Poorts

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Dat is een USB hub. 1 USB netwerkkaartje is zowat duurder dan 2 nic's en een hub...

Trouwens, internet op een gamecube? Kun je met een console tegenwoordig al multiplayeren over het net? Want om nu webpagina's te gaan kijken op een televeisie...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
k bedankt he, en ja gamecube gaat binenkort online
Pagina: 1