Toon posts:

Bios update 133 Mhz FSB compatibel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een bios update gevonden die 133 Mhz FSB compatibel is. Wat houdt dit in? Dat ik mijn MSI K7T Pro nu wel naar de 133 Mhz FSB krijg? Bovendien wil die van mij (MSI K7T Pro + duron 650) weleens standaard vastlopen onder programma's en afsluiten van win '98 se. Weet iemand raad?

Verwijderd

Jah dmv biosupdate kan je nu bijv wel hogere bussnelheid of hogere processors aan.

Eeerst kon mijn abit bh6 bijv maar max 600 aan en nu 850 en bussnelheden van 133

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ik heb de update... in de bios is nu de maximale fsb 130... en hij wil niet meer boven de fsb110... eerst liep ie stabiel op 115x6... is er een manier om het moederbord te laten denken dat het een 133mhz proc. is? met bruggen ofzo?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

niemand?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Topicstarter
Je kan toch de proc. unlocken met een potlood streepje op die bruggen? Als het goed is moet je dan ook meer volts kunnen geven. Want met 1.7V kom je er niet. An sich geeft AMD in haar tech. spec. downloadeen max.voltage van 1.7V aan.

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ik leg het nog ff uit:

ik kan tot 1.75 volt (in praktijk is dat bij mij 1.85) op een msi k7t pro1 (zonder multiplier switches).
Met een oude bios kon ik overklokken tot 115x6=690 stabiel... met de nieuwe bios (heeft 133mhz ondersteuning ofzo) kan ie niet verder dan 110x6... op 111x6 gaat ie vanzelf naar standaard 100x6.. nu wil ik dus graag weten of je mvb een aanpassinkje het moederbord kunt laten denken dat je een 133mhz-bus cpu hebt... kan dit? en is het moederbord nu geschikt (met de huidige bios) voor bijv. een 133/1266mhz athlon?

Verwijderd

ok flashen dan die handel :)

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ja, maar kan er dan ook een 133mhz-bus cpu op?

Pagina: 1