Ik heb net een Eizo F931 nieuw maar ik heb het gevoel dat me beeld een beetje vaag is, grote dots ofzo? 1600x1200x16 en een GF3 Ti500. heeft hij beeldscherm software nodig ofzo? Dit kijkt niet prettig.
Aan de F931 hoef je niet veel te doen. Gewoon de INF file met monitor configuratie installeren, op het Auto knopje op het front drukken, en zelf zet ie alles goed. Heerlijk scherm. Op 1600x1200 ook heel bruikbaar.
Op die resolutie zal de videokaart of de gebruikte kabel vermoedelijk eerder problemen geven dan de monitor. Welk type Ti500 heb je? Een kaart met goede 2D filters zal ook beter beeld op die Eizo geven.
Op die resolutie zal de videokaart of de gebruikte kabel vermoedelijk eerder problemen geven dan de monitor. Welk type Ti500 heb je? Een kaart met goede 2D filters zal ook beter beeld op die Eizo geven.
Zat er geen CDROM of diskette bij die monitor? Misschien is ie ook op de website van Eizo wel te krijgen.
Verwijderd
Hoogstwaarschijnlijk moet je 1280x1024 of een betere videokaart gebruiken. Mocht je een nieuwe kaart kopen, ga dan voor ATI.
Ik heb zo'n ICC profile gedoe geinstalled maar een Screen manager proggie is er neit voor de F931 :<
http://www.eizo.co.jp/welcome/support/software/index.html
hij staat er niet bij :<, zal ik gewoon die van de F980 nemen?
http://www.eizo.co.jp/welcome/support/software/index.html
hij staat er niet bij :<, zal ik gewoon die van de F980 nemen?
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 01:16 ]
Verwijderd
Ik zie daar toch dit staan:
CRT Monitors - Software Program Applicable Models - ICC Profiles:
W ICC Profiles (INF/ICM Files) for Windows® 95/98/Me/2000/XP FlexScan F980, F931, F930, F78, F77S, F77, F730 .........
CRT Monitors - Software Program Applicable Models - ICC Profiles:
W ICC Profiles (INF/ICM Files) for Windows® 95/98/Me/2000/XP FlexScan F980, F931, F930, F78, F77S, F77, F730 .........
verversingssnelheid (herz) maakt ook een hoop uit voor de "duidelijkheid" van een scherm..probeer daar eens mee te spelen?
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
Manage proggie?? Ik heb een F78 en die inf is genoeg. Gewoon dl en uitpakken in een map en dan je monitor driver installen. Als ie vraagt om door te gaan, gewoon ok klikken. Die drivers zijn nl niet M$ gecertificeerd, daar zou ik ook niet voor betalen.Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 02:35:
die heb ik ook installed, alleen dat manage proggie bedoel ik.
Verwijderd
Die hoort wel goed genoeg te zijn bij nieuwe monitoren.Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 08:56:
wat is de dotpitch van die monitor?
Ik draai de F931 op m'n werk ook op 1600x1200, en dat geeft zelfs met een bagger videokaartje (onboard gevalletje van een Compaq Deskpro) nog best aardig beeld, zeker niet slechter dan andere 21" monitoren die ik in het verleden gezien heb. Aan de F931 zal het dus niet liggen.
Heb je al eens een andere videokaart en kabel geprobeerd? Misschien dat het beeld op een Matrox kaart of een goeie Radeon er een stuk beter uitziet.
Heb je al eens een andere videokaart en kabel geprobeerd? Misschien dat het beeld op een Matrox kaart of een goeie Radeon er een stuk beter uitziet.
Verwijderd
Ik heb ook die videokaart, En die geeft toch werkelijk scherp beeld op 1600x1200x32@85. Een heel klein beetje minder scherp dan me matrox kaart maar dat zie je zo goed als niet
Heb je misschien een BNC kabel aangesloten dat geeft namelijk beter beeld
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 13:03:
Ik heb ook die videokaart
De ene GF3 Ti500 is de andere niet (was dat maar zo)
2D kwaliteit wil nogal eens verschillen per merk
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
idd sommige kaarten uit de GF series zijn berucht om hun soms ronduit slechte 2D beeldkwaliteit (RFI Filters anyone) Toch maar eens even testen met een andere kaart bij voorkeur een ATI of een Matrox want dat verdient zo'n top scherm toch wel.
mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt ik ben zelf ook op zoek naar een nieuw schermpje
mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt ik ben zelf ook op zoek naar een nieuw schermpje
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Probeer het eens met een ATI of Matrox kaart een een (dikke) BNC kabel.
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
'T was een mazzeltje, een bedrijf had er 12 besteld maar we hadden er 13 gekocht, deze mocht weg voor 300 euro
. nieuw in doos enzo
.
dotpitch is 0.23 dacht ik, een dikke BNC kabel zit er bij
.
http://members1.chello.nl/~jm.scholten/mijnpc.JPG staat een plaatje van mijn beeldscherm(die drome kast is van de pc ernaast).
dotpitch is 0.23 dacht ik, een dikke BNC kabel zit er bij
http://members1.chello.nl/~jm.scholten/mijnpc.JPG staat een plaatje van mijn beeldscherm(die drome kast is van de pc ernaast).
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 17:26 ]
Pagina: 1