Reacties raken 'Gemodereerd'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:38

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ik zie het wel vaker, bijvoorbeeld deze: http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=699289

Daar staat een aantal keer 'Gemodereerd' bij, komt dat dan omdat mensen die keuze aangeven of omdat ze niks kiezen en maar 1 reactie modden?

Want volgens mij gebeurt dit onbewust, kan me niet voorstellen dat er zoveel mensen zijn die 'Gemodereerd' gebruiken :?.

[ Voor 5% gewijzigd door LauPro op 07-02-2003 23:50 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Op het moment dat er geen duidelijke keuze is gemaakt zoals behulpzaam of troll om maar een voorbeeld te noemen dan zal deze een tag geven 'Gemodereerd' dit is gewoon standaard, ook als er een reactie goed staat op 1 word wel de tag 0 - Gemodereerd gegeven hierdoor blijft een reactie op 1/2 staan en krijgt dan deze tag mee, niets om je druk over te maken :)

oops read the question :|

een 0 gemoddereerd zet je een spijkertje vast, je wilt als het ware dat een reactie op de huidige puntenaantal blijft, waardoor eventuele +jes of -netjes minder waarde krijgen

[ Voor 27% gewijzigd door Teckna op 07-02-2003 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Dus, als de gebruiker het select-veld leeg laat dan komt er automatisch 'Gemodereerd' te staan, vind ik persoonlijk niet zo mooi. Gewoonweg omdat het kan zijn dat iemand een reactie over het hoofd heeft gezien en daardoor geen goede moderatie meer kan geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
LauPro schreef op 07 February 2003 @ 23:50:
Dus, als de gebruiker het select-veld leeg laat dan komt er automatisch 'Gemodereerd' te staan, vind ik persoonlijk niet zo mooi. Gewoonweg omdat het kan zijn dat iemand een reactie over het hoofd heeft gezien en daardoor geen goede moderatie meer kan geven!
nee, als je een veldje leeg laat dan gebeurt er niets met de beoordelingen, enkel als je zelf een 0 - Gemodereerd geeft tijdens het modderen dan wordt deze vastgezet, kijk maar in je pull down boxje voor je modpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 01:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Het is iets wat ik de laatste tijd ook steeds vaker zie. Ik dacht eerst dat ik het me verbeelde maar merk dus dat er meer zijn die het opvalt.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Volgens mij wordt een reactie gewoon standaard 'Gemodereerd' als je niks kiest! Deze: http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=699288 is bijvoorbeeld 2 keer 'Gemodereerd', dat slaat toch nergens op :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 01:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Een reactie waar niks gekozen is die krijgt geen modderatie mee en dus ook geen "0 - Gemoddereerd". Anders zou ik zo af en toe toch best wel wat reacties niet meer moeten kunnen modden omdat ik die al gemod zou hebben :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 23:08
LauPro schreef op 07 februari 2003 @ 23:58:
Volgens mij wordt een reactie gewoon standaard 'Gemodereerd' als je niks kiest! Deze: http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=699288 is bijvoorbeeld 2 keer 'Gemodereerd', dat slaat toch nergens op :?.
Inderdaad, dat kan zo op 't eerste gezicht lijken. Als je naar de reactie zelf kijkt, dan zie je dat 't een totaal overbodige reactie is. Je zou dus -1 Overbodig willen uitdelen. Maar als je goed kijkt, zie je dat de reactie is gestart met een score 0. Daar kun je geen -1 Overbodig op uitdelen, bovendien is de score van 0 goed en wil je die niet omlaag halen. 't Enige wat je dan kunt doen is nix, of een 0 gemodereerd uitdelen. Voor de duidelijkheid, nogmaals, een reactie krijgt dus geen moderatie mee als je niks kiest.

Verder uit de FP faq:
'0: Gemodereerd' heeft geen invloed op de score van een reactie, maar zorgt er wel voor dat ongemodereerde reacties uit het moderatie overzicht verdwijnen. '0: Gemodereerd' heeft wél invloed op de afvlakking van de scores (die volgende pagina). Door zelf een 0 Gemodereerd te geven, kun je de invloed van de volgende moderator verkleinen.

[ Voor 12% gewijzigd door JAVA-Doctor op 08-02-2003 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Dat heb ik idd gezien, maar als ik even deze neem: http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=699432 dan lijkt die 'Gemodereerd' terwijl het in feite een Troll is. Waar slaat dat dan op :? (ik heb al in die FAQ's gekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
Ja, klopt, heb ik ook al vaker gezien.

De praktijk lijkt te zijn, als een reactie met 0 begint, en je deelt een -1 First Post/Troll/Flamebait uit, dat deze -1 gemodereerd wordt als zichtbare tag.

Wat zal ik zeggen, 'it's a feature, not a bug' :)

Ik weet dus ook niet waarom ;)

[ Voor 12% gewijzigd door JAVA-Doctor op 08-02-2003 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
LauPro schreef op 08 februari 2003 @ 00:07:
Dat heb ik idd gezien, maar als ik even deze neem: http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=699432 dan lijkt die 'Gemodereerd' terwijl het in feite een Troll is. Waar slaat dat dan op :? (ik heb al in die FAQ's gekeken).
voor de tag troll of flame moet minimaal deze tag 2x gegeven zijn, de startpost was op 0, met een -1 troll staat hij dan op -1 Gemodereerd als je nu een +1 zou geven, en daarna weer een -1 troll zou de tag wel goed staan. voorbeeld komt eraan.

klik nu nog eens op deze link....

[ Voor 6% gewijzigd door Teckna op 08-02-2003 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat is iets wat Femme een tijd geleden zo gebouwd heeft: Piepkleine wijziging *schopje gegeven :P

Met de moderatie 0 gemodereerd kun je dus een reactie vaster zetten op die score. Een -1/0/+1/+2/+3 kun je dus met behulp van die moderatie vaster zetten, zodat de volgende modders minder invloed hebben op de uiteindelijk score. Dit is dan gemakkelijk in het voorbeeld van * JAVA-Doctor :). De +4 tag is niet te modden met 0 gemodereerd, omdat bij die tag er meer nadelen aan zitten dan voordelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

'0: Gemodereerd' heeft wél invloed op de afvlakking van de scores (die volgende pagina). Door zelf een 0 Gemodereerd te geven, kun je de invloed van de volgende moderator verkleinen.
uit filosofisch oogpunt een interessante stelling, maar enigszins onwaar; volgens mij een denkfout in statistisch denken:

als een moderatie op de 'juiste score' staat (volgens de modereter) zal een 0-gemodereerd een 'lege', nutteloze, tot in negatieve gevallen zelfs het benadelen later herstelwerk tot gevolg hebben:
als na de 0-gemodereerd alsnog een 'onterechte' +1 of -1 moderatie volgt zal de 0-gemodereerd het 'herstel'-werk bemoeizamen. dit komt relatief vaker voor dan dat het verminderen van de invloed van vervolg-moderatie een positief effect is.

al met al is het zeer af te raden actief gebruik van de tag 0-gemodereerd te maken.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
RM-rf schreef op 08 February 2003 @ 00:25:
[...]
als na de 0-gemodereerd alsnog een 'onterechte' +1 of -1 moderatie volgt zal de 0-gemodereerd het 'herstel'-werk bemoeizamen. dit komt relatief vaker voor dan dat het verminderen van de invloed van vervolg-moderatie een positief effect is.
Ik heb dat gevoel ook wel eens, maar niet onderbouwt door statistisch denken. :P Maar je hebt zelf ook een vooronderstelling die je niet onderbouwt. Komt dat eigenlijk wel relatief vaker voor? Daar zou je ook een steekproef voor moeten nemen om 't te onderbouwen.

Vrijwilligers, iemand? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ik vat hem, het is bedoeld als een soort 'bevestiging'/check voordat er te negatief gemod gaat worden. Overigens ben ik het wel met RM-rf eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Even kijken of ik hem nu snap, we nemen even deze reactie: http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=699289
Beoordelingen: 0, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, +1: Grappig, +1: Grappig, -0.80: Overbodig, -0.67: Troll, -0.57: Overbodig, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, -0.40: Troll, -0.36: Flamebait, +0.33: Grappig, -0.31: Troll, Totaal: -0.78 / 14x

De post begint met 0 punten, waarna er dus waarschijnlijk 2 'Trolls' zijn uitgedeeld die dus 'Gemodereerd' raken. Omdat de post ook wel enigzins grappig is krijgt die 2 keer 'Grappig'. Daarna een 'Overbodig' én dan pas kan er een Troll worden uitgedeeld.

Gaat dit dan niet fout? Want als die nu meteen al naar -1 Troll was gemod dan was deze post veel sneller weg geweest. Nu is het te betwijfelen of dit een Troll is, maar het duurt nu wel langer voordat een reactie een beoordeling krijgt.

Is dit nu met opzet gedaan? Want een reactie moet nu dus altijd eerst positief gemodereerd worden vóórdat die negatief kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Dit wordt meer en meer een modereer draadje :)

Op verzoek van Robin gaat deze naar [TMF] :)

[TFF]-->[TMF]

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
LauPro schreef op 08 februari 2003 @ 00:43:
[...]
Even kijken of ik hem nu snap, we nemen even deze reactie: http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=699289
Beoordelingen: 0, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, +1: Grappig, +1: Grappig, -0.80: Overbodig, -0.67: Troll, -0.57: Overbodig, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, -0.40: Troll, -0.36: Flamebait, +0.33: Grappig, -0.31: Troll, Totaal: -0.78 / 14x

De post begint met 0 punten, waarna er dus waarschijnlijk 2 'Trolls' zijn uitgedeeld die dus 'Gemodereerd' raken. Omdat de post ook wel enigzins grappig is krijgt die 2 keer 'Grappig'. Daarna een 'Overbodig' én dan pas kan er een Troll worden uitgedeeld.
Dit is niet precies wat ik bedoelde met een steekproef...

Maar, je haalt wat door elkaar. De eerste 2 moderaties zijn gewoon '0 gemodereerd' geweest en geen trolls. Dit kun je zien aan de punten, bovendien hadden ze gewoon troll geheten.

De eerste troll die wordt uitgedeeld, zie je dus als een 'gemodereerd' op de frontpage, maar je ziet een troll als beoordeling als je op de moderatie tag van de reactie klikt. Zie ook 't linkje van /me Robin: Piepkleine wijziging *schopje gegeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
JAVA-Doctor schreef op 08 februari 2003 @ 00:53:
[...]

Dit is niet precies wat ik bedoelde met een steekproef...

Maar, je haalt wat door elkaar. De eerste 2 moderaties zijn gewoon '0 gemodereerd' geweest en geen trolls. Dit kun je zien aan de punten, bovendien hadden ze gewoon troll geheten.

De eerste troll die wordt uitgedeeld, zie je dus als een 'gemodereerd' op de frontpage, maar je ziet een troll als beoordeling als je op de moderatie tag van de reactie klikt. Zie ook 't linkje van /me Robin: Piepkleine wijziging *schopje gegeven :P
Daar heb je idd gelijk in, ik heb me even verkeken, achteraf besefte ik ook dat ik niet helemaal antwoord op je vraag gaf trouwens.

Maar stel dat een post dus al 2 keer een '+1 Inzichtvol' is en jij vind dat ook terwijl er in die post 'M$' staat. Jij geeft dus 'Gemodereerd' (stel dat dus hè) waarna er 4 Trolls/Flamebaits volgen. Daardoor geeft jouw 'Gemodereerd' de Trolls en Flamebaits steun.

Het zou kunnen dat Femme het zo heeft gemaakt dat er ook naar de volgorde van reacties wordt gekeken, maar ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
LauPro schreef op 08 February 2003 @ 00:59:
[...]
Daar heb je idd gelijk in, ik heb me even verkeken, achteraf besefte ik ook dat ik niet helemaal antwoord op je vraag gaf trouwens.

Maar stel dat een post dus al 2 keer een '+1 Inzichtvol' is en jij vind dat ook terwijl er in die post 'M$' staat. Jij geeft dus 'Gemodereerd' (stel dat dus hè) waarna er 4 Trolls/Flamebaits volgen. Daardoor geeft jouw 'Gemodereerd' de Trolls en Flamebaits steun.

Het zou kunnen dat Femme het zo heeft gemaakt dat er ook naar de volgorde van reacties wordt gekeken, maar ik denk het niet.
Als ik daar een gemodereerd zou geven, zoals jij zegt (lijkt me niet de juiste actie overigens), dan steun ik alleen de voorgaande tags. In dit geval de 'inzichtvols'. Ik zet de dan geldende score dus vaster. De latere trolls en flames krijgen hierdoor dus meer moeite om hun kracht te laten gelden

[ Voor 17% gewijzigd door JAVA-Doctor op 08-02-2003 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
JAVA-Doctor schreef op 08 February 2003 @ 01:03:
[...]

Als ik daar een gemodereerd zou geven, zoals jij zegt (lijkt me niet de juiste actie overigens), dan steun ik alleen de voorgaande tags. In dit geval de 'inzichtvols'. Ik zet de dan geldende score dus vaster. De latere trolls en flames krijgen hierdoor dus meer moeite om hun kracht te laten gelden
Volgens mij werkt het niet zo, die 'Gemodereerd' is iets wat zowel positief en negatief kan werken zoals RM-rf zei. Die latere Trolls en Flamebaits hebben welliswaar minder invloed op de voorgaande modereringen (wat een woord :P) maar een 'Gemodereerd' versterkt dan dus (als er uiteindelijk meer negatieve moderaties zijn gegeven) de negatieve moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Dat gebeurt ook. Naarmate er vaker wordt gemodereerd, wegen de moderaties minder zwaar. De eerste tellen dus zwaarder mee dan de lateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:11

botoo

💀 too old to die young

Als ik het goed onthouden heb tellen de eeste vijf moderaties 'vol' mee, daarna zakt de meetelwaarde af.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

botoo schreef op 08 February 2003 @ 10:14:
Als ik het goed onthouden heb tellen de eeste vijf moderaties 'vol' mee, daarna zakt de meetelwaarde af.
dat is correct, de afzwakking van de zwaarte van de moderatie is afhankelijk van het aantal moderaties en de tijd die verstreken is na het posten van de reactie.

maar het 'positieve' effect van een 0-gemodereerd als afzwakking van volgende 'verkeerde' moderaties, zou betekenen dat deze enkel nut heeft als men ervanuit gaat dat na de 0-gemodereerd nog een 'onterechte' -1 of +1 volgt.
de afzwakking in telling is echter minimaal en zal betekenen dat alsnog 'herstelwerk' zal moeten volgen om de verkeerde moderatie; de '0: gemodereerd' doet zijn werk nu evenzeer als afzwakking van de zwaarte van de 'herstelmoderaties. ervanuitgaande dat de herstelmoderaties nog weer na de 'verkeerde' moderatie komen en dus hun telling sowieso door verstreken tijd en voorgaande aantal verzwakt is heeft de 0-gemodereerd meer slechte invloed op de 'herstel'-moderaties.

een tweede negatieve aspect van 0:gemodereerd is dat een non-LM of -admin maar één moderatie mag geven, en met de 0:gemodereerd dus het recht verliest later mogelijk herstelwerk uit te voeren.

het derde negatieve gegeven is het gebrek aan ondersteuning van de moderatie-tag: een reactie op +2 inzichtvol die een 0:gemodereerd krijgt, is door die moddereter op dat moment ook als 'inzichtvol' beoordeeld, echter de beoordeling van de moderatietag telt niet als 'inzichtvol' mee en is een lege moderatie in die zin.

mogelijke oplossingen:
1) haal de beoordeling 0:gemodereerd uit de SELECT-lijst weg na de eerste moderatie, moddereters worden gedwongen 'echte beoordelingen te geven (ook de +1 ondergewaardeerd heeft een beperkt nut)

2) haal de moderatie-tag '0:gemodereerd' geheel weg en vervang door '0:overbodig' en '0:informatief'. dit biedt de mogelijkheid duidelijk aan te geven waarom de reactie niet omhoog of omlaag gemod wordt: een overbodige reactie die door de poster op 0 wordt gepost kan dan direct aangemerkt worden als overbodig, terwijl weinig toevoegende standaard-reacties op 1 gewoon ook daar kunnen blijven met een 'aardige' en terechte 1 (informatief)-score

3) tel minstens een 0-gemodereerd-reactie voor een post met al een moderatie-tag als erkenning van de huidige moderatie-tag; een 0:gemodereerd voor een '+2 (inzichtvol)' zou dan moeten gelden als '0:inzichtvol'

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
botoo schreef op 08 februari 2003 @ 10:14:

Maak daar maar vier van ;).
RM-rf schreef op 08 februari 2003 @ 11:16:
een tweede negatieve aspect van 0:gemodereerd is dat een non-LM of -admin maar één moderatie mag geven, en met de 0:gemodereerd dus het recht verliest later mogelijk herstelwerk uit te voeren.
Volgens mij vergeet je het nut dat je daarmee ook een reactie vaster kunt zetten op de score waarop die nu op staat, en het daarmee ook eens bent. Het gaat niet alleen om herstel werk, maar ook dat je een reactie van de +2 naar de +1 kunt halen of dat je de reactie vaster zet op +1. Het blijft hetzelfde.
mogelijke oplossingen:

[...]
Dat zou je kunnen doen, maar welke tag moet je dan de reacties toekennen die een gefundeerde mening geven van de poster? Dan moet je dus wel een inzichtvol gaan toekennen, terwijl het misschien helemaal niet zo is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Je zou ook nog alle tags zonder puntenwaardering kunnen laten toekennen, bijvoorbeeld 0:Troll voor een reactie die al op -1 (Gemodereerd) staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Maar dan heb ik nog niet helemaal antwoord op mijn vraag, als een eractie dus een scroe van 0 heeft dan moet die eerst positief worden gemod vóórdat het een 'echte' Troll kan worden (stel dat het een Troll zou zijn). Dat is toch niet helemaal de bedoeling lijkt mij? Want een reactie die al begint met 1 punt die kan wél na 2 keer een Troll worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Robin Vreuls schreef op 08 February 2003 @ 11:56:

Volgens mij vergeet je het nut dat je daarmee ook een reactie vaster kunt zetten op de score waarop die nu op staat, en het daarmee ook eens bent. Het gaat niet alleen om herstel werk, maar ook dat je een reactie van de +2 naar de +1 kunt halen of dat je de reactie vaster zet op +1. Het blijft hetzelfde.
de 'denkfout' die ik zie is datde waarde van een moderatie nu juist die weging is, een +1 tegen een -1; na meerdere moderaties zakt dat af, en kunnen mensen enkel effectief nog +0.7, of -0.38 geven bv.
een 0-moderatie heeft ook een weging van 0, het is geen versterking van het huidige niveau, zoals het wel zou zijn als bv meerdere moderators het door hen wenselijk geachte niveau zouden aangeven en de uiteindelijke score een gemiddelde van de wenselijke score's van meerderen zouden zijn.

het 'afzwakking van de weging' van de volgende moderaties gaat uit van een theorietisch geval waarin de weging net dusdanig is afgezwakt dat de volgende moderatie de score niet laat doorslaan naar een hoger of lager punt, maar laat 'hangen' op bv 2.45;
gezien het feit dat een 0:moderatie hooguit een wegings-effect van 0.1 heeft op de volgende moderatie, een weinig voorkomend geval.

eerlijk gezegd raad ik de moderator eerder aan om op een ietwat later tijdstip nog een keer door de draad te wandelen en dan met het eerder bespaarde moderatiepunt de eventueel verkeerd staande reactie te corrigeren
Dat zou je kunnen doen, maar welke tag moet je dan de reacties toekennen die een gefundeerde mening geven van de poster? Dan moet je dus wel een inzichtvol gaan toekennen, terwijl het misschien helemaal niet zo is :).
een goed gefundeerde mening mag gewoon naar +2 (interessant), als mensen mogelijk beledigd raken kunnen ze alsnog -1-en gaan geven, maar dan is het gewoon een berekening tussen +1-en en -1-en.

mn reacte betrof het vervangen van 0:gemodereerd door 0:overbodig en 0:informatief als oplossing voor het 'leeghalen van de modQ', het modereren van grotere aantallen reacties in een al langer bestaande thread, waarvoor nu de 0:gemodereerd is gedacht.

ik heb een deels gevoelsmatige (het andere deel is de poging tot onderbouwing die ik hierboven geef) mening dat het andere gebruik van 0:gemodereerd, als afzwakking van de weging van latere moderaties een 'nutteloze verspilling' van waardevolle modpoints is
LauPro schreef op 08 February 2003 @ 13:03:
Maar dan heb ik nog niet helemaal antwoord op mijn vraag, als een eractie dus een scroe van 0 heeft dan moet die eerst positief worden gemod vóórdat het een 'echte' Troll kan worden (stel dat het een Troll zou zijn). Dat is toch niet helemaal de bedoeling lijkt mij? Want een reactie die al begint met 1 punt die kan wél na 2 keer een Troll worden.
de score heeft een hoger belang dan de moderatie-tag, een -1 blijft een -1, zelfs als de moderatie-tag 'inzichtvol' zou zijn, het effect op het Karma van de poster blijft gelijk.

de keuze om geen 'troll' moderatie-tag te baseren op één enkele moderatie is als bescherming van de poster; een 'troll' is een belediging, pas als er werkelijk twee mensen hier een troll aan geven is er een recht dit ook te publiceren als 'beoordeling' van de post.

Dat sommige -1's dan een 'verkeerde' moderatie-tag meekregen die 'te licht' is, is een effect dat wordt geaccepteerd, een LM heeft de mogelijkheid te gaan 'moderatie-tag-neuken', +1:ondergewaardeerd geven en vervolgens alsnog een -1:troll.

echter deze bezigheid heeft over het algemeen geen hoog aanzien onder de LM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Robin Vreuls schreef op 08 februari 2003 @ 11:56:

[...]

Maak daar maar vier van ;).
[...]
Bovendien worden ze alle vier slechts vol geteld als ze in de eerste acht uur na het plaatsen van een reactie zijn uitgedeeld.
RM-rf schreef op 08 februari 2003 iets later:

[...]

mn reacte betrof het vervangen van 0:gemodereerd door 0:overbodig en 0:informatief als oplossing voor het 'leeghalen van de modQ', het modereren van grotere aantallen reacties in een al langer bestaande thread, waarvoor nu de 0:gemodereerd is gedacht.
[...]
Zoiets dergelijks heb ik ook al eens geopperd. Het valt gewoon op dat de 0 gemodereerd mod-actie erg veel gebruikt wordt. Mijns inziens zelfs veel te veel, ik heb het idee dat er hele massa's draadjes onder de noemer weg is weg half gelzen en voorzien van een 0 gemod tag het archief ingaan. Maar dat is een vermoeden. Ik denk dat de tag loskoppelen van de score die meegegeven wordt al een boel helpt en dat je dus ook bij het uitdelen van een nul er toch een tag bij kunt plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door KeX op 08-02-2003 15:52 . Reden: zin omgeherverbouwd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:11

botoo

💀 too old to die young

ff een korte test gedaan:
De initiele +1 heb ik 9x een 0 gemodereerd gegeven.
Score: 1 (Gemodereerd)
Beoordelingen: +1, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, Totaal: 1 / 10x

vervolgens een +1 toegevoegd
Score: 1 (Informatief)
Beoordelingen: +1, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, +0.40: Informatief, Totaal: 1.4 / 11x

en nog een plusje erbij:
Score: 2 (Informatief)
Beoordelingen: +1, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, +0.40: Informatief, +0.36: Informatief, Totaal: 1.76 / 12x

We mogen dus stellen dat de 0 gemodereerd geen extra negatieve invloed uitoefend op verdere plus of min moderaties.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

botoo schreef op 08 February 2003 @ 17:19:

[testje van bo]

We mogen dus stellen dat de 0 gemodereerd geen extra negatieve invloed uitoefend op verdere plus of min moderaties.
Het is inderdaad erg relatief, het verschil tussen 0.36 en 0.40 doordat de reactie al gepijkerd staat is miniem, bovendien mag je ervan uitgaan dat na tien mods de reactie in he lagemen goed hoort te staan en is het effect natuurlijk niet voor niets afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Ikzelf gebruik de 0-Gemodereerd dan ook alleen maar bij nog ongemodde reacties (om ze uit de modqueue te halen), voor het overige heeft hij weinig nut.
Pagina: 1