Robin Vreuls schreef op 08 February 2003 @ 11:56:
Volgens mij vergeet je het nut dat je daarmee ook een reactie vaster kunt zetten op de score waarop die nu op staat, en het daarmee ook eens bent. Het gaat niet alleen om herstel werk, maar ook dat je een reactie van de +2 naar de +1 kunt halen of dat je de reactie vaster zet op +1. Het blijft hetzelfde.
de 'denkfout' die ik zie is datde waarde van een moderatie nu juist die weging is, een +1 tegen een -1; na meerdere moderaties zakt dat af, en kunnen mensen enkel effectief nog +0.7, of -0.38 geven bv.
een 0-moderatie heeft ook een
weging van 0, het is geen versterking van het huidige niveau, zoals het wel zou zijn als bv meerdere moderators het door hen wenselijk geachte niveau zouden aangeven en de uiteindelijke score een gemiddelde van de wenselijke score's van meerderen zouden zijn.
het 'afzwakking van de weging' van de volgende moderaties gaat uit van een theorietisch geval waarin de weging net dusdanig is afgezwakt dat de volgende moderatie de score niet laat doorslaan naar een hoger of lager punt, maar laat 'hangen' op bv 2.45;
gezien het feit dat een 0:moderatie hooguit een wegings-effect van 0.1 heeft op de volgende moderatie, een weinig voorkomend geval.
eerlijk gezegd raad ik de moderator eerder aan om op een ietwat later tijdstip nog een keer door de draad te wandelen en dan met het eerder bespaarde moderatiepunt de eventueel verkeerd staande reactie te corrigeren
Dat zou je kunnen doen, maar welke tag moet je dan de reacties toekennen die een gefundeerde mening geven van de poster? Dan moet je dus wel een inzichtvol gaan toekennen, terwijl het misschien helemaal niet zo is

.
een goed gefundeerde mening mag gewoon naar +2 (interessant), als mensen mogelijk beledigd raken kunnen ze alsnog -1-en gaan geven, maar dan is het gewoon een berekening tussen +1-en en -1-en.
mn reacte betrof het vervangen van 0:gemodereerd door 0:overbodig en 0:informatief als oplossing voor het 'leeghalen van de modQ', het modereren van grotere aantallen reacties in een al langer bestaande thread, waarvoor nu de 0:gemodereerd is gedacht.
ik heb een deels gevoelsmatige (het andere deel is de poging tot onderbouwing die ik hierboven geef) mening dat het andere gebruik van 0:gemodereerd, als afzwakking van de weging van latere moderaties een 'nutteloze verspilling' van waardevolle modpoints is
LauPro schreef op 08 February 2003 @ 13:03:
Maar dan heb ik nog niet helemaal antwoord op mijn vraag, als een eractie dus een scroe van 0 heeft dan moet die eerst positief worden gemod vóórdat het een 'echte' Troll kan worden (stel dat het een Troll zou zijn). Dat is toch niet helemaal de bedoeling lijkt mij? Want een reactie die al begint met 1 punt die kan wél na 2 keer een Troll worden.
de score heeft een hoger belang dan de moderatie-tag, een -1 blijft een -1, zelfs als de moderatie-tag 'inzichtvol' zou zijn, het effect op het Karma van de poster blijft gelijk.
de keuze om geen 'troll' moderatie-tag te baseren op één enkele moderatie is als bescherming van de poster; een 'troll' is een belediging, pas als er werkelijk twee mensen hier een troll aan geven is er een recht dit ook te publiceren als 'beoordeling' van de post.
Dat sommige -1's dan een 'verkeerde' moderatie-tag meekregen die 'te licht' is, is een effect dat wordt geaccepteerd, een LM heeft de mogelijkheid te gaan 'moderatie-tag-neuken', +1:ondergewaardeerd geven en vervolgens alsnog een -1:troll.
echter deze bezigheid heeft over het algemeen geen hoog aanzien onder de LM's
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen