[Win2K server] foutmelding

Pagina: 1
Acties:

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 12:32
Ik heb een win2k server met active directory draaien maar hij start op met 1 foutmelding:

Event ID 2506 en deze staat in het "systeem logboek".

"de waarde met de naam 'EnableOplocksForceclose' in de registersleutel 'Lanmanserver\Paramaters ' van de server is ongeldig. De waarde is genegeerd en de verwerking is voortgezet."

Deze sleutel komt 6 keer voor in de register met 4 x de waarde "1" en 2 x de waarde "0". Wat ik ook verander, de foutmelding blijft.
Wie weet wat dit is, of wat dit inhoudt?
Naar wat refereerd deze sleutel en welke waarde heeft dit in Windows?

• stretch
Ik ga der gelijk mee aan de slag.

Helaas, de verwijzing "irpstacksize"komt niet in het register voor.

Zou deze melding ook de oorzaak kunnen zijn waarom het bijna 2 minuten duurt eer de server is doorgestart na een reboot??
Hij draait op een P III 540 Mhz pc met 384 MB ram..Ik ben dus met MCSE 2000 bezig..

[ Voor 13% gewijzigd door stretch op 07-02-2003 23:56 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Moet dat trouwens niet gewoon EnableOplocks zijn?
Helaas, de verwijzing "irpstacksize"komt niet in het register voor.
http://is-it-true.org/nt/nt2000/registry/rtips1.shtml

[ Voor 29% gewijzigd door alt-92 op 08-02-2003 11:01 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• stretch
de melding is duidelijk....'EnableOplocksForceclose'..kan der ook niks aan doen..maar ik zoek verder........ ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

In zoverre duidelijk, dat je eventlog aangeeft dat dat een ongeldige key is.
de waarde met de naam 'EnableOplocksForceclose' in de registersleutel 'Lanmanserver\Paramaters ' van de server is ongeldig.
Zoeken met google geeft 0 hits op die key, wel als je zoekt op EnableOplocks en ForceClose apart.

Ik denk dat je die foutmelding kwijt bent als je de key renamed naar EnableOplocks.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt die sleutel ook gewoon weghalen; er komt alleen een event in je eventlog en daarin staat dat de waarde wordt genegeerd.
't Enige wat ik heb kunnen vinden is dat de waarde voor File Services voor MacIntosh gebruikt zou worden (in 1996 op NT3.51), als je dat niet hebt, lijkt 't mij een reden temeer om die sleutels te verwijderen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1