Toon posts:

[Samba PDC] Windows XP clients beheren in Windows XP?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het is me eindelijk gelukt om een PDC op te zetten :)
De PDC draait op een Slackware 8.1 server. Hieraan zitten 2 Windows XP Professional clients, het is niet veel maar ik wou het gewoon eens kijken hoe dat nou precies werkt enzo :)

Ik wil graag de clients (1 client van m'n vader) beheren via mijn Windows XP computer, alleen bij computer beheer zie ik alleen de locale gebruikers staan, ik wil dus dat ik alle netwerk gebruikers kan beheren (beleid enzo). Op mijn opleiding hadden we Windows 2000 Server geinstalleerd, daar had je allemaal handige tooltjes om de andere netwerk gebruikers te beheren. Is dit niet mogenlijk met Windows XP Professional omdat het niet echt als server bedoelt is? Of moet ik nog wat speciaals instellen?

Verwijderd

kweet niet veel van samba pdc af, maar zoiets zul je dus met en specifiek programma moeten doen denk ik, of via de server zelf

Verwijderd

Voor zo ver ik weet heb ie het erg goed gegokt. :-(

Als iemand hier wat meer over weet wil IK het ook weten!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer :(
Als ik Windows 2000 Server zou installeren zou ik dan wel de netwerk gebruikers kunnen beheren? Of kan Windows gewoon niet goed met samba samenwerken?

Ik denk dat ik "user manager voor domains" nodig heb (usrmgr.exe) klopt dit?
Alleen kan ik hem nergens vinden, heel google heeft hem niet, en de ftp van microsoft ook niet :|

edit:
ok, ik ben nu weer wat verder denk ik.
Ik heb q329357_WXP_SP1_x86_NLD.exe en rc2-adminpak.exe gedownload.
Nu heb ik de juiste tools, alleen kunnen ze niet naar m'n domain connecten :|
vaag..

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 01:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 23:43:
Jammer :(
Als ik Windows 2000 Server zou installeren zou ik dan wel de netwerk gebruikers kunnen beheren? Of kan Windows gewoon niet goed met samba samenwerken?

Ik denk dat ik "user manager voor domains" nodig heb (usrmgr.exe) klopt dit?
Alleen kan ik hem nergens vinden, heel google heeft hem niet, en de ftp van microsoft ook niet :|

edit:
ok, ik ben nu weer wat verder denk ik.
Ik heb q329357_WXP_SP1_x86_NLD.exe en rc2-adminpak.exe gedownload.
Nu heb ik de juiste tools, alleen kunnen ze niet naar m'n domain connecten :|
vaag..
Zo vaag is dat niet. Een Microsoft Windows tooltje werkt natuurlijk niet op Samba als het voor de échte Microsoft PDC geschreven is.

Kijk eens naar alternatieven, bijvoorbeeld Webmin.

Verwijderd

Dit is toch wel intressant, want op m'n stage plaats zou een goedkope home-dir linux server niet verkeerd zijn.

Verwijderd

Allereerst mis ik allerlei essentiele gegevens over je Slackware/Samba machine. Ik doel daarbij op versie van Samba (Slackware heeft tussentijds een upgrade uitgebracht van samba voor versie 8.1), en de config. Daarnaast vertel je ook niks over hoe je samba aan het werk hebt gekregen (users aangemaakt ?? etc)

Tevens mis ik dat je zelf al hebt gezocht. Je hebt wel allerlei pogingen op Windows geprobeerd maar ik lees niks terug wat je op Linux al hebt ondernomen, dat is je server.
Lees [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] eens door. Dan had je onder andere de volgende site kunnen vinden hoe je verder met Samba kunt omgaan http://hr.uoregon.edu/dav...ba-unofficial-single.html
Ook http://ftp.easynet.be/samba/docs/Samba-HOWTO-Collection.html bevat veel info.
Succes ermee.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.