Toon posts:

UT1+UT2K3 server opzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ben van plan op 100 mbit een game servertje te draaien.
Ik wil voor UT1 max 16players op de server en voor UT2k3 ook 16players.
Ik heb nu 192 MB ram maar ik denk dat dat niet genoeg is als de servers helemaal vol zitten, ..met PIII 700 processor en win xp.
Het gaat dus om een server voor internet games, niet LAN games.
Zal dit systeem voldoen ?
Of wat kan ik anders het beste eraan veranderen.

Verwijderd

meer geheugen, liefst 512... voor de rest zou ik er win2k op draaien, dan moet het denk ik wel lukken

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 23:31:
meer geheugen, liefst 512... voor de rest zou ik er win2k op draaien, dan moet het denk ik wel lukken
Linux is nog beter, en voor beide spellen kan je op Linux een dedicated server opzetten! En idd, voor een game server, liefst een dual cpu systeem met VEEL ram, liefst 1 GB of meer. Hangt uiteraard ook af van het aantal spelers voor de server :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 20:05
McFlipp schreef op 08 February 2003 @ 00:10:
[...]
En idd, voor een game server, liefst een dual cpu systeem met VEEL ram, liefst 1 GB of meer. Hangt uiteraard ook af van het aantal spelers voor de server :)
Niet alle spellen hebben zoveel vermogen nodig. Ik draai met gemak een Half-Life / Counter-Strike server op een Pentium IV 2000 met 2GB geheugen. Trekt een dedicated Unreal server zoveel meer?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gehoord dat ut2k3 en linux nogal veel geheugen trekt.. niet zo best iedergeval.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
eborn schreef op 08 February 2003 @ 00:15:
[...]
Niet alle spellen hebben zoveel vermogen nodig. Ik draai met gemak een Half-Life / Counter-Strike server op een Pentium IV 2000 met 2GB geheugen. Trekt een dedicated Unreal server zoveel meer?
Dat scheelt nogal hè, een P4 2000 met 2 GB geheugen tegen een P3 700 met 192 mb geheugen.
En 1 Half-Life server tegen 1 UT + 1 UT2003 server trek héél wat meer. Misschien dat 1 UT server wel lukt, maar om er een UT2003 server bij te doen heb je wel wat meer geheugen nodig in ieder geval.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
En als ik er 256 MB bij zet ? dus 192+256=448 MB totaal, en wel gewoon nog op die p3 700 laat draaien, met windows xp.
Kijk het gaat erom dat de server dus 32 players trekt, ook als er veel spam aan de gang is op die servers.
UT1: 16 players
UT2k3: 16 players

Zit er verschil tussen win2K en win XP voor een gameserver ?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Er stond een keer in een topic (die ik nu helaas niet meer kan vinden...) dat je ongeveer 40 Mhz per persoon moet rekenen en 16 MB geheugen per persoon moet berekenen, voor UT was dat geloof ik. Keer 16 is dus 640 Mhz en 256 MB geheugen. Voor het geheugen zou ik dus minimaal het dubbele nemen, omdat UT2003 een stukje zwaarder is. En met het aantal Mhz lijk je het ook niet echt te redden, maar dat is denk ik moeilijker up te graden.

The devil is in the details.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:14
640 Mhz voor een UT1 server is vrij overdreven. Maar UT2k3 is wel een stuk zwaarder. Dus ik denk niet dat je het haalt om in totaal 32 spelers te hosten op die bak. Maar ik zou zeggen, probeer het eens....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 20:05
MaRc0 schreef op 08 februari 2003 @ 10:39:
[...]

Dat scheelt nogal hè, een P4 2000 met 2 GB geheugen tegen een P3 700 met 192 mb geheugen.
En 1 Half-Life server tegen 1 UT + 1 UT2003 server trek héél wat meer. Misschien dat 1 UT server wel lukt, maar om er een UT2003 server bij te doen heb je wel wat meer geheugen nodig in ieder geval.
Ik reageerde op de reactie van McFlipp, waarin hij sprak over een dual cpu systeem met minimaal 1GB geheugen.

Verwijderd

dual PIII 700 misschien? ;)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Mijn 700Mhz server, met 128Mb trekt een UT / UT2003 / Quake3 server met gemak (4 players / 4 bots). Alleen niet tegelijk :P (Overigens draai ik dan de linux dedicated versie)

[edit]Overigens, trekt je internet verbinding wel 32 spelers?

[ Voor 16% gewijzigd door Tim op 09-02-2003 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Timpie schreef op 09 February 2003 @ 16:08:
Mijn 700Mhz server, met 128Mb trekt een UT / UT2003 / Quake3 server met gemak (4 players / 4 bots). Alleen niet tegelijk :P (Overigens draai ik dan de linux dedicated versie)

[edit]Overigens, trekt je internet verbinding wel 32 spelers?
Beter de openings post lezen.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Eens denken..
ik had had op m'n P1 233MHz met iets van 128MB RAM eens een LAN UT2003 Dedicated server opgezet.. Een aantal bots erbij, ik dacht een stuk of 16.
Met m'n andere PC connecte ik ermee, ik had een niet zo'n geweldige ping, maar toch goed spelbaar. 30 ofzo was het.
Dit was meen ik met een stuk of 10 ~ 16 bots, de CPU load was op 80% en geheugen niet op gelet, maar dat stond toch sowieso al vol (win98se) ;).

Die bots moeten echt worden aangestuurd door de server, wat bij normale spelers niet hoeft. Dus het lijkt me dat UT2k3 best daarop is te draaien als server.
UT1 gebruikt al sowieso niet enorm veel, dus ik denk dat het op het systeem van de topicstarter best wel eens goed zou kunne lopen.

🌞🍃

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Extra geheugen kan nooit kwaad natuurlijk. Verder is zouden die 2 servers best redelijk moeten kunnen draaien. Ik ken iemand die op een P500 met 256mb met linux 3 ut1 servers had draaien. omdat linux voor een hele lage cpu load zorgt.
Maar voor ut1 server kun je beter windows draaien. ut1 + linux werkt niet echt lekker.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Pagina: 1