Op mijn site wil ik de errors die ontstaan in mijn ASP pagina netjes opvangen en de admin (is [me]) een mailtje sturen...
Nu kun je dit doen door te wereken met:
Maar nu krijg je niet echt veel info los, alleen een vage omschrijving en een foutcode... Niet echt geweldig voor te debuggen... Want er staat geen Line nummer bij en "on error resume next" captured niet de hele pagina...
Oplossing 2:
Maak een custum error bestand op iis 5 (pagina 500-100) en gebruik het 'asp error'
object, daarmee kun je prachtige foutmeldingen er uit krijgen..
Echter mijn ik kan om een verder onbelangrijke reden hier geen gebruik van maken...
Is er een mogelijkheid om het ASP Error Object toch te gebruiken zonder custom error page?! Heb wat test dingen gedaan maar geen best resultaat, of de runtime error bleef zichtbaar ipv redirect of het ASP Error Object gaf geen nekele melding over een fout.
De code die ik gebruikt hebt komt linea recta van www.w3schools.com
Bijv:
test.asp
test2.asp
test2.asp zegt dat er geen enkele foutmelding was, waarschijnlijk komt dit doro de on error resume next op de vorige pagina, haal ik dit echter weg dan komt er een runtime error ipv dat ie redirect naar test2.asp
ziet er iemand enkele mogelijkheden, of is het per definitie onmogelijk?!
Nu kun je dit doen door te wereken met:
code:
1
2
3
4
5
| on error resume next if(err.number <> 0) etc.. |
Maar nu krijg je niet echt veel info los, alleen een vage omschrijving en een foutcode... Niet echt geweldig voor te debuggen... Want er staat geen Line nummer bij en "on error resume next" captured niet de hele pagina...
Oplossing 2:
Maak een custum error bestand op iis 5 (pagina 500-100) en gebruik het 'asp error'
object, daarmee kun je prachtige foutmeldingen er uit krijgen..
Echter mijn ik kan om een verder onbelangrijke reden hier geen gebruik van maken...
Is er een mogelijkheid om het ASP Error Object toch te gebruiken zonder custom error page?! Heb wat test dingen gedaan maar geen best resultaat, of de runtime error bleef zichtbaar ipv redirect of het ASP Error Object gaf geen nekele melding over een fout.
De code die ik gebruikt hebt komt linea recta van www.w3schools.com
Bijv:
test.asp
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <%
On Error Resume Next
Response.Wite("test")
If Err.number <> 0 Then
Response.Redirect("test2.asp")
End if
%> |
test2.asp
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <%
dim objErr
set objErr=Server.GetLastError()
response.write("ASPCode=" & objErr.ASPCode)
response.write("<br />")
response.write("ASPDescription=" & objErr.ASPDescription)
response.write("<br />")
response.write("Category=" & objErr.Category)
response.write("<br />")
response.write("Column=" & objErr.Column)
response.write("<br />")
response.write("Description=" & objErr.Description)
response.write("<br />")
response.write("File=" & objErr.File)
response.write("<br />")
response.write("Line=" & objErr.Line)
response.write("<br />")
response.write("Number=" & objErr.Number)
response.write("<br />")
response.write("Source=" & objErr.Source)
%> |
test2.asp zegt dat er geen enkele foutmelding was, waarschijnlijk komt dit doro de on error resume next op de vorige pagina, haal ik dit echter weg dan komt er een runtime error ipv dat ie redirect naar test2.asp
ziet er iemand enkele mogelijkheden, of is het per definitie onmogelijk?!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 22:47 ]