Toon posts:

[Samba] Win XP vindt geen domain controller

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
OK beste mensen, dit probleem houdt me al bijna 3 ganse dagen/nachten bezig, ik heb alle mogelijke tutorials gelezen, gegoogled tot het er langs m'n oren uitkwam maar het werkt nog altijd niet 8)7

Eerst had ik een probleem dat windows van het domain dat ik ingaf geen dns kon vinden en ook iets over srv. Ik heb dan maar als workgroup in smb.conf m'n dyndns naam ingegeven en dat ook als domain ingegeven in windows xp maar nu klaagt hij over het volgende:

###################################################

Let op: deze gegevens zijn bedoeld voor een netwerkbeheerder. Neem contact met de netwerkbeheerder op als u geen netwerkbeheerder bent. Meld bij uw netwerkbeheerder dat u deze gegevens hebt ontvangen en dat deze gegevens zijn opgeslagen in het bestand C:\WINDOWS\debug\dcdiag.txt.

De Service Location (SRV)-bronrecord is met succes opgevraagd uit DNS voor het vinden van een domeincontroller voor het domein mylinux.homeftp.net:\r

De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.mylinux.homeftp.net

De volgende doemincontrollers zijn in de query gevonden:

(geen domeincontrollers gevonden)
Mogelijke oorzaken van deze fout zijn:

1. Host (A)-records die de naam van de domeincontroller koppelen aan IP-adressen ontbreken of bevatten onjuiste adressen.

2. De domeincontrollers die in DNS zijn geregistreerd zijn niet met het netwerk verbonden of werken niet.

Klik op Help voor meer informatie over hoe u het probleem kunt oplossen.

###################################################

Ik heb lang op google gezocht maar ik vond nergens een gelijkaardige fout. Bij de meesten ging het bij het aanmelden mis :'(

Volgens mij ligt het in smb.conf ofwel aan de workgroup ofwel ergens aan windows xp die van met het ingegeven domain geen raad geeft.

Ik vermoed dat door m'n dyndns naam in te geven windows gaat zoeken bij de dns van m'n provider ofzo en zo langs de verkeerde kant komt en geen pdc vindt... :?

M'n smb.conf kan je hier vinden: http://kbr.mylinux.homeftp.net/smb.conf

Alvast veel dank op voorhand want ik ben zo wel wat ten einde raad _/-\o_

PS De server draait SuSE 8.0 en de samba versie is: 2.2.7a-SuSE

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 22:50 ]

Verwijderd

Ik denk dat je het probleem zelf al heb gevonden.
Zet eens een local.linux.bogus dns op, een locale DNS. Vergeet de reverse dns niet. En laat 'm daar es op verbinden. Ik denk dat het wonderen doet. :)

Verwijderd

Topicstarter
En moet ik dat op de linux server doen of op de windowsclient?? En is die local.linux.bogus een progje ofzo?

Anyway, alvast heel erg bedankt _/-\o_ :*)

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
gewoon op de lin server een fake dns opzetten (oftewel even bind instellen) en dat als domain opgeven *werkte bij mij iig wel*

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Topicstarter
Dus een dns-server op de linux-bak instellen en daar oa invoegen dat: mylinux naar 192.168.254.1 moet vertaald worden? En dan 192.168.254.1 als dns-server in windows toevoegen?

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik ben nu bezig bind9, bind9-devel & bind9-utils te installeren, hopen dat het werkt ;)

BTW in /etc/resolv.conf stond oa deze lijn:

domain mylinux.homeftp.net

Moet die gelijk zijn aan het domain voor samba??

OK, bind werkt, om nu te maken dat windows het domain wel vindt moet ik nu wat doen. Een of andere regel in /etc/named.conf invoeren? O-)

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 14:07 ]

• joris joris
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 18:07
Misschien een domme vraag, maar hoe kom je aan die log file? Krijg je dat als je de computer aanmeld op het domein, via eigenschappen deze computer, network id? Bij mij lukt dit namelijk wel, het aanmelden op het domein, maar als je dan opnieuw op hebt gestart kun je je vervolgens niet met een username inloggen op het domein want dan komt hij met een melding dat hij het domein niet kan vinden en/of de computer account niet is gevonden.

Om dit te verhelpen moet je als administrator naar configuratiescherm > administrative tools > local security policy. En hierin naar local policies > security options. Dan moet je aan de rechterkant alles mbt tot domein aanmeldingen, domain members en encryptie daarvan op disabled zetten, dit zijn zo uit mn hoofd 3 stuks.

[ Voor 3% gewijzigd door joris joris op 08-02-2003 16:08 ]

Verwijderd

moet je niet z'n registry hack doen in XP om wat extra security zooi uit te zetten die samba niet tof vindt???

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost, het lag idd zoals ik vermoedde aan de DNS maar nadat ik in de file c:\windows\system32\drivers\etc\lmhosts het volgende invoerde lukte het wel:

ip-adres v/d pdc domain
(192.168.254.1 mylinux)

Bedankt voor al jullie hulp :)
Pagina: 1