Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Logo op plexi gemaakt

Pagina: 1
Acties:

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03
Ik ben weer eens aan het prutsen gegaan met wat rotzooi wat in mijn kamer rondzwierf... en dit is het resultaat :9
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/1750/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/1783/full.jpg

hoe hebben we dat gemaakt?
uhm.. nou, je neemt 2 plexiglas plaatjes, en slijpt/boort whatever het logo eruit,
en dit heb ik dus in twee lagen gedaan, achter de voorste een blauwe ccfl, en achter de achterste dus een rode, dan krijg je zo'n soort effect.
Best leuk effect :*)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ziet er gelikt uit, maar ik vind ccfl's net weer even te duur voor zoiets. Ik zou het dan met leds doen. Als het goed is krijg ik binnenkort een zooi leds van de inkoopactie en ga ik de stukjes plexi die ik nog rijk ben ook eens even gebruiken voor zoiets moois als jij hebt.

Hoelang heb je erover gedaan om dit te maken?

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

gaaf! alleen ziet zijn oog er raar uit, die had misschien beter blauw kunnen blijven, en dan die stip rood

Verwijderd

stoer!!! Maar nu heb ik nog wel een vraagje. Hoe heb je de plaatjes (3mm dik??) aan elkaar gekregen? lijmen of nog niets mee gedaan??

Verwijderd

nice! Ik ga ook een logo op 2 lagen plexi maken. Hoe dik zijn deze plexi plaatjes van jou?

• Felyrion
ik heb het met zo'n mini boortje gedaan, dus gewoon voorzichtig met de boorkop over het plexiglas gaan, en vooral niet uitschieten ;)

en nee, ik heb de plaatjes nog niet aan elkaar gemaakt, ik weet nog niet wat ik ermee moet, of ik plak ze op de blinde kant van mijn pc (andere kant zit al een window in) of ik gooi hem in een andere kast.
Ze zijn 2mm dik btw

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

:9~

Ik vindt het erg mooi, ga je dit nu in een window inbouwen of zit het al in een window, kan het niet echt opmaken uit de foto's.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Die is mooi.. ik ga ook maar achter mijn glowpad een plaatje maken.. (als ik tijd heb..)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Odin schreef op 07 February 2003 @ 23:00:
:9~

Ik vindt het erg mooi, ga je dit nu in een window inbouwen of zit het al in een window, kan het niet echt opmaken uit de foto's.
lees zijn vorige post even :7

best wel bruut noiot zo over nagedacht en eigelijk best simpel, goed idee voor mijn aankomende Custom Case...

hier zal ik zeker gebruik van maken ;)

[ Voor 40% gewijzigd door DirkT op 07-02-2003 23:17 ]

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Verwijderd

Leuk gedaan, lijkt op wat die ene gekke fin van de Cryomod steeds doet :7
Waar heb je dat plexi trouwens gekocht ?

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Misschien een tip; als je een ontwerp op sheet uitprint, die er op plakt en over de geprinte lijntjes frees/slijpt oid kan je maken wat je maar wil.
Kost je alleen 2 druppels inkt en een sheet.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Felyrion
plexi heeft mn pa zomaar een keer meegebracht... dus geen id waar en voor hoeveel ofzo
Misschien een tip; als je een ontwerp op sheet uitprint, die er op plakt en over de geprinte lijntjes frees/slijpt oid kan je maken wat je maar wil.
Kost je alleen 2 druppels inkt en een sheet.
ik heb het uitgeprint op gewoon papier, en die erachter geplakt, werkt ook best aardig, je moet alleen wel n beetje rechte lijntjes kunnen trekken, want als je uitschiet ben je een lelijke kras rijker :p

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:49

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

GsJosh schreef op 07 February 2003 @ 22:50:
wat komen hier ongeloofelijk veel mods van http://hw.metku.net/ voorbij!!
van zijn site:

Well, here it is. You have seen it and now it is your turn to build one. :) Improve it, alter it, redesign it etc. Now that you have seen that it is possible to build such a case, why not take it to the next level. This was something that I needed and I'm certain that your needs can be completely different but maybe this is the heart of the modding. You can always build what you need. :)
Dus waarom niet?
Hij maakt mooie mods, en de mod die de TS gemaakt heeft vind ik ook zéér mooi :) ik denk dat ik ook eens zoiets ga maken voor mijn casewindow! Dat ziet er zeer gelikt uit, mijn pa heeft ook net een dremel cloon gekocht dus :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
:9~ ziet er zeer bruut uit! knap stukje handwerk moet ik zeggen, kan je es zoiets voor mij maken? :P nah, geintje hoor... een modder moet dat zelf kunnen :) misschien een idee voor me volgende case :D

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

Ziet er zeker wel strak uit
heb ook een keer iets probere te "frezen"
in plexie alleen dat lukte me niet goed :)
paar keer uitgeschote |:( maarjah weet eigelijk niet waar ik die plaat gelaten heb
Orin schreef op 08 February 2003 @ 00:46:
echt :9~ _/-\o_ :9~

ik wou dat ik zoiets kon maken (serieus geval van 2 linkerhanden)
Dat is onzin hoor :)
met beetje oefenen lukt jou dat ook

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 11:15 ]

Verwijderd

vraagje, als je een vakje uitfreest, word dan het hele vakje gekleurd of alleen de randen??

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 12:24:
vraagje, als je een vakje uitfreest, word dan het hele vakje gekleurd of alleen de randen??
alleen de randen, tenzij je het vakje "arceert" met fijne streepjes

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 14:50

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

idee: neem 3 plaatjes plexi, 3 ccfl's/leds/whatever in rood groen en blauw en je kan misschien een full color afbeelding maken (is moeilijk, maar met beetje denkwerk over welke lijn waar moet)

• Felyrion
hehe, ja in theorie zou het moeten kunnen.... je zou allemaal stipjes moeten zetten ofzo, net als ze in de krant doen, maar ik verwacht niet dat het gaat werken op plexiglas :p

Verwijderd

Errug cool gemaakt Falcon!

Firestorm, succes met het maken van een full colour afbeelding. Tuurlijk kan dat, misschien is er op het internet een programmatje te vinden dat een gewone afbeelding zo weergeeft, dat je alleen maar Rood Groen en Blauw krijgt. Dan zou het al een stuk makkelijker worden. Maar op plexiglas is misschien niet zo goed idee, dan krijg je een gammel plaatje plexiglas, of je zou de gaatjes groter moeten maken en verder uit elkaar, maar dan krijg je weer een onduidelijker plaatje. Leuk idee, maar moeilijk te maken lijkt mij.

Firestorm, probeer het eens zou ik zeggen.

• Kr3Kr
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

Ik heb het wel eens geprobeerd met een dremel, en een frees. Enige probleem was dat het plexiglas dan ging smelten aan de freeskop. ben je helemaal door het plexi heen gegaan ofzo?

Gregor van Egdom Krekr

• Felyrion
nee, ik heb gewoon een heel dun spoortje getrokken, dat gaat goed. Als steeds kort het plexiglas wegslijpt smelt het niet zo snel.

• Chainsaw
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-11 16:41
ik had em zo met leds:
Afbeeldingslocatie: http://vvdw.web1000.com/images/foto's%20in%20mods/plexi/DSC02030.JPG

hier meer: site

• Felyrion
ik heb met ccfl's gedaan omdat ik de spreiding van het licht dan wat beter vind, anders moet je altijd meerdere leds gebruiken, maar die ziet er idd ook heel nice uit

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dat blauw voor en rood achter snap ik wel, maar hoe heb je de lampen zitten? het lijkt mij dat 1 lamp beide verlicht...

Of verlicht een lamp alleen maar de 'krassen', dat de volgende plaat er met een kleine tussenruimte achter zit (het licht door die ruimte, door de gladde kant geen effect)...

Maak eens een pic van boven gezien, of een tekening.

Ik zie het zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
  ||    ||
  ||    ||
  ||    ||
  ||    >|
  >|    ||
  ||    ||
  ||    ||
O ||  O ||     >= verlichte kras   O = ccfl

Heb ik zo gelijk?

-edit-
Hmm, simie55 ziet het wat anders, dat lijkt mij meer geschikt voor 1 laag.

[ Voor 10% gewijzigd door Resistor op 08-02-2003 21:23 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 22:14

Freakaz0id

RC Geek

Ik heb n computer graveer machine die dat heel mooi kan.
Meer weten, mail me maar.

• Felyrion
Resistor schreef op 08 februari 2003 @ 21:13:
Dat blauw voor en rood achter snap ik wel, maar hoe heb je de lampen zitten? het lijkt mij dat 1 lamp beide verlicht...

Of verlicht een lamp alleen maar de 'krassen', dat de volgende plaat er met een kleine tussenruimte achter zit (het licht door die ruimte, door de gladde kant geen effect)...

Maak eens een pic van boven gezien, of een tekening.

Ik zie het zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
  ||    ||
  ||    ||
  ||    ||
  ||    >|
  >|    ||
  ||    ||
  ||    ||
O ||  O ||     >= verlichte kras   O = ccfl

Heb ik zo gelijk?

-edit-
Hmm, simie55 ziet het wat anders, dat lijkt mij meer geschikt voor 1 laag.
zo zit het inderdaad, het zijn gewoon twee plaatjes die dicht tegen elkaar zitten met aan de onderkant van elke plaat een ccfl (beetje afgeschermd met plakband oid)
zoiets:
|| ||
|| ||
|| ||
|| ||
o | o

maar ik zal morgen wel ff picje maken van de zijkant

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 13:51
Waarom is bij dat Falcon logo, die letters in 2 stukken?

Maar verder, leuk id, en ziet er ook mooi uit :)

Verwijderd

Ben je helemaal door de plaat heengegaan of wat? Post es een link naar de guide want ik snap er helemaal nix van :P
Verder wel heel mooi natuurlijk! :)

Verwijderd

DARN men !
Lees ff de topic!

BTW Falcon mooi gedaan!, Gij brengt Vanz weer op ubergeile gedachtes om zijn 2 cm plaat lexaan uit de kast te trekken :P

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 18:43

NEK

Daar heb ik slechts 1 woord voor:

WOUW!

• Kr3Kr
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 13:51:
Ben je helemaal door de plaat heengegaan of wat? Post es een link naar de guide want ik snap er helemaal nix van :P
Verder wel heel mooi natuurlijk! :)
Falcon schreef op 08 February 2003 @ 15:53:
nee, ik heb gewoon een heel dun spoortje getrokken, dat gaat goed. Als steeds kort het plexiglas wegslijpt smelt het niet zo snel.

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

zeeeer mooi gedaan petje af jonge _/-\o_

• justifire
  • Laatst online: 22:24

justifire

Shut up and squat !!

Dit ziet er echt :~ uit zeg !!!
Ga toch ook eens nadenken om zoiets te maken.
Maar hoe diep ben je nou gegaan?
Een krasje is genoeg als ik het goed begrijp, maar krijg je geen verschil te zien als je ergens iets dieper gaat?
Verder Supermooi!!!

[ Voor 42% gewijzigd door justifire op 10-02-2003 16:16 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Erg netjes! Heel origineel :)

• justifire
  • Laatst online: 22:24

justifire

Shut up and squat !!

Zou je dit nou ook gewoon met ijzeren pen kunnen doen?
Zeg maar met een spijker of een graveerpen?
Geef eens wat meer info aub over de diepte en breedte van de lijnen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• almightyarjen
  • Laatst online: 01:22

almightyarjen

When does the hurting stop?

justifire schreef op 10 February 2003 @ 18:41:
Zou je dit nou ook gewoon met ijzeren pen kunnen doen?
Zeg maar met een spijker of een graveerpen?
Geef eens wat meer info aub over de diepte en breedte van de lijnen.
Het is met een klein boortje gedaan: als je de lijnen dikker wilt hebben, gebruik je een dikker boortje :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Felyrion
idd, gewoon een klein boortje, en dan gewoon lijntjes trekken.. met een spijker of pen lijkt me niet echt een succes... het is dan wel heel moeilijk om een beetje diepte te krijgen.
ik heb de spoortjes ook niet echt heel diep, maar wel zodat er licht op valt, net onder het oppervlak van de plaat.

hier nog een closeupje van zo'n stukje:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/1926/full.jpg
je ziet wel dat ik het vrij snel gemaakt heb, het kan netter, maar vanaf een meter of 2 ziet het er gewoon scherp uit

Verwijderd

Hmmm ok maar ik snap het alsnog niet.
En als ik "Darn Men lees de topic" zeg krijg ik meteen een OW... Beetje aardig kan wel want ik heb de hele topic gelezen. Maar ik snap het niet. Hoe komt het dat je niet gewoon de hele plaat hiermee verlicht?
Daarom zou ik dus ook graag de guide zien. Maarja de URL daarvan opzoeken is natuurlijk veeeel meer werk dan mij ff afsnouwen...

Verwijderd

Maak ff een goede foto van de zijkant, dan kunnen we zien hoe die cfl's onder de plexi zitten.
Pagina: 1