Ja idd goede vraag,
hoe deelje een gewone scanner??
hoe deelje een gewone scanner??
|we live in the history of a mad man Mr. G |
Verwijderd
Nou heb ik het dus niet over een gewoon scannertje, maar een die voorbereid was om via een UTP kabel in een Novell omgeving te worden opgenomen.
Bij gewone LPT of USB scannertjes heb ik persoonlijk dit nog nooit gezien.
Bij gewone LPT of USB scannertjes heb ik persoonlijk dit nog nooit gezien.
Verwijderd
Heb thuis een HP6200c scanner (USB) en die kan je delen op het netwerk. Op de pc waar die aanhangt draait een soort server-tooltje en op de client installeer je de remote software. Werkt als een trein...
Hallo,<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Heb thuis een HP6200c scanner (USB) en die kan je delen op het netwerk. Op de pc waar die aanhangt draait een soort server-tooltje en op de client installeer je de remote software. Werkt als een trein. Als het bij een sukkel als ik werkt, werkt het bij iedereen.[/quote]Hoe doe je dat dan Arnoudo???? Want volgens mij kan dit niet.
Excuses voor het geintje,
LOL!!!
Hoi.
BansheeBoy Se
, Let him be the best, so he can eat a boterham with pindakahs!!!
Excuses voor het geintje,
Hoi.
BansheeBoy Se
:{ ²
Verwijderd
Kan je mij ook vertellen wat dat voor software is ? Ik *moet* hier ook een scanner delen want anders moet ik eerst 5 trappen af, iets inscannen, uploaden & weer terug naar boven 
dat remote scannen lijkt me wel lachen
dat remote scannen lijkt me wel lachen
maarehh, wat heeft het verder voor nut? je moet toch iets onder de scanner leggen (of je handige behulpzame broertje ff laten lopen
)...
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 17:10 schreef The Spider het volgende:
maarehh, wat heeft het verder voor nut? je moet toch iets onder de scanner leggen[/quote]Ja idd, ik vind het ZO grappig dat dit toch weer iedere keer wordt gevraagd....
Een beetje denken zou toch voldoende moeten zijn...maarja.
En btw, je kunt toch scannen en dan (zeg maar) uploaden naar je peeceetje. (of achteraf downen vanaf je peecee).
Of wat ik doe, scan opslaan naar de HD van je eigen peecee over het netwerk.
maarehh, wat heeft het verder voor nut? je moet toch iets onder de scanner leggen[/quote]Ja idd, ik vind het ZO grappig dat dit toch weer iedere keer wordt gevraagd....
Een beetje denken zou toch voldoende moeten zijn...maarja.
En btw, je kunt toch scannen en dan (zeg maar) uploaden naar je peeceetje. (of achteraf downen vanaf je peecee).
Of wat ik doe, scan opslaan naar de HD van je eigen peecee over het netwerk.
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Verwijderd
Bij die HP6200c zit dat delen standaard in het bijgeleverde software pakket. Cd erin en installeren dan staat het op de "server" pc. Op de client dan kiezen voor een client install en dan zet tie daar wat drivers neer en kan je scannen.
Heeft dus niks met het delen in Windows zelf te maken, het zit in de drivers en software van HP. Of andere versies van HP scanners dat ook kunnen weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee.
Oh, en het makkelijke van delen is dat als je Pa lekker achter ze pc zit te werken en jij wilt scannen met de scanner die daar ook aan hangt dan kan dat gewoon, hoef je niet te wachten tot tie klaar is. Dus het kan wel degelijk nut hebben, dan maar wat heen en weer lopen. Is wel zo goed voor de gezondheid en de lijn, de gemiddelde computeraar zit toch al te vaak achter ze pc
Heeft dus niks met het delen in Windows zelf te maken, het zit in de drivers en software van HP. Of andere versies van HP scanners dat ook kunnen weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee.
Oh, en het makkelijke van delen is dat als je Pa lekker achter ze pc zit te werken en jij wilt scannen met de scanner die daar ook aan hangt dan kan dat gewoon, hoef je niet te wachten tot tie klaar is. Dus het kan wel degelijk nut hebben, dan maar wat heen en weer lopen. Is wel zo goed voor de gezondheid en de lijn, de gemiddelde computeraar zit toch al te vaak achter ze pc
Wat het nut er van is. Ik heb namelijk een peeeetje staan die het internet deelt en aan gezien ik de enige ben met een scanner dus kan iedereen die gebruiken dan gebruiken zij mijn pc er niet meer voor (idem dito voor printer alleen die doet het al goed)
Pagina: 1