Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LCD] 256x128 Help Toshiba controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een leuk LCD schermpje, het komt uit een oude UNISYS/ACER server, het werkt nog prima want er zit nog een eigen controller bij die een paar leuke ding laat zien als hij nog in een orginele server zou zitten.

Er zitten alleen een paar rare controllers op waar ik geen info van kan vinden, nl de T6B36 en T6B07 van toshiba, ook zit er een touchscreen op.

de aansluiting zelf gaat met 9 pennetjes naar het lcd.

weet iemand raad ?????

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rfladsl/lcd.jpg

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Mooi dingetje, maar helaas kan ik uit deze informatie te weinig opmaken. Je zegt zelf al dat er geen info op te googlen is, en dat het een eigen controller heeft. Hier schieten we helaas niet zo veel mee op... Die controller genereert dus waarschijnlijk ook de plaatjes en scanned het touchscreen. Een 9 polige aansluiting is een beetje vreemd, helemaal als je bedenkt dat er van de 9 minstens 4 van het touchscreen zijn (Tenzij er een aparte kabel van het touchscreen panel komt) Maak eens wat extra scans/pics van de aansluitingen, chips en verdere info. Anders kom je er niet veel verder mee dan dit.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Cornholio2001 schreef op 08 februari 2003 @ 00:20:
Mooi dingetje, maar helaas kan ik uit deze informatie te weinig opmaken. Je zegt zelf al dat er geen info op te googlen is, en dat het een eigen controller heeft. Hier schieten we helaas niet zo veel mee op... Die controller genereert dus waarschijnlijk ook de plaatjes en scanned het touchscreen. Een 9 polige aansluiting is een beetje vreemd, helemaal als je bedenkt dat er van de 9 minstens 4 van het touchscreen zijn (Tenzij er een aparte kabel van het touchscreen panel komt) Maak eens wat extra scans/pics van de aansluitingen, chips en verdere info. Anders kom je er niet veel verder mee dan dit.
Och... als het LCD serieel word aangesloten is 9 pinnen zat.

Maar met zo weinig info valt er niet goed te zoeken naar specs..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Creepy schreef op 08 February 2003 @ 11:06:
[...]

Och... als het LCD serieel word aangesloten is 9 pinnen zat.

Maar met zo weinig info valt er niet goed te zoeken naar specs..
Ik zag ergens staan dat het serieel aangesloten werd.

Misschien kun je hier wat vinden?

Voor de rest kan ik niet veel vinden. Volgens mij is dit een speciale toshibachip die alleen bij toshiba gebruikt worden, waar er dus ook weinig datasheets voor zijn. Bij de fabrikant (toshiba) is er misschien informatie te vinden. :?

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn twee losse printplaaten, eentje met een controller unit en een i2c bus voor de interface met de server. de verbinding met het lcd (tweede printplaat) vindt plaats via 9 pennetjes, dus de verbinding met de controller. verder zit er een losse folie connector voor het touchscreen aan de tweede printplaat vast. Ook zit er een kabeltje voor de backlight.

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Waarschijnlijk dat je in een van de links die hier in de lijst vermeld zijn wel verder wordt geholpen, staat zeker info in over deze schermpies. Die ICs achterop het LCD zelf zijn de row- en colom drivers, de controller zit idd apart op dat aparte printje. Waarschijnlijk een T6369c of equivalente controller.

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Pagina: 1