Abit KT7, Duron 700 & Viper 770: no go

Pagina: 1
Acties:

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Heej all,

Zeg ik heb net een nieuwe PC, een Abit KT7 (non-raid), met een Duron 700 erop. 128 MB memory (Infineon PC133) en een Viper 770 (non-ultra) maken de zaak nog even af, samen met een Maxtor 15.3 Gb harddisk.
Nu gaat alles goed met deze combo, behalve het spelen van 3D-spelen, of het draaien van een 3D-applicatie (applicatie loopt vast, zwart scherm, dus zelfs het eerste frame wordt niet gerenderd).
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ik heb al geprobeerd (zomaar handmatig hoor) om wat andere AGP Drive Strenghts op te geven, andere snelheden (AGP 1x, AGP 2x, AGP 4x). Ik heb m'n DIMM-chip al in een ander slot geplaatst, ik heb m'n Windows al opnieuw geinstalleerd, ik heb de 4-in-1-drivers geinstalleerd, zowel met turbo-vxd voor de AGP als met een standaard-vxd voor de AGP, ik heb Windows 98 eerste versie en tweede versie gehad. Testen van Direct3D (ook fullscreen) gaat wel goed, ook met hardwarerendering (nu is dat een belachelijk simpel kubusje, maar 't gaat om het idee).
Ik heb zowel DirectX 7 als DirectX 8 geprobeerd. Bij AGP 4x heb ik de jumpers op de kaart omgezet volgens de beschrijving op de site van Diamond.

Ehm, help?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

gebruik je wel de goeie drivers voor je videokaart ? heb je shadow wel uit staan in
de bios ?
gebruik de nvidia 5.45 driver is de beste voor de 770 (gebruik ik zelf ook)
aleen heb ik een abit be6 II pIII 650@902
256 mb ram en een overgeclockte agp bus
maare draaien als een banaan !
overig de770 is ook overclocked !
gr

jakob

Verwijderd

ik heb dezelfde spulletjes als jij. Dus ook een KT7, Duron 700 en Viper 770.

Je kan in je bios 2 voltages hoger zetten, ik weet alleen ff niet meer hoe ze heten. De bovenste is van je CPU, en de onderste staat standaard op 3,30 volt. Als je deze verhoogt, verhoog je het voltage van je AGP slot volgens mij. ( Heb ik eens gehoord ergens... ) Misschien dat het dan werkt...

Er is ook een kans dat ik de plank compleet missla, maar dan is er ongetwijfeld iemand die me daar op zal wijzen.

GL!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Ah je bedoelt IO-voltage Goblin?
Hoe hoog heb je 'm zelf staan? Ik had 'm al op 3.4 geprobeerd, moet 3.5 nog proberen.
Welke drivers gebruik je eigenlijk? En heb je 'n Ultra of een gewone net als ik?
Wil je eens kijken hoe je instellingen staan, en welk OS je gebruikt enzo, het maakt niet uit hoeveel werk het is ik wil gewoon een spelletje kunnen doen en 3Dmark enzo daar heb ik het systeem voor gehaald.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 10:58 schreef Tony Vroon het volgende:
Ah je bedoelt IO-voltage Goblin?
Hoe hoog heb je 'm zelf staan? Ik had 'm al op 3.4 geprobeerd, moet 3.5 nog proberen.
Welke drivers gebruik je eigenlijk? En heb je 'n Ultra of een gewone net als ik?
Wil je eens kijken hoe je instellingen staan, en welk OS je gebruikt enzo, het maakt niet uit hoeveel werk het is ik wil gewoon een spelletje kunnen doen en 3Dmark enzo daar heb ik het systeem voor gehaald.[/quote]een redelijk vette config kopen voor een 3dmark, lame fuck die je bent.

http://mrfloris.com

Verwijderd

Het zou kunnen helpen als je in je bios even "update ESCD" aanzet.
Ik had ooit ook problemen van dit soort, en dat loste het op :)

Verwijderd

ik had het probleem bij mijn systeem ook, na het inbouwen van en betere 300w voeding en een nieuwe processor koeling was het probleem verholpen.

heeft je kast wel een 300w voeding of 230 of 250?

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
A-Open HQ08, 300 watt, zelfs Athlon certified dus dat zal het probleem niet zijn. ESCD reset zal ik nog even proberen, en ik installeer m'n Windows nog maar es opnieuw.

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
OK ESCD reset loste niks op, maar goed idee.
Toen zag ik dat in de BIOS het IRQ van de videokaart niet gedeeld was maar in Windows wel, dus ik heb handmatig IRQ's toegewezen in de BIOS, zodat Windows ze niet kon overriden.

Resultaat: videokaart-IRQ niet gedeeld, zelfde probleem :'(

Damn damn damn, daar is m'n mooie nieuwe Duron dan, en ik kan er geen spellen op spelen :(.

Verwijderd

ik heb um dus op 3,4 volt staan en bij mij loopt ie als een zonnetje. Ik gebruik win98 eerste editie, en de standaard drivers van diamond werkt ie ook best mee. Ik heb wel een Ultra, maar dit zou geen verschil moeten maken eigenlijk.

Ik ken wel iemand die ongeveer hetzelfde probleem had met zijn Geforce, die klapte er ook uit bij 3d games. Dat lag ook aan het voltage dat aan de AGP poort gegeven wordt ( die 3,30 volt )

tsja, als het daar niet aan ligt, vrees ik dat ik niet echt veel voor je kan betekenen

nieuwste detonators proberen?
laatste directX?
uuuhm

Suc6 :)

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 15:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Toony, welke geluidskaart heb je erin hengen. Als het er 1 met een vortex chipset is (Diamond MX300 bijvoorbeeld) dan moet je niet de drivers van diamond gebruiken maar die van vortex. www.vortexofsound.com

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Ik heb inderdaad een Vortex-geluidskaart (merkloos dingetje, Aureal Vortex I), ik gebruik al drivers van Aureal ipv de meegeleverde zooi.
Ik ga nu eens Diamond-drivers proberen ipv detonator-drivers van nVidia. Toch ook maar weer eens DirectX 8 er weer op.
En wat het nou is :?
Weet iig wel dat 't al veel te lang duurt |:(

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Ik ga zo maar es Abit Nederland opbellen want ik heb het idee dat het of een hele vage incompatibiliteit is van de Abit KT7 i.c.m. de Diamond Viper770 Rev. A (non-ultra) of een instabiele AGP-spanning ofzoiets.
Gezeik :(

Verwijderd

skloote voor je :(

Verwijderd

ummhh in de BIOS al geprobeerd init display AGP first geprobeerd ?
zag ik bij een zelfde topic hier ..

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Pff jongens dit geloven jullie nooit!
Altijd eerst netjes Windows geinstalleerd (kon ik op 't laatst zowat met m'n ogen dicht) dan 4-in-1 dan DirectX en dan de rest.
Nu es een keertje de geluidskaart vergeten en hoppa, draaien.
Is 't dus de Aureal Vortex-1 chip op m'n geluidskaart (ik gebruik reference-drivers van Aureal).
Supervaag eigenlijk, 3D-modus met de videokaart liep vast, maar ik heb MP3'tjes en alles gedraaid.
Nou ja anyway, ik zal het even naar Abit mailen (en draai nu met een of ander goedkopie ISA-klotekaartje, gauw wat anders regelen).

Verwijderd

LOL =)
iig wel VET dat ie het nu doet =))
8-)
Pagina: 1