Toon posts:

[XP] Hoe krijg ik me windows geinstalleerd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kben computer van me vriend aan het installen, ik heb alles al geformateerd. daarna cd in, booten, krijg blauwe installatiescherm, tijdje wachten dan komt er in witte tekst onderaan "windows is starting". en dan freezed ie. verder dan daar kom ik niet. dus heb ik alle hardware eruit getrokken, geluidskaart, netwerkkaart enzo. alles gecontroleert, staat zoals hoe het moet.

nog es geprobeert maarnee wilt nie twerken, weet iemand hiervooor de oplossing, hoe ik me windows xp in die hd kan douwen?

systeem:
amd 1000
mobo ??
harddisk merk/type ??
512 mb
gf3.

alvast thx.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Originele cd helpt wel.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Misschien een andere CD proberen... en anders een beetje specifieker zijn.. Op welk punt blijft ie hangen, welke schermen heb je al wel gehad, hoever was ie in de installatie, safemode kunnen proberen.. etc etc

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
krypt, als je goed leest staat al je details in me post, behalve safemode en ect ect.. safemode kom ik nie in zonder win xp..

ff nog duidelijker hoever ik was in de installatie.. ik deed dus de cd in, (cd is zeker goed, al op meerdere systemen geinstalleerd), daarna zag ik press enter for boot ofzoiets.. dus enter gedrukt.. daarna zo'n blauwe installatiescherm.. gaat hij alles scannen ofzo zeg maar.. totdat aan het eind van al dat gescan.. komt er te staan: windows is starting. (dus niet van die zwarte scherm met winxp logo enzo.. maar in de INSTALLATIE zelf.. verder kom ik niet.. dan stopt ie.. kheb in bios ook zoveel mogelijk uitgezet.. zoals geluid.. onchip shit..

iemand?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Hmm. zal aan mijn lamheid liggen, maar erg veel meer info kan ik er niet uithalen...

Blijkbaar crashed de setup tijdens overschakelen van de textmode setup naar de gui-setup... dat heb ik zelf nog niet meegemaakt... Misschien dat ie de kopieslag naar de hdd niet echt soepel verloopt; probeer eens met bootdisks of om eerst de hele i386 dir te kopieeren naar de hdd en dan de setup draaien..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
kee dan, zoiets ken ik ook niet, nog nooit meegemaakt. maardus kga ff proberen van wat je laatst zei.

thankz anyway

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:51

scorpionv

This space for rent

Zit je HD op een RAID-controller? Of een aparte UDMA-133 controller? Daar moet je wel de goede drivers voor laden als je begint met de setup. 'F2' drukken aan 't begin.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Heeft er al XP opgestaan? Ook al ene BIOS update gedaan, hier kan XP soms over struikelen namelijk.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:24

we_are_borg

You will Comply

Ook niet vergeten die bios in default te zetten hier over wil XP nog wel eens struikelen als dat niet help even kijken zoals Illegal_Alien zegt een bios update. Let wel even op wat je tijdens het updaten doet.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
zozo, nu al kicke answers.. beters, enne kben nu bezig met wat krypt zei. als da nie lukt ga ik verder proberen zoals daarboven.

en stond daarvoor win me op.
nu is dus de eerste installatie met win xp.
thankz

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 22:57 ]

Verwijderd

kan ook zijn dat het geheugen brak is. Heb ik ook ene keer gehad, een gedeelte wou hij installen, maar toen zei hij doe het zelf maar. Win 98se geprobeert, hetzelfde euvel. toem maar eens ff een ander reepje geheugen erin gedaan en toen fietste hij zo door de installatie heen van win xp. Dus ik zou ook nog eens een ander reepje geheugen proberen, of eerst 256 proberen.

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Of je installeerd ME en ros XP eroverheen(upgrade) Ben er geen voorstander van maar het werkt.Let wel op de taal die moet hetzelfde zijn anders werkt het nie O-)

[ Voor 25% gewijzigd door Viking Kvinne op 08-02-2003 06:34 ]

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

Verwijderd

Topicstarter
firebird, op zo'n manier wil ik het zeker nie doen. alhoewel wel werkt, maar moet toch op andere manier kunnen gewoon.

hier verdere update:

ik heb geprobeert van wat krypt zei, geen resultaat.
daarna heb ik me hd weer ff geformateerd, en daarna naar bios gegaan en alles op default gezet. ook geen resultaat. kheb gevraagt aan die eigenaar van de pc, wat de mobo en typeis en dat hoor ik pas morgen.

dan ga ik bios updaten, dan moet het wel werken lijkt mij zo, zonie dan trek ik 1 geheugenreep uit..

dan zie ik het nog wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 22:01 ]

• MrCaBLeGuY
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

MrCaBLeGuY