[part.magic] emergency? bij verdelen partities :(

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-03 12:02
Ik heb zojuist op een schijf partition magic pro 7 aan het werk gezet.

Op deze schijf van 80gb stonden 2 partities van 40gb.

Partitie 1 staat voor 85% vol met Divx films
partitie 2 staat voor 50% vol met drivers, mp3, foto's, films, utilities, eigenlijk mijn hele archief aan usefull stuff.

Nu heb ik van de 2e partitie 2Gb vrijgemaakt en naar de voorkant van de schijf verplaatst:

- 2gb
- 40gb
- 38gb

en PMP7 aan het werk gezet.

Nu staat ie al een heel erg lange tijd (zeker 45 minuten) op 30% van de tweede taak (dat is het verplaatsen van de 1e partitie met die films). Ik kan me voorstellen dat het verplaatsen van al die grote Divx-files veel werk kost, maar hij staat echt al heel lang bezig en op dezelfde status.
Tevens brand het HDlampje zonder onderbreking, en ik heb het idee dat ik HD activiteit hoor, maar ja, ik moest de stilste HD hebben dus ik hoor het eigenlijk maar nauwelijks...

Moet ik me zorgen gaan maken? Ik baal echt een beetje op het moment. Heb al eens eerder met PMP partities verplaatst etc, maar zo extreem lang duurde het nooit.

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

Nu wil niet een boe man zijn maar ikheb ook zo iets gehad na het opstarten bleef pm
hangen op 30 % na het opnieuw opstarten heb ik de zooi afgebroken.(misschien jij niet doen.)

Maar omdat de schijf veranderd was door pm heeft pm de eerste byte veranderd in
PqRP-schijf(PqRP label) en was niet meer te benaderen via windows xp in de help gezocht.
Er blijkt in de folder van pm een folder UTILITY te staan met een proggie Ptedit32 hier mee kan je de eerste byte mee veranderen en dan gaat het om de hex code c3(lees de help)
omdat ik de betrefende schijf alleen voor data opslag gebruik heb ik deze byte veranderd in hex code 07 (installable file system )ntfs als je fat32 heb moetje maar even kijken.

Het einde van het liedje was is dat ik van de 30gb aan data 30% aan (film ,mp3) niet meer kon openen en dus kon weg gooien.

[ Voor 3% gewijzigd door rjf op 07-02-2003 22:19 ]

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-03 12:02
bedankt voor tip

snif, ik laat m vannacht maar effe lopen of zo eerst voor ik dat ga doen :'(

[ Voor 30% gewijzigd door Stefke op 07-02-2003 22:18 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Gewoon afblijven.. computer van mijn oom heeft er 4 uur over gedaan voordat ie klaar was met zo'n actie (en dat was maar een 40GB schijf)... gewoon aanlaten staan en als ie na een nacht nog steeds 30% aangeeft moet je zorgen gaan maken..

[ Voor 10% gewijzigd door Krypt op 07-02-2003 22:20 ]

Pvouput live

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

misschien kan je wel herstarten bij herstarten start pm opnieuw op.
maar ik heb hem afgebroken daarom ging het fout.