Waarom zie je geen sterren vanaf de maan?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.861 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34906

Topicstarter
Ik heb al eens afgevraagd waarom op de foto's van de
maanwandelingen e.d er geen sterren te zien zijn op de foto's.

Ik krijg dan ook vaag de indruk dat de maanlandingen niet echt zijn
geweest. Dit is al vaker aan de orde geweest, maar waarom zijn er geen
sterren zichtbaar ? de hemel is er gitzwart en er is geen storende dampkring.

Heeft dit iets met het contrast op de maan te maken, en zo ja, hoe dan?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~adsl2002/extra/buzztrap.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 34906 op 07-02-2003 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 22:46

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Geen sterren?
Op deze foto zijn ze anders goed zichtbaar.
http://www.amnh.org/rose/backgrounds/moon.jpg

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 19:23
Dat komt omdat meestal het maanoppervlak door het ontbreken van een atmosfeer zoveel licht weerkaast dat de sterren overstraalt worden op fotografisch materiaal. Zoals op deze foto.

Hetzelfde effect zie je bij steden en het platteland. Als je in de stad staat zie je maybe een paar heldere sterren, sta je op het platteland zie je zelfs de hele melkweg.

Op fok is wel eens een topic geweest over de zgn fake maanfoto's maar alle aanmerkignen op die foto's zijn gemakkelijk te weerleggen.

[ Voor 17% gewijzigd door Stefke op 07-02-2003 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Volgens mij zie je die wel gewoon hoor, tis maar net wat voor foto je hebt lijkt me

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nou ....dat ook, maar je kunt je voorstellen dat als het maanoppervlak zoals op bovenstaande foto erg veel zonlicht reflecteert dat het dan echt NIET meer mogelijk is om EN dat felle landschap EN die zwakke sterretjes op 1 foto te krijgen. Kwestie van fotografie-kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:44
Volgens mij is het gewoon hoe meer licht er in jouw omgeving is, (of iig, hoe meer licht de camera waarneemt) hoe minder sterren je ziet. Op het platteland zie je namelijk ook veel meer sterren dan in de stad, en volgens mij is dit hetzelfde principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

dat komt door de camera`s die hebben een te korte tijd om ook de steren te laten zien. die is heel kort om overbelichting te voorkomen op de zonovergoten maan. en daarom zie je geen steren.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 10:50

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ga maar eens 's nachts onder een lantaarnpaal staan en maak een foto van een object dat goed in het licht staat. Kans dat je daar echt sterren op ziet lijkt me vrij klein.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:07
Misschien een domme opmerking hè? Maar die vlag van america op de maan, die is toch zo weg, of niet? Op maan is het dan toch heel warm en dan toch weer super koud. En op sommige foto's lijkt het alsof de vlag wappert. En hij zou eigenlijk slap langs de paal moeten af hangen. Maar ik zie de oplossing al. Ze doen nog eens stok erboven. ;)

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

xtreme_lunatic schreef op 08 februari 2003 @ 14:45:
Misschien een domme opmerking hè? Maar die vlag van america op de maan, die is toch zo weg, of niet? Op maan is het dan toch heel warm en dan toch weer super koud. En op sommige foto's lijkt het alsof de vlag wappert. En hij zou eigenlijk slap langs de paal moeten af hangen. Maar ik zie de oplossing al. Ze doen nog eens stok erboven. ;)
Die vlag staat er nog steeds. En zal er waarschijnlijk nog heel lang blijven staan, eigenlijk alleen een komeetinslag kan hem daar wegkrijgen (of wijzelf natuurlijk :P)

Die vlag is speciaal ontworpen voor op de maan. Ik weet niet precies hoe ze het hebben gedaan, maar als ik mij niet vergis zit hij helemaal in een frame, waardoor het lijkt alsof hij mooi in de wind wappert.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
Diadem schreef op 08 February 2003 @ 15:00:
[...]

Die vlag staat er nog steeds. En zal er waarschijnlijk nog heel lang blijven staan, eigenlijk alleen een komeetinslag kan hem daar wegkrijgen (of wijzelf natuurlijk :P)

Die vlag is speciaal ontworpen voor op de maan. Ik weet niet precies hoe ze het hebben gedaan, maar als ik mij niet vergis zit hij helemaal in een frame, waardoor het lijkt alsof hij mooi in de wind wappert.
Ok thx! Dus de vlag kan ook gewoon tegen extreme warmte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

xtreme_lunatic schreef op 08 February 2003 @ 15:31:

Ok thx! Dus de vlag kan ook gewoon tegen extreme warmte?

Blijkbaar wel. Anders zou hij smelten. Branden doet hij niet in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 04-07 10:50

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Voor brand heb je toch ook zuurstof nodig, en dat is er niet echt op de maan..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
Ok ik snap het! Thx iedereen voor de moeite!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:53

Dido

heforshe

Het simpelste antwoord op de vraag van de TS: op die foto is het duidelijk dag op de maan. Dat je geen blauwe hemel ziet komt door de afwezigheid van een atmosfeer, maar het licht dat je ziet komt van de zon, maw de foto is overdag gemaakt.

Hoeveel sterren zie je vanaf de aarde overdag? :P

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76910

CAP-Team schreef op 08 February 2003 @ 15:55:
Voor brand heb je toch ook zuurstof nodig, en dat is er niet echt op de maan..
Hé, als je het zo bekijkt ( nog nooit zo ver gedacht :) )
Dus al die films waarin een ruimtetuig omploft, en dan in brand staan, kan eigenlijk niet. Allé, kan waarschijnlijk wel eventjes, door de zuurstof die aan boord is, maar het kan niet "nabranden"
Klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 18:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Nee nog een verrassing voor je er is ook geen geluid als een ruimteschip uit elkaar knalt. geen lucht geen geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Psies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
Dido schreef op 08 February 2003 @ 17:26:
Het simpelste antwoord op de vraag van de TS: op die foto is het duidelijk dag op de maan. Dat je geen blauwe hemel ziet komt door de afwezigheid van een atmosfeer, maar het licht dat je ziet komt van de zon, maw de foto is overdag gemaakt.

Hoeveel sterren zie je vanaf de aarde overdag? :P
Helemaal mee eens. Dit kan heel goed kloppen, volgens mij klopt het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 76910 schreef op 08 February 2003 @ 18:32:
[...]

Hé, als je het zo bekijkt ( nog nooit zo ver gedacht :) )
Dus al die films waarin een ruimtetuig omploft, en dan in brand staan, kan eigenlijk niet. Allé, kan waarschijnlijk wel eventjes, door de zuurstof die aan boord is, maar het kan niet "nabranden"
Klopt dit ?
uiteraard, maar ik weet niet hoe het zit met metalen die zelf ontbranden kunnen, zonder zuurstof.
Weet niet precies meer welk metaal dit was, maar dit was getest in een vacuum gezogen ruimte.
Misschien is dat wel de oplossing?

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
Hier is pas een interrasante site: http://www.lunaranomalies.com/fake-moon.htm ! Voor meer van zoiets moet je zoeken met ixquick en dan 'moon hoax'. Zeker eens doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34906

Topicstarter
Wat ik dan niet begrijp als Nasa zich van geen fakefeestje bewust is, waarom richten ze de hubbeltelescoop niet eens op de maan, met dat ding kun je de achtergelaten maanwagens wel zien lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
Hier nog site's. Is misschien beetje afwijkend. Maar hier staat ook onder andere wrom je geen sterren op maan kan zien of wel.

Deze sites denken dat de maanlandingen echt zijn:
BadAstronomy.com
Comments on FOX
The Great Moon Hoax
Was It A Paper Moon?
NonFaked Moon Landings
Faked Moon Landings?
NASA's Moon Hoax

En deze denken dat ze niet zijn geland:
Dave Percy Analysis
Bill Kaysing Interview
Faked Moon Landings?
Apollo 11 Faked?
Lunar Gate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat zijn echt de meest domme theorien waarbij ze die maanreizen proberen te ontkrachten, en stuk voor stuk zonder problemen weerlegbaar. Op deze link worden die allemaal ook weerlegt. :)
op fok is een keer een topic geweest en daar had ik zelf dit gepost

http://forum.fok.nl/showtopic.php/84227
Op maandag 10 december 2001 11:34 schreef PocketRocket het volgende:
Effe op ingaan, heb niks beters te doen ;)

Afbeeldingslocatie: http://batesmotel.8m.com/nasa2.gif
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
On the moon, there is only one light source, the sun. This is a shot of Buzz Aldrin and Neal Armstrong planting the US flag on the moon. If the sun is the only light source used by NASA on the moon, Aldrins shadow A shadows should not be so much longer than Armstrong's
--------------------------------------------------------------------------------

Oke, dit is een leuke: de auteur suggereert dat de schaduw van de ene persoon niet van dezelfde lichtbron komt als de schaduw van de andere persoon, gezien het feit dat de schaduwen niet gelijk van lengte zijn, en de lichtbronnen dus niet op dezelfde hoogte staan.
Mijn inziens zouden beide personen 2 schaduwen moeten hebben, gezien er dan 2 lichtbronnen waren. Dit is dus niet het geval.
Twee verklaringen voor de kortere schaduwe van de linkerpersoon: optische vertekening door de gebruikte lens? Dit is maar een gokje, maar natuurlijk wel goed mogelijk.

Een andere: de benen van beide schaduwen zijn ongeveer gelijk van lengte, het bovenlijf niet. Dit zou veroorzaakt kunnen worden doordat achter de linkerpersoon een lichte helling is (vanaf punt a ongeveer), hierdoor zou zijn schaduw korter worden. Tevens is hierdoor te verklaren waarom het linkerdeel van het maanoppervlak beter belicht is door de zon. Sterker, als ik de belichting van het maanoppervlak bekijk staat de rechterpersoon op een KLEIN heuveltje, waardoor zijn schaduw op de grond verlengd wordt, en loopt de grond vanaf hem naar licht beneden en gaat ongeveer een meter achter de linkerpersoon weer naar boven. Dit verklaart duidelijk het verschil in schaduwlengte én de belichting van het oppervlak.

Afbeeldingslocatie: http://batesmotel.8m.com/nasa3.gif
quote:
This is a famous picture labeled "Man on the Moon" I have a poster of this picture hanging on my wall in my room, and it always gives me a chuckle.
If you will look at area B you will notice a shadow cast across Buzz Aldrin's space suit. Once again, if the Sun is the only light source used on the moon, this shadow would have been MUCH darker.
Looking at area C you will notice that the surface of the moon fades off into the distance, then is met with the moon's horizon. In a no-atmosphere environment, the ground shouldn't have faded out, but stayed crystal sharp unto the moon's horizon.

Looking at area D you can plainly see some type of structure reflected through Aldrins helmet. I do not know what it is, but it is there.

Bij de verklaring over de schaduw op het pak (bij B) gaat de auteur voorbij aan het feit dat tegenover de astronaut iemand staat met een wit pak aan. Door de enorme sterke van de zon - die ervoor zorgt dat de schaduwen normaliter pikzwart en scherp zijn - zal dit witte pak heel veel licht van de zon tegen de gefotografeerde astronaut reflecteren. Anders zou de astronaut aan deze kant zowiezo helemaal donker moeten zijn.
Sterker, náást die persoon staat ook nog eens een maanlander (gemaakt van reflecterende materialen om oververhitting door de sterke zon te voorkomen) te schitteren en licht op alles en iedereen te werpen.

De fading van de achtergrond bij C - die volgens de auteur niet mogelijk moet zijn vanwege het ontbreken van een atmosfeer - wordt mijns inziens eerder veroorzaakt door fotografische aspecten. Het lijkt me sterk dat de camera gevoelig genoeg is om 500 meter verderop nog beeld op te nemen. Je ziet dat vanaf 50 meter de grond al steeds donkerder wordt en uiteindelijk niet meer op de foto komt.

Over D: ik zie zeker op dit plaatje ook niet wat het is, maar het is duidelijk te zien dat de astronaut naast de maanlander staat. Ongetwijfeld hangt daar vanalles aan dat in de helm van de astronaut kan reflecteren. Als ik het zo zie één of andere draad?

Afbeeldingslocatie: http://batesmotel.8m.com/nasa4.gif
quote:
In this picture, taken from the LEM, you can see at least two abnormalities. In section E you see an abnormal shadow on the moon's surface. NASA claims that this shadow is the shadow cast by the Lunar Module, but on earth, even when aircraft is flying low to the ground, it does not produce such a clearly defined shadow.
OK, here's the kicker... if you will look at section 3 you will notice there are no stars in the sky. In fact, you will never see any stars in any NASA Moon photographs, or hear an astronaut mention anything about the glorious stars that are visible when out of the earths atmosphere.

Bij E: de auteur vergeet voor het gemak even dat er - zoals hij zelf bij de vorige foto wél al aangaf - op de maan geen atmosfeer is. Zoals die ontbrekende atmosfeer zorgt voor (maar niet op een foto) een scherpe horizon, zorgt deze ook voor absoluut zwarte en scherpe schaduwen.
Hij vergelijkt het nemen van een foto uit een vliegtuig op de maan met dezelfde actie op aarde! |:(

Over sterren: die zijn - wederom door het ontbreken van een atmosfeer - absoluut helder en scherp op de maan. Dat wil echter NIET zeggen dat ze op foto's komen. De reflecterende "overstraling" van de zon op het maanoppervlak zal op foto's (die natuurlijk maar een beperkte gevoeligheid hebben) de sterren overheersen. Een beetje hetzelfde effect als waarom je in de stad bijna geen sterren ziet, en op het platteland verschrikkelijk veel: omgevingslicht dat overheerst.
100% zeker dat als de maan hier NIET in beeld was dat er sterren op de foto zouden staan.
En de opmerking dat op geen enkele maanfoto van de NASA sterren staan: kijk eens achter de astronaut op de tweede foto: sterren. Weliswaar alleen een paar hele sterke, maar dat komt vanwege de sterke van het overige licht. |:(

Afbeeldingslocatie: http://batesmotel.8m.com/nasa7.gif
quote:
if you look in areas 6 and J , you will again see no stars. In area K you will notice that one side of the LEM in covered in shadow, but somehow the symbol of the US flag in illuminated. This very well could have been a touch up job

Oke, geen sterren, veel teveel licht van de berg achterop om die paar sterretjes op een fotofilm vast te leggen.
Over de vlag: die is van textiel, dat laat licht door. Houd eens een T-shirt tegen de volle maan, dat zal ook oplichten t.o.v. de donkere lucht, vooral als je de lichtbron buiten beeld houdt (achter het object of daadwerkelijk buiten het gezichtsveld). Het licht dat door het textiel schijnt wordt heel erg diffuus waardoor een deel van het licht "recht" in je ogen schijnt wat een oplichtend effect heeft en er ondanks de lichtdoorlatendheid toch een schaduw op de grond verschijnt.

En wat als ze hem ook daadwerkelijk geretoucheerd hebben om de vlag beter uit te laten komen? Het zijn Amerikanen. Dat staat wel los van of die foto nou wel of niet echt is.

Afbeeldingslocatie: http://batesmotel.8m.com/nasa8.gif
quote:
This is a picture of Alan Bean holding up a Special Environmental Examiner Container. This picture was taken off a camera that was strapped to Conrad's chest. If the camera was attached to Conrad's chest, the top of Bean's helmet L should not be in this picture.
All of the shadows reflected in Bean's visor M are going off in separate directions, not in parallel lines like they should be.

If you will look at the Environmental sampler that Al Bean is holding, N , The reflection is coming from a light source other than the sun, but it is possible that light is being reflected off the space suit.

There is a strange anomaly in the sky 7 , It is yet to be determined what that might be.
-------------------------------------------------------------------------------

Over de foto en de stand waarin ie genomen is is niets te zeggen, want dat is totaal afhankelijk van de positie van de astronauten. Dat is dus gewoon iets er in WILLEN zien. Alleen als die 2 astronauten precies rechtop tegenover elkaar staan gaat dat verhaal van de hoogte van de foto en de camera op borsthoogte op, maar dat lijkt me sterk, zeker als ik de houding van de gefotografeerde astronaut tov van de fotograaf moet inschatten.

Over de reflectie: hij geeft zelf al aan dat dat waarschijnlijk van dat witte pak afkomt dat sterk verlicht wordt door de zon.

Over 7: sja, dat zal de maanlander wel zijn of zo. Dat kan natuurlijk vanalles zijn. Stel de foto's zijn nep, zouden ze zo'n knipje niet gewoon even overdoen als er iets van het decor in beeld was? |:(

Afbeeldingslocatie: http://batesmotel.8m.com/nasa9.gif
quote:
In our last picture, I would like to direct your attention to the circled portion of the screen. These Lunar Rover tracks are quite well defined, don't you agree? Well, the fact is, you need a mixture of a compound, and water, to make such defined lines. I don't know if that idea is so convincing, but I assure you, this next one is.
If you look at the rock labeled R you will notice a the letter C carved in the rock. Perhaps a gag left by the props department?

Die man heeft geen verstand van ruimtevaart. Het mag bekend zijn dat op de maan enkel stof ligt. Door het ontbreken van elke vorm van atmosfeer is dit stof dan ook aan geen enkele verandering onderhevig. Voetafdrukken staan hierdoor uitgesproken scherp in de grond, en zullen over 10.000 jaar nog precies zo afgedrukt staan. Net als autosporen of whatever.
Waarom vergelijkt die man zand en water van de aarde met het stof op de maan? Het is geen zand wat er ligt |:(

En over de C: zo heb je paarden, auto's en tieten in de wolken en een "gezicht" op mars :O Hoezo er iets in willen zien.

Afbeeldingslocatie: http://batesmotel.8m.com/nasa10.gif
quote:
Here is a portion of the previous picture, blown up. Take a look at the cross hairs that appear on the picture. These hairs appear on EVERY lunar picture. These cross hairs are placed between the shutter of the camera, and the film, supposedly. If you take a look at the cross hair on the left, this cross hair was placed behind the lunar rover, you can see the Lunar Rover is in front of the cross hairs.

Sja, door de kwaliteit van de plaatjes en het feit dat dat kruis net wel, net niet voor of achter dat stuk van de auto langsgaat kun je hier niet zo veel over zeggen.

Als hij het dan over het retoucheren van die verlichte vlag heeft, dan zeg ik dat hij dat 2e stukje zelf nét even over de "grens" geretoucheerd heeft. :{

Oké, het is TV en daar kun je van alles faken, maar zelfs tegenwoordig kunnen ze met de beste technieken iets dergelijks niet 100% geloofwaardig maken. Laat staan dat ze dat 40 jaar geleden wel konden.

quote:
An average days temperature on the moon ranges from 260° F to 280° F, too for film to survive. At those temperatures, film crinkles up into a ball.

Die astronauten lopen toch ook zonder problemen rond? Misschien is dat wel de reden dat die camera's aan het pak bevestigd zitten, om te kunnen profiteren van het klimaat in het pak.
Overigens: door het ontbreken van atmosfeer is het niet zo dat je daar in de hitte staat, want "geen atmosfeer" kan ook niet opwarmen. Alleen bepaalde materialen kunnen door de sterke straling van de zon opwarmen tot dat soort temperaturen, maar dat is ook de reden dat bijvoorbeeld die pakken wit zijn en de vizieren van die helmen zo sterk reflecteren.

quote:
About 20 miles about the Earth, there is a radiation belt named the Van Allen belt. No human can get through this belt, If you try than you get hit with 300+ rads of radiation. Unless they are surrounded on each side by 4 feet on lead.

Weet ik niets van, en het lijkt me ontzettende onzin (niet vanwege dat ik er niets van weet, maar er zijn zelfs VLIEGTUIGEN die die hoogte bereikt hebben, zonder een meter lood)

quote:
There are millions of micro-metors traveling at speeds up to 6000 MPH, which would tear the ship to pieces.

Satellieten, die voornamelijk buiten de atmosfeer rond de aarde cirkelen (aangezien het cirkelen IN de atmosfeer te veel wrijving oplevert) worden inderdaad ook blootgesteld aan deze kleine meteorieten. Tot op zekere hoogte zijn ze daar gewoon tegen bestand, maar het komt inderdaad wel een voor dat er één getroffen wordt en schade oploopt. Daar kan die maanlander ook wel tegen hoor. Het is echt geen hagelbui die continue overal op hamert.

Of wil ie soms beweren dat satellieten ook niet bestaan?!?

quote:
If you look at the pictures/video of people on the moon, you will never see more than 3 stars.

:O verhaal van overbelichting. Sterren zijn dan weliswaar sterk op de maan, maar niet sterk genoeg om door het zonlicht te komen (tenzij je op de maan "overdag" recht naar boven kijkt, cq. de maan zelf niet in beeld hebt)
Alleen de sterke sterren zullen dan in beeld komen en dat zijn er maar een paar.
Overigens, eerder zei de auteur nog dat in geen ENKELE NASA foto sterren te zien waren, en nu ineens altijd maximaal 3. Jaja.

quote:
When the LEM set down on the Lunar surface, it gave out 3000 lb. worth of thrust. This would have created a massive hole underneath the Lunar Module, but in pictures of the Lunar Module, the ground underneath is untouched.

Op de maan is de zwaartekracht een klein deel van die van op aarde (wat was het, 1/6e?), hierdoor is natuurlijk een veel kleinere kracht nodig om de lander veilig te laten landen.
Uitgaande dat je dus op aarde voor die lander 18.000 lb thrust nodig hebt: zelfs op normale ondergrond (bijvoorbeeld gras op zandbodem) zou dat geen "enorme" krater veroorzaken.

Daarbij: wie zegt dat het maanoppervlak zacht is, en uit "zand" bestaat. De maan is één grote ROTS (cq. steen) met een klein laagje stof (géén zand) daarop. Bij de film van het landen op de maan zie je duidelijk dat stof hard weggeblazen wordt door de uitlaatgassen van de maanlander. En dat beetje kracht (3000 lbs) dat die motor levert stelt geen drol voor en zal zéker geen gat in een stenen rotsondergrond slaan |:(

:) Ik zeg niet dat ie ongelijk heeft, maar ik weerleg even zijn opmerkingen
Veel werk aan gehad, vond dat ik dat nog wel eens kon posten ergens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
Sjonge, het is nog al wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
ik heb dat allemaal gelezen in de X-Factor (zon blaadje :P )

ik weet t allemaal niet, ik heb namelijk ook tegenargumenten gelezen enzo :)

wat ik nog niet echt snap is :

toen de eerste mens op aarde stond was er een camara op een redelijke afstand van die maanlander, stond die er al ? hoe kwam die daar? :? : ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

g00fy schreef op 10 February 2003 @ 10:56:
toen de eerste mens op aarde stond was er een camara op een redelijke afstand van die maanlander, stond die er al ? hoe kwam die daar? :? : ? :?

Je bedoelt de eerste mens op de maan, denk ik? Toen Adam nog rondliep stnd er geen maanlander op de maan :P

Maar goed, je haalt inderdaad een leuk historisch foutje aan: de beroemde longshots van "de eerste man op de maan" zijn foto's van Neil Armstrong, maar niet omdat hij erop staat: hij heeft ze gemaakt. De man op de foto is Buzz Aldrin, de tweede man op de maan - die heel wat psychische problemen heeft gehad met het feit dat iedreeen zijn foto kende en niemand zijn naam :)

Simpel gezegd: Neil is uitgestapt, heeft een paar stappen gelopen en heeft een foto gemaakt van zijn missieleider die na hem uitstapte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
g00fy schreef op 10 February 2003 @ 10:56:
ik heb dat allemaal gelezen in de X-Factor (zon blaadje :P )

ik weet t allemaal niet, ik heb namelijk ook tegenargumenten gelezen enzo :)

wat ik nog niet echt snap is :

Bedoel je niet dat ze foto's van buiten af al hadden, toen ze landen? Want dat was ècht wazig. Niemand op maan, en toch foto's van de landing. Dat kan toch ook niet? Dan moest er iemand voor hun op de maan zijn. En ik bedoel niet toen ze uitstapten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76427

Ze hebben toch ook al foto's van de landing op Mars? Om ter plekke foto's te maken heb je geen mannetje nodig om het fototoestelletje te hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
Jånnis schreef op 10 februari 2003 @ 13:22:
Ze hebben toch ook al foto's van de landing op Mars? Om ter plekke foto's te maken heb je geen mannetje nodig om het fototoestelletje te hanteren.
Maanlanding was wel ff 40 jaar terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik ben hier ooit eens heel erg mee bezig geweest. Na enige nuancering geloof ik er nu een wat subtielere mening over te hebben. Ik kan me heel goed voorstellen dat de VS dingen mooier heeft doen willen lijken dan het geval was. Ze wilden de russen voorblijven (feitelijk verslaan) en dan is veel geoorloofd. Naar de maan zijn ze dus echt wel geweest. Het probleem is alleen dat veel fotos volgens mij van tevoren gemaakt zijn ofzo (in een studio) om het allemaal wat mooier te doen lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
ChristiaanVerwijs schreef op 10 februari 2003 @ 14:31:
Ik ben hier ooit eens heel erg mee bezig geweest. Na enige nuancering geloof ik er nu een wat subtielere mening over te hebben. Ik kan me heel goed voorstellen dat de VS dingen mooier heeft doen willen lijken dan het geval was. Ze wilden de russen voorblijven (feitelijk verslaan) en dan is veel geoorloofd. Naar de maan zijn ze dus echt wel geweest. Het probleem is alleen dat veel fotos volgens mij van tevoren gemaakt zijn ofzo (in een studio) om het allemaal wat mooier te doen lijken.
Dat dacht ik ook al. Is wel laf om achteraf te zeggen. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
ik denk niet dat ze in de jaren 60 al zo realistische beelden konden maken van mensen die met 1/6 zwaartekracht lopen (er is nl. ook film van). Nu MISSCHIEN, maar toen zeker niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41542

Ik heb nog geen overtuigende bewijzen gezien die bewijzen dat die foto's niet op de maan zijn gemaakt, dus lijkt het me logisch om aan te nemen dat deze foto's weldegelijk op de maan zijn genomen.

Zoals al eerder gepost hier zijn de meeste argumenten dat die foto's in een studio zijn gemaakt gemakkelijk te weerleggen.

Trouwens: bewijsje dat ze wel op de maan zijn geweest:
Er staat een spiegeltje op de maan, waarmee ze met een laser zeer nauwkeurig de afstand van de aarde tot de maan hebben kunnen meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
Anoniem: 41542 schreef op 10 February 2003 @ 16:47:
Ik heb nog geen overtuigende bewijzen gezien die bewijzen dat die foto's niet op de maan zijn gemaakt, dus lijkt het me logisch om aan te nemen dat deze foto's weldegelijk op de maan zijn genomen.

Zoals al eerder gepost hier zijn de meeste argumenten dat die foto's in een studio zijn gemaakt gemakkelijk te weerleggen.

Trouwens: bewijsje dat ze wel op de maan zijn geweest:
Er staat een spiegeltje op de maan, waarmee ze met een laser zeer nauwkeurig de afstand van de aarde tot de maan hebben kunnen meten.
Bekijk dit dan maar eens! http://www.lunaranomalies.com/fake-moon.htm vooral die eerste foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

LOL! Op die site wordt op zeer effectieve wijze korte metten gemaakt met alle claims dat ze er niet geweest zijn :)
Het is dus eerder bewijs dat ze er wel geweest zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41542

Heheh, volgens mij heb jij niet de text eromheen gelezen :D Daar wordt namelijk uitgelegd dat dit heel goed kan komen doordat het maanoppervlak uitermate onregelmatig is (niet vlak dus).

Die poses van die astronauten doen me trouwens een beetje aan de Terrence and Phillip show :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
Dido schreef op 10 February 2003 @ 17:00:

[...]

LOL! Op die site wordt op zeer effectieve wijze korte metten gemaakt met alle claims dat ze er niet geweest zijn :)
Het is dus eerder bewijs dat ze er wel geweest zijn...
Volgens mij ben je dan op de verkeerde. Hier word juist duidelijke bewijzen geleverd dat ze er niet geweest zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

xtreme_lunatic schreef op 10 February 2003 @ 17:10:
Volgens mij ben je dan op de verkeerde. Hier word juist duidelijke bewijzen geleverd dat ze er niet geweest zijn!

Ik denk dat je wat beter moet lezen (het is veel tekst, maar toch):
Van jouw site:
In the last few years, we have become increasingly alarmed as a particularly silly and damaging "urban myth" has begun to take hold.
[..]-- that the Apollo Missions and subsequent Moon landings were faked.
[..]
one thing they did not do, unquestionably, was fake the Moon landings. In fact, most of the charges made, not just by Collier and Percy, but by others who have picked up the mantle of their assertions, are so absurd, so easily discredited, so lacking in any kind of scientific analysis and just plain common sense
[..]
In this article, we will try to sort out the most common claims being made, highlight the rebuttal evidence, and show that the Moon landings were something quite extraordinary after all. Some of the details concerning these issues are beyond the scope of this article, however, and we plan to follow up with more specifics at a later date.
Ik ga het niet voor je vertalen, maar als jij hier leest dat ze niet geloven dat de maanlanding echt was, zou ik mijn leraar Engels aanklagen als ik jou was :P

offtopic:
w00t! Ik ben eindelijk een keertje snel vandaag :P

[ Voor 3% gewijzigd door Dido op 10-02-2003 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
xtreme_lunatic schreef op 10 February 2003 @ 17:10:
Het moge wel heel duidelijk dat ze daar wel degelijk schrijven dat de argumenten tegen de maanlanding gebaseerd zijn op onwetendheid. Beter lezen graag. En niet meer van dit soort 2-regelige reacties.
Ultimately, all of the claims made by the Moon Hoax advocates are easily explainable with a little research, common sense or just a plain good memory of what happened back during the Apollo program
edit:

Dido is ook veel te snel....

[ Voor 4% gewijzigd door Christiaan op 10-02-2003 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Je hebt mijn post niet eens gelezen |:( gewoon door een beetje gezond verstand redenatie kom ik tot dezeflde conclusie over die foto als die site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
SORRY!!!!!!! Ik heb jullie verkeerde site gegeven. Ik had het zelf over een andere site. Excusses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27784

Anoniem: 34906 schreef op 08 February 2003 @ 22:19:
Wat ik dan niet begrijp als Nasa zich van geen fakefeestje bewust is, waarom richten ze de hubbeltelescoop niet eens op de maan, met dat ding kun je de achtergelaten maanwagens wel zien lijkt me ;)
De echte 'conspiracy theorist' zal natuurlijk zeggen dat ook die foto's gemaakt door de Hubble gefaked zijn.

Er zijn ook nog steeds mensen die geloven dat de aarde plat is, het is ook een minderheid die denkt dat de maanreizen gefaked zijn. Nasa heeft wel wat beters te doen dan zich daar druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 11:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Voor de geintreseerden heeft de VPRO een franse docu aangekocht die morgen (woensdag) wordt uitgezonden (om 23:57): Dark side of the moon

[ Voor 13% gewijzigd door Janoz op 11-02-2003 16:22 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27713

bazs2000 schreef op 07 februari 2003 @ 21:52:
Geen sterren?
Op deze foto zijn ze anders goed zichtbaar.
http://www.amnh.org/rose/backgrounds/moon.jpg
ok om toch even door te gaan op de maanlanding is fake,

kijk eens naar de schaduw van de astronaut en de schaduw van de vlag,
1 ik zie geen schaduw
of 2 hij staat precies 180 graden de andere kant op.
mijn conlusie is dat deze foto een fake is, iniedergeval de vlag dan/

ten tweede het argument dat de zon daar fel is en de pakken van de astronaut het zonlicht weerkaast zodoende dat de schaduw van de vlag de andere kant opstaat, dat lijkt me vergegrepen ,dat zou in dit geval betekenen dat de pakken van de astronauten nagenoeg 100% van het licht moeten weerkaatsten en zodoende had de fotograaf geen foto kunnen maken en zou er ook een minder sterke schaduw van het ruimteschip aanwezig moeten zijn.

Anoniem: 39949

Janoz schreef op 11 februari 2003 @ 16:21:
Voor de geintreseerden heeft de VPRO een franse docu aangekocht die morgen (woensdag) wordt uitgezonden (om 23:57): Dark side of the moon
net gezien, beetje overdreven nep, maar wel amusant :)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Anoniem: 27713 schreef op 11 February 2003 @ 17:17:
[...]
kijk eens naar de schaduw van de astronaut en de schaduw van de vlag,
1 ik zie geen schaduw
Kijk eens goed naar die losse donkere vlek, als je goed kijkt zie je ook de schaduw van de vlaggestok.
of 2 hij staat precies 180 graden de andere kant op.
mijn conlusie is dat deze foto een fake is, iniedergeval de vlag dan/
Dus niet
ten tweede het argument dat de zon daar fel is en de pakken van de astronaut het zonlicht weerkaast zodoende dat de schaduw van de vlag de andere kant opstaat, dat lijkt me vergegrepen ,dat zou in dit geval betekenen dat de pakken van de astronauten nagenoeg 100% van het licht moeten weerkaatsten en zodoende had de fotograaf geen foto kunnen maken en zou er ook een minder sterke schaduw van het ruimteschip aanwezig moeten zijn.
Een redelijk argument van jouw kant, maar volkomen overbodig aangezien de schaduw van de vlag te zien is.

[ Voor 1% gewijzigd door Freee!! op 13-02-2003 09:09 . Reden: typo ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-07 16:56

Servowire

prutser:~#

Ik ga even iedereen hun bubble bursten:

De vlag is vanaf aarde zichbaar met een hele sterke goede telescoop
Hoe komt ie daar?
lopend?

met papier mache kun je alles maken!!

• Stefke
Nou, maybe heeft de nasa wel een vlaggetje geplakt op elke telescooplens, en anders kunnen het altijd nog aliens zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Servowire schreef op 13 February 2003 @ 23:12:
Ik ga even iedereen hun bubble bursten:

De vlag is vanaf aarde zichbaar met een hele sterke goede telescoop
Hoe komt ie daar?
lopend?
Heb je daar bewijzen voor?[pics!]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

blobber schreef op 14 February 2003 @ 00:58:
[...]
Heb je daar bewijzen voor?[pics!]
Koop zelf een telescoop en kijk :P
Weet je ook meteen zeker dat er geen vlaggetje op de lens zit.
edit:

No offence intended, maar je lijkt me niet iemand die zich door foto's van anderen laat overtuigen want die kunnen bewerkt zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Freee!! op 14-02-2003 09:52 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55933

Foto maakt een opname van het duidelijke licht, en als je kleine lichtpuntjes op de foto wil hebben, moet je de lens langer open hebben staan, wat niet bepaald ten goede komt aan de kwaliteit van de uiteindelijk bedoelde foto.
Pagina: 1