[slackware 8.1] probleem mt make dep

Pagina: 1
Acties:

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 10:55
Ik wilde op mijn laptop een nieuwe kernel bakken vanwege het feit dat ik nu wel is geluid wil hebben uit dat SIS chipset :)
Ik werk een paar maanden met linux en kan nu enig sinds al wat voor elkaar krijgen maar zit nu vast.
Ik heb dus Kernel versie 2.5.59 in /usr/src gezet en ik doe dus

make menuconfig
make dep
make clean
make bzImage
make bzlilo
make modules
make modules_install

bash-2.05a# make dep
make -f scripts/Makefile.build obj=scripts
SPLIT include/linux/autoconf.h -> include/config/*
make -f scripts/Makefile.build obj=init init/vermagic.o
make[1]: `init/vermagic.o' is up to date.
Starting the build. KBUILD_BUILTIN=1 KBUILD_MODULES=
make[1]: Nothing to be done for `include/linux/modversions.h'.
bash-2.05a#

En dan gaat dit dus fout. Het zal vast wel iets doms zijn ofzo maar ik zit toch vast... kan op google ook niet veel vinden. en op forum ook niet. heb al make mrproper gedaan enzo...

Specs Laptop

P4 2 gig
256 mb ram
SIS 650 chipset

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
je probeert een devel kernel te compilen, ik denk niet dat dat je bedoeling was. Probeer 2.4.20 eens te downloaden. Mochten daar je drivers niet bijzitten, ga dan naar http://www.alsa-project.org , daar hebben ze dezelfde drivers die ook in 2.5 kernels zitten tegenwoordig.

• T-Blizzard
_JGC_ schreef op 07 February 2003 @ 22:14:
je probeert een devel kernel te compilen, ik denk niet dat dat je bedoeling was. Probeer 2.4.20 eens te downloaden. Mochten daar je drivers niet bijzitten, ga dan naar http://www.alsa-project.org , daar hebben ze dezelfde drivers die ook in 2.5 kernels zitten tegenwoordig.
devel kernel?..... :?

Maar het probleem is dat wel leuk de drivers in die kernel zitten... maar ik kan gewoon geen make dep kan doen en heb het ook met mijn oude kernel 2.4.18.

Verwijderd

De stable Linux kernels hebben als middelste getal een even getal, dus 2.0.x/2.2.x/2.4.x en de test kernels een oneven getal (2.1.x/2.3.x/2.5.x) . Daarnaast zie ik nergens een foutmelding staan, dus wat gaat er precies mis ?
Lees ook eens [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] door.

• T-Blizzard
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 13:07:
De stable Linux kernels hebben als middelste getal een even getal, dus 2.0.x/2.2.x/2.4.x en de test kernels een oneven getal (2.1.x/2.3.x/2.5.x) . Daarnaast zie ik nergens een foutmelding staan, dus wat gaat er precies mis ?
Lees ook eens [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] door.
bash-2.05a# make dep
make -f scripts/Makefile.build obj=scripts
SPLIT include/linux/autoconf.h -> include/config/*
make -f scripts/Makefile.build obj=init init/vermagic.o
make[1]: `init/vermagic.o' is up to date.
Starting the build. KBUILD_BUILTIN=1 KBUILD_MODULES=
make[1]: Nothing to be done for `include/linux/modversions.h'.
bash-2.05a#

Luister :)
ik maak met make menu config een config file.
en als ik dan make dep doe krijg ik dus bovenstaand....

• deadinspace
  • Laatst online: 11:29

deadinspace

The what goes where now?

Ik vind het een nogal korte output voor "make dep", maar ook ik zie geen errors... Probeer eens gewoon de volgende stap?

Verwijderd

Probeer anders eens make menuconfig in plaats van make config . Dan kom je in een ncurses based menu waarin je menugestuurd je kernel samenstelt . Config opslaan en kijken of make dep nog steeds zo kort van stof is :)

/edit: oops. 2.5, had ik niet gezien

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 12:24 ]

Verwijderd

Excuse me if I'm wrong maar eerst hoefde je geen makedep te draaien met 2.5. Hij zegt toch ergens dat je gewoon make install moet doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 12:22 ]

Pagina: 1