Hub > Switch hoe? ?

Pagina: 1
Acties:

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Ik heb een 8 ports Target hub 10mbit/uplink en COAX. Nu wilde ik een 100Mbit Switch hebben en heb er eentje besteld.. Bleek toen ik hem kreeg dat er geen uplink opzat.

Hoe kan ik deze aan elkaar koppelen. Heb al van alles geprobeerd..

Heb dus maar 1 uplink port

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Met een crosscabletje ? (en dat "van alles geprobeerd" wat is dat dan precies? )

[ Voor 56% gewijzigd door JdM op 07-02-2003 21:13 ]

• ilovetechno
Nee.. geprobeerd.. Op zowel de uplink als een normale port

Uplink>Norm
Norm>Norm

Allebei met zowel cross als gewoon geprobeerd maar nog krijg ik geen verbinding.. ACT lampje op de 10Bit blijft branden (Constant) en op de hub staat het te knipperen als ik een cross Norm>NOrm gebruik

[ Voor 70% gewijzigd door ilovetechno op 07-02-2003 21:19 ]

• ilovetechno
Ik heb geprobeerd de uplink op een nomale port te zetten.. en normale port op een normale port..

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
gewone kabel op de uplink, of een x-cable op een van de gewone poorten, moet werken.
Anders is er iets brak.

PS check het "edit" knopje rechtbovenaan je bericht, dan hoe je de draad een beetje korter.

[ Voor 31% gewijzigd door Mitch op 07-02-2003 21:18 ]

Verwijderd

Je hebt op sommige hub's, die niet auto-sensing zijn op de poorten, de mogelijkheid om op de uplink-poort (99% van de keren de laatste poort, dus de 4e/8e/16e), om daar de mogelijkheid tussen MDI en MDI-X in te stellen. :)
Kijk daar eens naar. Als ik op mijn hub dat verander werkt ie ook niet meer ;)

• ilovetechno
Nee.. Het is en hele simpele hub.. Kan helaas niets instellen. kabel heb ik tussen 2 pc's getest en deed het prima..

Het is namelijk dat er op de 100MBit geen coax zit en ik geen zin heb weer kabels te gaan trekken

[ Voor 32% gewijzigd door ilovetechno op 07-02-2003 21:25 ]

Verwijderd

is er geen "Cisco knoppie" op?
zo'n pinnetje wat je in kan drukken om van 1 port een uplink te maken...

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Welke switch heb je, er zijn er ook die niet dual-speed zijn. Zeldzaam, maar toch.
Overigens :
uplink <-> uplink : cross
normal <-> normal : cross
normal <-> uplink : straight
Als je de kabel tussen 2 PC's hebt getest is het een cross, dus blijf van de uplink-poort af.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Op je switch brand natuurlijk het 10mb lampje als je daar die hub aankoppelt. Die hub is nl ook 10mb. :o

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Nogal wiedes dat er op de 100 mbit geen coax zit.
Coax = 10 mbit.

Aan een 10mbit aansluiting op een 100mbit hub/switch heb je weinig. Dan moet je een 10/100 mbit hub of switch hebben.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Toch bestaan er gek genoeg wel dual-speed NICs met naast de UTP-aansluiting (die 10 en 100 doet) ook een BNC-aansluiting (die alleen 10 doet). Ik geloofde het eerst ook niet.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
mvdejong schreef op 07 February 2003 @ 23:09:
Toch bestaan er gek genoeg wel dual-speed NICs met naast de UTP-aansluiting (die 10 en 100 doet) ook een BNC-aansluiting (die alleen 10 doet). Ik geloofde het eerst ook niet.
Ik heb er hier eentje liggen.. van 3Com nogwel ;)
3C905B-COMBO
http://support.3com.com/i...ethercd/dutch/usrguid.pdf , pagina 9

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 07-02-2003 23:17 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

mvdejong schreef op 07 February 2003 @ 23:09:

Precies wat jij zegt, een dual-speed NIC.

Een single-speed hub (zoals de topicstarter heeft) die 100mbit is, heeft niks aan een coax/BNC aansluiting.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

(jarig!)
dreeke schreef op 07 februari 2003 @ 23:00:
Nogal wiedes dat er op de 100 mbit geen coax zit.
Coax = 10 mbit.

Aan een 10mbit aansluiting op een 100mbit hub/switch heb je weinig. Dan moet je een 10/100 mbit hub of switch hebben.
Over Coax kan je een goede 500 MBit/s verplaatsen hor.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
al eerder gevraagd, maar wat is het merk+typenr van die switch. volgens mij zijn bijna alle switches nl wel dualspeed.
bnc is overigens idd altijd 10mbit, maar waarom zou zo'n aansluiting niet als extra aansluiting niet op een dualspeed switch kunnen of een 10/100 mbit NIC.

Verwijderd

uplink van de switch in poort 1 van de hub zetten met en straight kabel, dan zou het moeten werken

Verwijderd

arikkert schreef op 07 February 2003 @ 23:26:
al eerder gevraagd, maar wat is het merk+typenr van die switch. volgens mij zijn bijna alle switches nl wel dualspeed.
bnc is overigens idd altijd 10mbit, maar waarom zou zo'n aansluiting niet als extra aansluiting niet op een dualspeed switch kunnen of een 10/100 mbit NIC.
BNC kan absoluut hogere snel heden halen als 10 mbit (op z'n minst 100 mbit). Lees maar eens een MCSE boekie door >:)

Verwijderd

Moet je niet gewoon even op je switch inloggen, en het poortje waar de hub op komt vast zetten op 10 Mb half duplex?

Heb vaak genoeg gezien dat devices er samen niet uit kwamen wanneer de een 10 Mbit halp duplex praat, en de ander juist wil onderhandelen ("negotiaten").

Je moet verder een rechte kabel gebruiken op de uplinkpoort van je hub, of juist een kruiskabel op een gewone poort....

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

(jarig!)
Voor de mensen die het niet geloven dat je met een Coax-kabel niet meer dan 10 MBit/sec kan halen, een gemiddelde kabelmodem kan al snel 40 Mbps aan (deze en deze bijvoorbeeld). Met goede apperatuur kan je zelf meer dan 3 Gbps over Coax! Coax is gewoon veel beter afgeschemd (moet je wel goede kabel hebben natuurlijk) en dus minder storingsgevoelig.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Dat zal allemaal best maar als je aan je 3com 509 kaartje een coax kabeltje prut dan doet dat kaartje 10Mbps niet meer en niet minder.

Natuurlijk kan je dan tegen je switch roepen "stomme muts d'r kan wel 1 Gbps door die kabel!" maar daar ligt het niet echt wakker van en bovendien heeft TS er niet zoveel aan. :p

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 23:40:
[...]
BNC kan absoluut hogere snel heden halen als 10 mbit (op z'n minst 100 mbit). Lees maar eens een MCSE boekie door >:)
ok, mijn opmerking was wat kort door de bocht. ik bedoelde het meer in de context van bnc/coax connector aansluiting op netwerkkaart of hub/switch.

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
Even een trapje...

Ik heb een vraag, als ik een HUB aansluit op mijn switch (al geprobeerd en het werkt), gaat dan de snelheid erg omlaag of is dit niet echt te merken? Ik gebruik het netwerk eigenlijk alleen om te internetten en niet veel om bestanden tussen pc's te versturen... maar ik wil de maximum download/upload snelheid houden.

[ Voor 14% gewijzigd door BlubberZwijn op 03-12-2003 19:04 ]

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:55

Youk

Volvo For Life

BlubberZwijn schreef op 03 december 2003 @ 19:03:
Even een trapje...

Ik heb een vraag, als ik een HUB aansluit op mijn switch (al geprobeerd en het werkt), gaat dan de snelheid erg omlaag of is dit niet echt te merken? Ik gebruik het netwerk eigenlijk alleen om te internetten en niet veel om bestanden tussen pc's te versturen... maar ik wil de maximum download/upload snelheid houden.
Voor de toestellen aangesloten op de switch gaan er geen verschillen merkbaar zijn, voor de toestellen die aan de hub hangen, daar is het een beetje afhankelijk van het netwerkverkeer op dat moment.

Een switch ontvangt namelijk gegevens op een poort en geeft deze door naar juist die ene poort waar het moet zijn, een hub ontvangt dezelfde gegevens op een poort en geeft die door aan alle andere poorten.

Volvo Classic Club Belgium

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
Ik weet wel dat er verschillen zullen zijn, maar hoeveel zal dat schelen?
Er hangen 2 pc's en een gamecube aan de hub.. er wordt niet echt veel gedownload, de pc's worden meer gebruikt voor spellen en msn.
Pagina: 1