Toon posts:

E-tech ADSL Modem Router voor ISDN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een E-tech Modem Router voor ISDN gekocht.
Ik heb alles meteen aangesloten (het Doe Het Zelf Pakket had ik al). Ik heb het modem daarna meteen ingesteld vie de 'easy web user interface'. Het verbinding maken lukte niet. Dus ik belde met HCCNET daar konden ze me helpen aan nog wat instellingen. Maar het doet het nog steeds niet. Het lampje 'WAN' op het modem knippert soms 1x.

Hij zegt steeds: 'establish' of 'discover peer'

En als laatste error: 'LCE resend limit reached'

Wie kan me helpuh????

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:51

weebl

YARR!

Volgens mij hoort dit bij het netwerk-gebeuren, als je daar een nieuw topic opent heb je waarschijnlijk meer kans op een reply dan hier

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
tdehoog schreef op 07 February 2003 @ 21:51:
Volgens mij hoort dit bij het netwerk-gebeuren, als je daar een nieuw topic opent heb je waarschijnlijk meer kans op een reply dan hier

En dat is dus NIET de bedoeling.

Dan vraag je even in Schop een Modje of een modje het topic willen verplaasen, maar even een nieuw topic openen (ook wel "crossposten" of "dubbelposten" genoemd) is niet de bedoeling. Zie de FAQ over "forumgedrag" waarom.

En aangezien ik modje ben move ik het topic gelijk even :P

Overige Hardware >> Network Troubleshooting

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je moet ook wel je VMux VPI en VCI E.D. Goed instellen. Raadpleeg hiervoor de ISP.
Verders prima ding :D

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Eeeh, E-tech site? E-tech bellen?
Van de site van E-tech: instellen als router voor BBned. Jij hebt HCCnet dus moet je de waarden voor VCI en VPI even aanpassen.
Wellicht helpt dit je op weg?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2. Instellen als router (meerdere computers kunnen op internet, firmware v1214 aanbevolen)

WAN Configuration:
Default gateway: 0
VC Settings (VC0): enabled=yes, VPI=0, VCI=35 (BBNed) of VCI=34 (BabyXL) static ip=0, subnet=255.255.255.0 Encapsulation: 1483 bridged IP LLC Bridge: DISABLED
DHCP Client: ENABLED, hostname=
Klik op 'Execute' en dan op 'Save Configuration'

LAN
DHCP Server: ENABLED

NAT Configuration
Instellen op 'NAPT'
Daarna op 'Submit' klikken en daarna links op 'Save settings' aanklikken

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 20:01
Voor verbinding via MXStream moet VCI=48 en VPI=8 zijn.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Misschien een lullige vraag, maar ik heb het mee gemaakt dat iemand daar de mist mee in ging: heb je je splitter al ontvangen? (De persoon in kwestie dacht dat een splitter optioneel was ... |:()

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:56

DoctorV64

Cosmopoliet

Sinds kort ook bezitter van de E-tech Adsl modem/router over isdn. In router mode lukt het me niet om met vaste ip's te werken. Oftewel als ik DHCP uitzet en vaste ip's aan mijn nic's toeken in de range van 192.168.1.1xx dan doet ie niks ?? Iemand voor mij hierop een antwoord ?? De nic's cq interne netwerk doet het met de ip wijzigingen.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
DoctorV64 schreef op 15 februari 2003 @ 15:31:
Sinds kort ook bezitter van de E-tech Adsl modem/router over isdn. In router mode lukt het me niet om met vaste ip's te werken. Oftewel als ik DHCP uitzet en vaste ip's aan mijn nic's toeken in de range van 192.168.1.1xx dan doet ie niks ?? Iemand voor mij hierop een antwoord ?? De nic's cq interne netwerk doet het met de ip wijzigingen.
Ehmm je moet wel een gateway toevoegen he? En Dns lijkt me ook handig?

Adminbreak: Smilieflood verwijderd.

[ Voor 20% gewijzigd door Roelant op 17-02-2003 15:27 ]

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

oow vergeten Noob alert ervoor te zetten. De dns wordt automatisch door mijn modem/router automatisch opgezocht. In de status zie ik ze staan, voor XS4all dus 194.109.6.66 en 194.109.9.99. Deze DNS neem ik dus over in de DNS van mijn NIC's. OK heb ik nog de punt van Gateway, deze neem ik dus ook gewoon over van het overzicht en zet deze in de gateway instellingen van mijn NIC's. Ik ga het vanavond maar eens proberen, bedankt.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 23:18

klaaz

it's me!

Bij XS4all:

Protocol: PPPoA

VPI: 8
VCI: 48

NAT: Enable

Encapsulation Method: VC MUX
User Name: naam@xs4all-fast-adsl
Password: password

Specify an IP address:

Authentication Protocol: AUTO
Always On

+++
DNS: Automatisch
ADSL lijncode: Auto
+++

Mogelijke oorzaak:
Probleem kan zijn dat je provider nog geen inlog voor je heeft aangemaakt.

Nog een tip: Ik had na het aanmaken van de inloggegevens door XS4all nog problemen. Nadat ik op advies van E-tech de fatory settings had gerestored en de bovenstaande gegevens opnieuw had ingevoerd werkte het direct.

Dan nog een algemene opmerking over het apparaat zelf:
De e-tech bevalt prima. Webinterface is zeer simpel, had wel iets mooer gekund. Er zijn weinig poortmappings aan te maken (20). En het apparaat ondersteund geen UPnP, reden voor mij om een volgende keer toch iets verder te kijken en wellicht voor een Speedtouch te gaan met een losse switch. De Speedtouch ondersteund wel UPnP als ik mij niet vergis.

Maar algemeen: De E-tech werkt zeer goed.

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

de inlog zal het niet zijn. Heb al ruim 1 1/2 jaar al XS4all met een Alcatel speedtouch home ISDN (niet getweaked). Ik wil nu wel een router en heb geen zin in twee apparaten op mijn bureau. De alcatel Speedtouch 510i (V4) was € 100 duurder, dat telt voor mij ook weer mee.

Ik zal het resetten ook testen straks, maar het gaat men name volgens mij dat ik de instellingen in mijn NIC's goed instel. Heb jij daar geen problemen mee gehad, om de NIC's vaste ip's te geven ??Bedankt in ieder geval!

Het is gelukt !! (nou voor een deel dan, alleen nog MDaemon goed instellen) Bedankt Klaaz _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door DoctorV64 op 17-02-2003 19:00 . Reden: toevoeging ]

Pagina: 1