Eigen server plaatsen of shared hosting

Pagina: 1
Acties:

• ruuds
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 16:04
Hallo mede tweakers,

ik maak regelmatig een website voor een klant. Het zijn er in totaal nu een stuk of 12. Voor de websites heb ik dus een apport account aangevraagd bij mijn provider. Voor die account ben ik wel de contact persoon.

Nu vind ik het steeds lastiger worden om account te beheren en om onze cms applicatie uptodate te houden.

Nu is dus de vraag. Wat is handiger.....
Ik kan voor een provider kiezen waar ik meerdere sites op 1 account kan hosten.
Ik kan ook kiezen voor een eigen server te plaatsen.

Het heeft allebei zijn voor en zijn nadelen.
Het is namelijk niet zo dat ieder dag bij de server kan zijn om backups te maken. Terwijl dat anders de verantwoordelijkheid is van de provider.

Ik wil uiteindelijk wel kwaliteit en continuiteit voor mijn klanten.

Hoe zouden jullie dit oplossen??
(gevieve alleen serieuze posts_

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:23
je kan er toch een cassette backupsysteen in gooien en dan elke dag een backup daarnaar laten schrijven?

verder lijkt me shared hosting wat makkelijk, helemaal als je zelf nog niet met server soft- en hardware hebt gewerkt, want je wil natuurlijk 99,99% uptime kunnen garanderen.

[ Voor 47% gewijzigd door Ramon op 07-02-2003 21:14 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 11:40

DinX

Motormuis

Een beetje fatsoenlijke webhost ondersteunt toch backups hoor. Waar ik m'n hosting heb (en bij de meesten wel) wordt dagelijks een backup gemaakt van m'n hele home-directory.
Die wordt mooi getarred en gezipped en kan ik dan downloaden via m'n cpanel.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• ruuds
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 16:04
heb je zelf een server draaien??

Bij de account die ik nu heb worden ook dagelijks backups gemaakt.

Alleen als ik een eigen server plaats ben ik daarzelf verandwoordelijk voor.

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:10
Tampie schreef op 07 February 2003 @ 21:10:
je kan er toch een cassette backupsysteen in gooien en dan elke dag een backup daarnaar laten schrijven?
En dan niet vergeten auto-eject uit te zetten :P

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Verwijderd

Tampie schreef op 07 februari 2003 @ 21:10:

verder lijkt me shared hosting wat makkelijk, helemaal als je zelf nog niet met server soft- en hardware hebt gewerkt, want je wil natuurlijk 99,99% uptime kunnen garanderen.
ok, dan doe je het met een robot, en dan?? dan blijven die tapes een week??? (ik noem maar wat) in die robot. dan heb jij b.v. op maandag die tapes net verwisselt en op dinsdag fikt de tent af. dan heb je geen actuele backups meer. want de laatste die je had was van zondag die je met een btje mazzel in de kluis heb gestopt.

sorry, ik vind dit plan niet echt super, helemaal omdat ik uit ervaring spreek.

maar wat shared hosting betreft, ben ik het helemaal met je eens.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 22:17:
[...]

ok, dan doe je het met een robot, en dan?? dan blijven die tapes een week??? (ik noem maar wat) in die robot. dan heb jij b.v. op maandag die tapes net verwisselt en op dinsdag fikt de tent af. dan heb je geen actuele backups meer. want de laatste die je had was van zondag die je met een btje mazzel in de kluis heb gestopt.

sorry, ik vind dit plan niet echt super, helemaal omdat ik uit ervaring spreek.

maar wat shared hosting betreft, ben ik het helemaal met je eens.
Dat heb je bij een eigen machine meer in de hand dan bij shared-accounts, IMO. Je kunt het tenslotte zo goed en zo duur maken als je maar wilt.

Goed netwerk, dell-server met veel redundancy (PSU/Raid/Etc).

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik zou zeggen, zoek een hoster waar je wel zeker weet dat er backups gemaakt worden.

Verwijderd

Wij hebben alle hosting accounts dubbel uitgevoerd (op 2 servers) :-)

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kan toch ook een script laten draaien die alle gegevens tar'd en die vervolgens downloaden?? Zodra de boel af-fikt ben je toch wel ff bezig de server opnieuw te installeren...

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:55
Sommige hosts hebben ook gewoon een backup-server, waar je (tegen vergoeding) enkele GB's op kunt plaatsen. De schijven in deze machines worden gewoon netjes door de host gebackupped. Scheelt je dus weer een dagelijkse download. Je moet alleen wel een net script hebben om al je gegevens naar de server van de host over te zetten.

Verwijderd

*elk* zelfrespecterende webhoster met colocation diensten heeft de mogelijkheid tot het maken van backups.
Pagina: 1